نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آخرين انتخابي جوانان براي رونمايي از كاراته‌كاي وزن 59+ كيلو براي قهرماني آسيا بين مينا يوسفي و آتوسا رضايي حرف و حديث‌هاي زيادي داشت.

يوسفی: زورم به لابيی‌های پشت پرده نرسيد!

انتخابياي كه بليت اندونزي را به نام آتوسا رضايي صادر كرد.

مينا يوسفي كه از همراهي تيم جا ماند، ميگويد: «انتخابي نوجوانان در وزن 59+ كيلوگرم پنج بار برگزار شد تا تكليف آخرين نفر براي مسابقات قهرماني آسيا مشخص شود. در انتخابي سه بار آتوسا رضايي را شكست دادم و فيكس تيم ملي شدم اما به خاطر لابيهاي پدر رضايي، انتخابي چهارم هم برگزار شد.»

كاراتهكاي معترض ادامه ميدهد: «وقتي فيكس تيم ملي شدم، مسئولان فدراسيون وادارم كردند تا دوباره انتخابي بدهم. اين انتخابيها ناعادلانه بود چرا كه برخلاف سه انتخابي قبلي دوربين ويدئوچك وجود نداشت و كاملاً مشخص بود قرار است از ليست تيم ملي حذف شوم. در انتخابي چهارم باز هم حريفم را شكست دادم اما مرا بازنده كردند.»

او درباره لابيهاي پشت پرده حرف ميزند: «در همه انتخابيها من برنده بودم اما حريف سرپرست فدراسيون، نايبرئيس، دبير و مسئولان برگزاري نشدم. يعني زورم به لابيهاي پشت پرده نرسيد. يك سال تلاش كردم تا عضو تيم ملي شوم اما با اين رفتارها حقم را خوردند. اطمينان دارم اشكهايم گريبان مسئولان فدراسيون و آنهايي كه اسمم را از تركيب تيم براي قهرماني آسيا خط زدند، را ميگيرد.»

فاطمه بغلانيپور مربي كاراتهكاي حذف شده ميگويد: «در مسابقات انتخابي تيمهاي ملي، تبعيض و از بين رفتن حق كاراتهكاهاي بدون پشتوانه به وضوح ديده شد. براي احقاق حق مينا يوسفي به وزارت ورزش رفتم و مسئله را توضيح دادم و آنها از فدراسيون پاسخ خواستند كه هنوز جوابي ندادهاند. مسئولان فدراسيون ميخواهند تيم به قهرماني آسيا برود و بعد از مسابقات با يك بهانه، ماجرا را تمام كنند.»

بغلانيپور ادامه ميدهد: «داوران فيلم مبارزه يوسفي و رضايي را بازبيني كردند، بعضيها گفتند كه شاگردم برنده است اما بعضيها هم گفتند او هنگام زدن ضربه، فرار كرده است. برايم جالب است كه حرف داوران با هم تناقض داشت.»

در حالي كه فدراسيون كاراته نايبرئيس بانوان دارد و او بايد جوابگوي مسائل ريز و درشت حوزه بانوان باشد اما محمدعلي مرداني دبير فدراسيون كاراته در واكنش به انتقاد مينا يوسفي كاراتهكاهايي كه مدعي شده انتخابي آخر عادلانه نبوده، ميگويد: «يوسفي مدعي شده انتخابي آخر عادلانه نبوده چرا به اين موضوع اشاره نكرد در قهرماني كشور مقابل رضاييجو باخته است. ما در اين وزن چهار نفر را به اردو دعوت كرديم كه رضاييجو يك مساوي و دو پيروزي در كارنامهاش دارد، او همه را باخته است. در انتخابي آخر هيچ شبههاي وجود نداشت. به هر حال قرار نيست در هر مسابقهاي ويدئوچك وجود داشته باشد. يوسفي با اين صحبتها ميخواهد شكستش را توجيه كند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی