۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرخط خبرهای کشتی

روی تشک  دوشنبه۲۴ آبان ۹۵

ايران؛ قهرمان كشتي پهلواني جهان در بلاروس

 اولين دوره مسابقات كشتي پهلواني جهان زير نظر اتحاديه جهاني كشتي UWW در شهر مينسك بلاروس برگزار شد و با قهرماني مليپوشان كشورمان خاتمه يافت. اين رقابتها با حضور نمايندگان حدود 45 كشور از جمله تيمهاي روسيه، بلاروس، كوبا، قزاقستان، مجارستان، گرجستان، آذربايجان، ازبكستان، تركيه، آمريكا، لهستان، هندوستان، مولداوي، لتوني، ليتواني، استوني، فرانسه، مولداوي و... برگزار شد و شاگردان عبدالرضا كارگر با كسب 4 مدال طلا، يك نقره و يك برنز بر سكوي قهرماني جهان ايستادند. در پايان اين ديدارها تيمهاي ايران، تركيه، روسيه، بلاروس و آذربايجان اول تا پنجم شدند.

جلال عليزاده مقابل گرجستان، بلاروس و قزاقستان به پيروزي رسيد و در فينال با ضربه فني مغلوب آذربايجان شد و نقره 60 كيلو را بر گردن آويخت. حميد الهيان بعد از استراحت دور اول، ارمنستان، بلاروس و ليتواني را شكست داد و در فينال هم امام آدژيف روسي را مغلوب كرد و بر سكوي قهرماني 70 كيلو ايستاد. احمد جفاكش دور اول مغلوب گرجستان شد و در گروه بازندهها، با غلبه بر روسيه و گواتمالا به مدال برنز 80 كيلو رسيد. اسماعيل نجاتيان هم بعد از استراحت دور اول، برزيل، بلغارستان و تركيه را شكست داد و بر سكوي قهرماني 90 كيلو ايستاد. جواد محجوب هم بعد از استراحت دور اول، ايتاليا، لهستان و آمريكا را مغلوب كرد و در فينال هم رانيرز سالاسپرز دارنده مدالهاي نقره و برنز جهان از كوبا را شكست داد و طلاي 100 كيلو را بر گردن آويخت. احمد ميرزاپور بعد از استراحت دور اول تركيه، هندوستان و روسيه را مغلوب كرد و بر بالاترين سكوي قهرماني سنگينوزن ايستاد و مدال طلاي 100+ كيلو را از آن خود ساخت. در دو وزني كه تيم ايران طلا نگرفت، آذربايجان و گرجستان طلا گرفتند. كاروان كشتي پهلواني كشورمان، با كسب مقام قهرماني جهان، ديشب وارد تهران شد.

 

شكست عجيب جوانان فرنگي مقابل روسيه ميزبان

 مسابقات بينالمللي كشتي آزاد و فرنگي جامالرؤسا ديشب در مسكو به پايان رسيد. تيم منتخب كشتي فرنگي جوانان كشورمان در روز نخست اين رقابتها با قبول شكستي عجيب، از صعود به فينال بازماند. شاگردان حميد باوفا كه مسابقه اول خود در گروه 3 تيمي مقابل ازبكستان را 4- 2 با پيروزي پشت سر گذاشته بودند، در دومين و آخرين مسابقه مرحله مقدماتي با نتيجه عجيب و دور از انتظار 6- صفر مغلوب روسيه ميزبان شده، از صعود به فينال بازماندند و ديروز در ردهبندي براي كسب مدال برنز به مصاف آذربايجان رفتند. روسيه ميزبان كه در اولين ديدارش مقابل ازبكستان 6- صفر به پيروزي رسيده بود، در مصاف با جوانان كشورمان همان نتيجه را تكرار كرد. ميثم دلخاني، حسين اسدي، حسين فروزنده، حسن فروزنده، محمد بيرانوند و امين ميرزازاده در اوزان 59، 66، 75، 85، 98 و 130 كيلو به ترتيب با نتايج 8- صفر، 8- صفر، 4- يك، 8- صفر، 9- 2 و 8- صفر شكست خوردند. سرگئي سيمينوف نفر سوم سنگينوزن المپيك 2016 برزيل در مصاف با ميرزازاده جوان بيتجربه ما، مثل بقيه همتيميهايش، مقتدرانه به پيروزي رسيد.

 

اصفهان، قهرمان كشتي فرنگي دسته 3 بزرگسالان كشور

 مسابقات كشتي فرنگي قهرماني دسته 3 (ج) بزرگسالان كشور در منطقه آزاد انزلي برگزار شد و با قهرماني اصفهان خاتمه يافت. در پايان اين ديدارها تيمهاي اصفهان، هرمزگان، گيلان، سمنان، همدان، خراسان شمالي، آذربايجان غربي، كهگيلويه و بويراحمد، زنجان و سيستان و بلوچستان عناوين اول تا دهم را به دست آوردند. يكي از شگفتيهاي پيكارهاي انزلي، حضور هرمزگان در فينال و رقابت ميليمتري و شانه به شانه در ديدار نهايي بود كه در نهايت با نتيجه مساوي 4- 4 و امتياز مثبت 16- 14 مغلوب اصفهان شده و به نايب قهرماني رسيدند. گيلان هم 8- صفر سمنان را برد و سوم شد.

 

رأيگيري براي انتخاب بهترين كشتيگير سال 95

 فدراسيون كشتي براي انتخاب بهترين كشتيگير سال 95 از نگاه علاقهمندان، نظرسنجي اينترنتي برگزار ميكند. براي انتخاب و معرفي برترين آزادكار و فرنگيكار سال فني 95- 94 علاقهمندان ميتوانند در سايت فدراسيون، نظرات و آراي خود را اعلام كنند. اين رأيگيري تا روز 30 آذر ادامه دارد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی