۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرژانتیني‌ها براي رسيدن به رقابت‌هاي جام جهاني‌ ۲۰۱۸ روسيه به كسب دست‌كم ۴ برد در ۷ بازي باقي‌مانده نياز دارند تا بتوانند نام‌شان را در جمع ۵ تيم برتر جدول ببينند.

مسير سخت آرژانتين برای رسيدن به جام جهانی

تيم ملي آرژانتين در ديداري حساس و سرنوشتساز در مرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه باخت تلخي را مقابل برزيل متحمل شد تا جايي در جمع ۵ تيم برتر جدول مقدماتي در منطقه آمريكاي جنوبي نداشته باشد. حالا آنها براي رسيدن به رقابتهاي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه به كسب دستكم ۴ برد در ۷ بازي باقيمانده نياز دارند تا بتوانند نامشان را در جمع ۵ تيم برتر جدول ببينند. مصاف بعدي آنها روز سهشنبه، يك ديدار سرنوشتساز، مقابل كلمبيا خواهد بود.

 

در حال حاضر و با برگزاري بازيهاي اين دور، برزيل با كسب ۲۴ امتياز در صدر جدول است. اروگوئه ۲۳ امتيازي دوم است و كلمبيا با ۱۸ امتياز و اكوادور و شيلي هم هر يك با ۱۷ امتياز به ردههاي سوم تا پنجم تكيه زدهاند. آرژانتين ۱۶ امتيازي است و پاراگوئه با ۱۵ امتياز در تعقيب اين تيم قرار دارد.

 

از جام جهاني ۱۹۹۸، بازيهاي مرحله انتخابي جامهاي جهاني در منطقه آمريكاي جنوبي با اين ساختار دنبال ميشود و معمولاً حداقل امتياز مورد نياز براي قرار گرفتن در رده چهارم جدول، ۲۸ امتياز است (كمترين امتيازي كه تيم ملي پاراگوئه با كسب آن توانست به جام جهاني ۲۰۰۶ برسد.) البته تيمهايي هم بودند كه با امتيازات كمتري به جام جهاني رسيدهاند اما در آن هنگام دو بازي كمتر برگزار ميشد (از جمله بازيهاي مرحله مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۸ فرانسه كه در آن زمان برزيل به عنوان قهرمان جام جهاني ۲۰۰۲ به جام جهاني رسيده بود و شيلي با كسب ۲۵ امتياز به جام جهاني رفت. در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل هم اكوادور با كسب ۲۵ امتياز سهميه حضور در اين رقابتها را با انجام دو بازي كمتر به دست آورد.) بيشترين امتيازي كه تيمي براي قرار گرفتن در رده چهارم جدول مرحله مقدماتي جام جهاني در آمريكاي جنوبي به آن نياز پيدا كرده بود هم مربوط به پاراگوئه بود كه در مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ كره-ژاپن با كسب ۳۰ امتياز در رتبه چهارم قرار گرفت تا به جام جهاني برود.

 

تيم پنجم جدول آمريكاي جنوبي ميتواند از طريق بازي پليآف، براي كسب سهميه بجنگد كه كمترين امتياز كسب شده براي رسيدن به جام جهاني از اين مسير ۲۴ امتياز بود كه اروگوئه را با قرار گرفتن در جايگاه پنجم جدول و سپس موفقيت در بازي پليآف به جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي رساند و بيشترين امتياز، ۲۷ امتياز بود كه اروگوئه در مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ كسب كرد و بعد از برد در بازي پليآف به اين تورنمنت رسيد. طبق پيشبينيها آرژانتين براي صعود مستقيم به جام جهاني (قرار گرفتن در رده چهارم) به ۲۹ امتياز نياز دارد و براي كسب جايگاه پنجم جدول بايد دستكم ۲۵ امتيازي شود. اين در حالي است كه با در نظر داشتن حال و روز آرژانتين اوضاع بيش از پيش نگرانكننده به نظر ميرسد.

 

آرژانتين تا به اينجاي بازيهاي مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ در آمريكاي جنوبي تنها توانسته به ۲ برد خارج از خانه (يك بر صفر مقابل كلمبيا و 2 بر يك مقابل شيلي) دست بيابد و حالا بايد بازيهاي خارج از خانه حساسي را مقابل اكوادور، بوليوي و اروگوئه، سه رقيب مستقيمش در مسير رسيدن به روسيه، برگزار كند. بازي بعدي آنها يك بازي خانگي مقابل كلمبياست و ساير بازيهاي آنها در ماههاي آتي مقابل شيلي، بوليوي، ونزوئلا و پرو خواهد بود.

 

آلبيسلسته كارش در مرحله مقدماتي اين دوره را زير نظر تاتا مارتينو آغاز كرد و بعد از ناكامي آرژانتين در فينال كوپا آمهريكا او از سمتش كنارهگيري كرد. دليل استعفاي او عدم موافقت باشگاههاي آرژانتيني براي در اختيار قرار دادن بازيكنانشان به منظور حضور در بازيهاي المپيك ۲۰۱۶ ريو بود. پس از آن ادگاردو بائوسا به عنوان سرمربي تيم ملي آرژانتين برگزيده شد و با اين تيم به يك برد (مقابل اروگوئه با نتيجه يك بر صفر) در ۵ بازي دست يافت. آنها مقابل كلمبيا مصافي فوقالعاده حساس خواهند داشت تا بلكه با اصلاح اشتباهاتشان براي رسيدن به روسيه اميدوار بمانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی