۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهم‌ترین عامل برای برقراری ارتباط صحیح بین باشگاه‌ها و تیم ملی نزدیک کردن طرفین با یکدیگر است. یعنی طرفین یکدیگر را قبول داشته باشند.

وقتی مربیان باشگاهی و مربیان تیم ملی با یکدیگر ارتباط مطلوبی داشته باشند، پس از آن فاکتورهای بعدی قابل اجرا و کارآمد میشوند وگرنه سایر موارد ابتر است و منقطع میشود.
نکته دوم این است اگر قرار باشد لیگ همچنان تعطیل شود مربیان لیگ برتری باید «پروژهای» برای تیمهایشان بدنسازی کنند. یعنی برای سه یا چهار بازی. به این شکل که وقتی به بازی آخر میرسند، بدن بازیکنانشان خالی کند و دوباره برای دور بعدی بدنسازی جدید انجام بدهند. این روش منطبق با همین سبک برگزاری لیگ برتر است. نکته سوم این است که ما باید به شرایطی برسیم که مانند کشورهای پیشرفته تنها ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت یا حداکثر یک هفته قبل از بازی تیم ملی لیگ را تعطیل کنیم. برای رسیدن به این مهم باز هم به شاخصههای دیگری میرسیم و آن این است که باشگاههای ما بدنسازی پروژهای کار نمیکنند. دلیلش هم به همان مورد اول متن برمیگردد که تعاملی بین کادر فنی باشگاهها با کادر فنی تیم ملی نیست. شاخصه دوم این است که به نظر میرسد لیگ بیشتر برای پرسپولیس تعطیل میشود. در واقع تیم ملی ما تلفیقی است از ۵ لژیونر و ۵ بازیکن پرسپولیس که بعضاً میبینیم یک بازیکن از یکی دیگر از تیمهای داخلی هم برای تیم ملی بازی میکند. وقتی قرار است لژیونرها و پرسپولیس برای تیم ملی بازی کنند این همه تعطیلی برای کل لیگ تا اندازهای سؤالبرانگیز به نظر میرسد.  اما اینکه چه نهادی میتواند این مشکلات را برطرف کند قطعاً مدیر تیمهای ملی یا رئیس فدراسیون نیست. کمیتهای است با اسم پرطمطراق فنی و توسعه که در این مدت تنها کاری که انجام داده برکناری حمید علیدوستی و آوردن عباس چمنیان بوده است. این کمیته که در رأس آن مرتضی محصص و تعدادی از افراد خبره حضور دارند باید نقش مغز فوتبال را بازی کرده و در این قبیل مواقع پیشنهادهای خود را ارائه دهند. در واقع پیشنهادشان را به رئیس فدراسیون بدهند و رئیس آن را به هیأت رئیسه ببرد و بعد از تصویب شدن مصوبه را به باشگاهها و تیم ملی بدهند تا همه ملزم به رعایت آن شوند. اینکه تعاملی بین باشگاهها و تیم ملی به وجود بیاید، از هیچ طریقی غیر از این ممکن نخواهد بود. اتفاقاً اگر میخواهیم در ادامه مسیر تیم ملی به مشکلات بیشتر برنخوریم باید هرچه سریعتر این اقدامات انجام شوند.  من در برنامههای مختلف تلویزیونی گفتهام که امروز در آسیا گلزنی به تیم ملی ما برای همه رقبایمان به آرزو تبدیل شده و این خیلی خوب است. من بر این اساس قول میدهم که تیممان به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود میکند. بعد از آن هم قطعاً کیروش میخواهد برای سال بعد و سال بعد از آن یعنی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برنامههای بلندمدتی در نظر بگیرد با این هدف که تیم ملیمان به دور دوم صعود کند، از این رو کمیته فنی و توسعه باید هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند تا مشکل تعطیلات لیگ اگر از بین نمیرود، لااقل کاهش پیدا کند.  
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی