نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
نکونام هم مثل اوسمار نام بازیکن حریف را آورد/ سرمربی استقلال هنوز ستاره ذوب‌آهن را می‌خواهد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دو هفته بعد از اظهارات جنجالی سرمربی پرسپولیس همتای او در استقلال هم دقیقاً همان کار را کرد.

دو هفته قبل اوسمار ویرا مربی برزیلی پرسپولیس مهمان برنامه تلویزیونی شبکه ۳ بود. او با آن فرهنگ بین‌المللی و به عنوان یک مربی حرفه‌ای، ابایی از پاسخ دادن به سوالات نداشت و در پاسخ سوال بازیکنان مورد علاقه‌اش اسم رامین رضاییان، رضا اسدی و شهریار مغانلو از سپاهان را آورد.

این اتفاق در همه جای دنیا کاملاً پذیرفتنی است و هیچکس مشکلی با آن ندارد که بازیکنان و مربیان فوتبال مثل هر آدم دیگری حق اظهار نظر دارند و می‌توانند از علایق و سلایق خود حتی در امور سیاسی بگویند، چه رسد به اینکه در تخصص خود یعنی فوتبال حرف بزنند.

در دنیای حرفه‌ای اینکه شما بگویی از کدام بازیکن یا مربی خوشت می‌آید، اصلاً به این معنی نیست که تیمت را به حاشیه ببری اما دیدیم که بعد از آن برنامه چه بر سر مرد برزیلی آوردند و چقدر داستان در فضای مجازی برای پرسپولیس و ویرا درست شد.

کار به جایی رسید که حتی ضعف بازیکنان هم‌پستی با این سه نفر را به پای اظهار نظر مرد برزیلی گذاشتند! در حالی که حداقل یکی از این افراد در تمام دو سال اخیر حتی یک بازی با نمره قبولی برای پرسپولیس نکرده است! پس چطور می‌شود ضعف همیشگی او را به حساب اظهار نظر مرد برزیلی گذاشت؟

در حقیقت این یک بازی رسانه‌ای از سوی ایجنت‌ها بود که در آستانه فصل نقل و انتقالات بعدی از افت قیمت بازیکنان تحت وکالت خود جلوگیری کنند و متاسفانه که همیشه هم این روش‌ها جواب داده و موفق می‌شوند! خواهید دید که بازیکنان خروجی از پرسپولیس با رقم بیشتر و بهتر کجا می‌روند!

اما ببینید به فاصله دو هفته دقیقاً همان کار را جواد نکونام هم انجام داد. او در کنفرانس بعد از بازی با ذوب آهن به صراحت اسم محمدحسین اسلامی را آورد و با این جملات از او تعریف کرد؛ دیدید که اسلامی چه فوتبالی بازی کرد. من مطمئن بودم که او خیلی می‌تواند به استقلال کمک کند. چه شد؟ چرا این بار جنجال به پا نشد؟

شاید چون دوستان می‌دانند که حریف نکونام نیستند! او از جنس خودمان است و باجی به این گونه جوسازی‌ها نمی‌دهد. نکونام دقیقاً مثل ویرا از بازیکن مورد علاقه‌اش حرف زد، حتی با این تفاوت که آن بازیکن مقابل تیمش بازی کرده بود اما از بازی پرسپولیس و سپاهان خیلی گذشته بود که ویرا چنین حرفی زد!

امیدواریم روزی به معنی واقعی فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم و افراد با کارنامه و عملکرد فنی خود قضاوت شوند نه به لطف جوسازی در فضای مجازی! اینکه یک مربی از بازیکن مورد علاقه‌اش در تیم دیگر حرف بزند هیچ ایرادی ندارد و البته که مجوز هم به دست بازیکنان حرفه‌ای با دستمزدهای میلیاردی نمی‌دهد که بهانه برای ضعف و کم کاری داشته باشند!

بیشتر بخوانید: کورس نفس‌گیر استقلال و پرسپولیس در صدر/ روی کاکل خارجی‌ها +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • محمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    اسلامی بیاد پرسپولیس
  • جواد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    فرقش اینه که نکونام بعد بازی به زبون اورد ولی اسمار قبل بازی که نوعی بازیکن حریف را شرمنده کنه و کیفیت بازیشو کم .
  • ارتش سوراخ اسیا IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    نکونام خودش ازجنس فوتباله
  • حمید IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    درود بیکران بر پرسپولیس که نام اورانش در بایر مونیخ قاب عکشان هک شده نه چون سایرین تنها در لیگ خلیج اسمی اندک دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی