نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ناصر حجازی و فتح الله زاده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بدون هیچ تردیدی ۱۹ اردیبهشت برای همیشه یکی از روزهای عجیب و اسرارآمیز در تاریخ باشگاه استقلال خواهد بود. روزی که اتفاق بسیار مهمی برای آبی‌ها به وقوع پیوست و هنوز ابعاد وسیعی از آن به نوعی در پس پرده نهان مانده است.

۹ روز پس از نایب قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا، استقلال در حالی با ناصر حجازی به مصاف سایپا رفت که کاملا مشخص بود برخی مدیران وقت این باشگاه از حجازی راضی نیستند و در میان طرفداران هم دودستگی ایجاد شده بود.

در چنین وضعیتی استقلال بازی را خوب شروع کرد و تا اواسطه نیمه دوم با نتیجه ۳ بر یک از نارنجی‌پوشان پیش بود ولی ناگهان اتفاقات دیگری رقم خورد. استقلال بازی برده را با شکست عجیب ۴ بر ۳ عوض کرد و فضای سکوها متشنج شد. آبی‌پوشان بازی را باختند و حجازی با حالتی برافروخته در رختکن خطاب به اصغر حاجیلو گفت «به این آقا (پرویز برومند) بگویید از فردا دیگر نمی‌خواهد بیاید سر تمرین»!

وقتی یغام حجازی به گوش دروازه‌بان استقلال رسید، او با ناراحتی جواب داد «شما هم بروید به این آقا (ناصر حجازی) بگویید که ببین اول فردا خودت سر تمرین هستی یا نه»؛ کار بالا گرفت و برومند عملا اخراج شده بود اما حوالی ساعت ۲۳ روز نوزدهم اردیبهشت سال ۱۳۷۸ در بخش ورزشی اخبار شبکه ۲ سیما اعلام شد که باشگاه استقلال با ناصر حجازی قطع همکاری کرده و او دیگر سمتی در جمع آبی‌پوشان ندارد! اتفاقی که مثل توپ صدا کرد و کار به جایی رسید که رادیوهای خارجی هم پیرامون آن صحبت کردند.

پرویز برومند

نارضایتی مدیران و تماس با حجازی

حجازی پس از شکست مقابل سایپا با ناراحتی راهی منزل خود شد و دقایقی بعد تعدادی از بازیکنان وقت استقلال هم خودشان را به منزل او رساندند تا حمایتشان از سرمربی استقلال را اعلام کنند.

در چنین شرایطی گروهی از مدیران باشگاه استقلال داخل دفتر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت این باشگاه جمع شده بودند تا تصمیم‌گیری کنند. ابتدا این شایعه مطرح شد که معاونان فتح‌الله‌زاده او را تحت فشار گذاشتند تا حکم برکناری حجازی را اعلام کند ولی مدیرعامل وقت استقلال سال‌ها بعد در گفت‌وگو با خبرورزشی این مسئله را رد کرد و گفت: واقعیت امر این بود که هیئت مدیره وقت باشگاه استقلال تصمیم به برکناری ناصرخان گرفت و این مسئله ارتباطی به معاونین نداشت. حجازی پس از نایب قهرمانی استقلال در آسیا صاحبه‌ای کرد و پیرامون شرایط تمرینی تیم‌ها در ایران به صورت کلی حرف زد ولی اعضای هیئت مدیره از این مصاحبه ناراحت شدند. آن‌ها تاکید داشتند که امکانات خوبی برای استقلال فراهم شده بود و سرمربی این تیم نباید چنین حرف‌هایی می‌زد. البته همه ماجرا یک سوء تفاهم بود و حجازی اصلا نمی‌خواست هیئت مدیره را خراب کند اما فضا به سمتی رفت که دیگر غیر قابل کنترل شد.

خلاصه این‌که از طرف فتح‌الله‌زاده با حجازی تماس گرفتند تا با او صحبت کنند. ابتدا به حجازی پشت تلفن پیشنهاد داده شد تا برای مدتی به مرخصی برود ولی او آن را قاطعانه رد کرد و صراحتا گفت بازیکنان استقلال پشت سرش هستند. وقتی کار به اینجا رسید باشگاه استقلال هم چاره را در رسانه‌ای کردن خبر قطع همکاری دید و اتفاقا در اولین جلسه تمرین بدون حجازی همه بازیکنان غیر از آتیلا حضور یافتند! ابراهیم طالبی همراه با جواد زرینچه مسئول ادامه کار با استقلال در هفته‌های باقیمانده شدند و بازیکنان هم در توجیه کارشان تاکید کردند حجازی را دوست دارند اما با توجه به قراردادهایشان نمی‌توانند در تمرینات و مسابقات حاضر نشوند!

به من خیانت کردند

ناصر حجازی چند روز پس از اتفاقاتی که منجر به برکناری او از استقلال شد در مصاحبه با یک رادیو خارجی صراحتا گفت چند بازیکن استقلال در جریان جدال مقابل سایپا به او خیانت کردند! سال‌ها بعد همسر اسطوره فقید استقلال نیز در گفت‌وگو با خبرورزشی عنوان کرد که برخی از بازیکنان استقلال که در جریان مسابقه نوزدهم اردیبهشت سال ۷۸ مقابل سایپا حضور داشتند، پس از مرگ حجازی به سراغ او رفته و طلب حلالیت کردند!

حالا به بیست‌وپنجمین سالگرد اخراج اسطوره از استقلال رسیده‌ایم و بدون شک و تردیدی هنوز موارد زیادی از این ماجرا باقی مانده که برخی افراد نمی‌خواهند افشا شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی