۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

موردي كه ذهن بسياري از مخاطبان دنياي فوتبال را به خودش مشغول كرده رسيدن به پاسخ اين سؤال است: آيا چشم‌هاي كريس رونالدو ضعيف شده است؟

چرا رونالدو عينكی شده است؟

زماني كه براي تمديد قراردادش تا سال 2021 خودش را به برنابئو رساند عينك طبي به چشم داشت؛ در نگاه اول اينطور به نظر ميرسيد كه براي مطالعه دقيق بندهاي قراردادش است كه عينك به چشم زده ولي آنهايي كه كريس رونالدو را زير ذرهبين گذاشتهاند ميدانند او چند سالي است گاه و بيگاه و به صورت مقطعي عينك طبي به چشم ميزند. كريس بيشتر با عينك آفتابي ديده شده ولي به طور دقيقتر از سال 2013 به اين طرف است كه بعضاً پستهايي با عينك طبي روي شبكههاي اجتماعي از او منتشر ميشود و بسياري از وقتها هم خودش اين پستها را ميگذارد. حالا موردي كه ذهن بسياري از مخاطبان دنياي فوتبال را به خودش مشغول كرده رسيدن به پاسخ اين سؤال است: آيا چشمهاي كريس رونالدو ضعيف شده است؟

 

قرارداد تجاري يا...

ضعيفي بينايي چشم كريس رونالدو از زماني سر زبان افتاد كه زدن عينك طبي در زندگي روزمرهاش از حالت معمول فراتر رفت و تعداد دفعاتي كه او با عينك ديده شد بيشتر و بيشتر شد با اين حال هنوز هيچ نشانه دقيقي از اينكه واقعاً چشمان او ضعيف شده باشد وجود ندارد؛ به عبارت سادهتر از آنجا كه كريس هر حركتي انجام دهد رسانههاي مختلف دنيا آن را بازتاب ميدهند بعيد است كه او به چشمپزشكي مراجعه كند و ضعف بينايياش مسجل شود و كسي از آن بيخبر بماند. پس اين گزينه كه چشمان كريس ضعيف شده چندان منطقي به نظر نميرسد و بايد ريشه عينك زدن كريس را در جاي ديگري جست؛ رونالدو از سالها پيش با كمپانيهاي مختلفي قرارداد همكاري بسته است؛ از لباس و دنياي مد گرفته تا شامپو و غيره. نكتهاي كه در اين ميان بايد به آن اشاره كرد قرارداد همكارياش با برند «آرماني» است؛ او البته قرارداد رسمياش با اين برند را براي پوشيدن لباس زير اين مارك ايتاليايي منعقد كرده بود ولي بعدها با گسترده كردن آن به پوشيدن لباسهاي رسمي اين كمپاني هم منجر شد. سرانجام هم كه آرماني دست به كار شد و براي چند چهره معروف دنيا يكي، دو نمونه عينك طبي ساخت؛ كريس يكي از آن آدمهاي سرشناس بود كه «آرماني» در يكي، دو نوبت كه كت و شلوار تن رونالدو كرد از او خواست تا عينكهاي طبي اين برند را به صورت يكي از موارد زينتي استفاده كند. زدن عينكهاي طبي (طبيعتاً بدون شماره و فقط براي تبليغ اين برند) از همان سالها پيش شروع شد و رفتهرفته به تعداد دفعاتي كه رونالدو با عينك طبي در جاهاي مختلف ديده شد اضافه شد.

 

نوبت به نايكي رسيده است

حالا اگر كريس رونالدو بيشتر با عينك طبي ديده ميشود دليل ديگري دارد؛ فوقستاره پرتغالي رئالمادريد علاوه بر تمديد قرارداد نجومياش با اين باشگاه كه به نوشته يكي از رسانههاي پرتغالي سالانه به طور خالص درآمد 6/23 ميليون يورويي دارد، قرارداد نجومي ديگري هم با كمپاني آمريكايي «نايكي» امضا كرده كه با كلي متمم و اما و اگر، دستمزد كريس از اين برند را در سال تا 40 ميليون يورو هم افزايش ميدهد. همين موضوع بهانهاي شده براي نايكي تا از محصولات جديدش رونمايي كند؛ آن هم توسط كريس رونالدو، يكي از چند ورزشكار مطرحي كه به طور اختصاصي با آنها همكاري ميكند.

 

در واقع از زماني كه نايكي تصميم گرفته خط توليد عينكهاي طبياش را بالاتر ببرد رونالدو هم مبجور شده بيش از پيش عينكهاي بدون شماره نايكي را به چشم بزند؛ او البته در كنار البسه اين كمپاني، پول خوبي هم بابت به چشم زدن اين عينكها از نايكي ميگيرد.

 

كريس تنها نيست

كوين دورانت، بسكتباليست سرشناس تيم ملي آمريكا كه در بالاترين سطح بسكتبال حضور دارد يكي از اصليترين ورزشكاراني است كه نايكي با آنها براي بستن قرارداد عينكهاي طبي به توافق رسيده است. اين كمپاني همين چند وقت پيش از سه نمونه عينك طبي كه براي دورانت و با شماره اختصاصي او ساخته است رونمايي كرد. حالا بايد منتظر ماند تا در آيندهاي نزديك، نايكي عينكهايي با شماره كريس رونالدو را هم به بازار عرضه كند. با اين حال دورانت و رونالدو در اين ميان تنها نيستند؛ زلاتان، پوگبا، لوريس، متوئيدي، فدرر، نادال، شاراپووا و سرنا ويليامز هم ديگر ورزشكاران مشهور دنيا هستند كه ضمن همكاريشان با نايكي بايد گهگاه هم كه شده عينكهاي طبياي كه اين كمپاني توليد كرده براي تبليغ آنها به چشم بزند.

 

عينكهاي گرانقيمت؟

تصوري كه معمولاً از كفش و لباس ورزشي كريس رونالدو و راجر فدرر ميشود اين است كه قيمت آنها بسيار گران است. اين تصور در مورد عينكي كه رونالدو و دورانت هم به چشم ميزنند وجود دارد؛ با اين حال نايكي براي اينكه محصولاتي كه سفيران ورزشياش تبليغ ميكنند فروش خوبي داشته باشد قيمتهاي معمولاً مناسبي هم روي آنها ميگذارد تا اقشار متوسط به بالا قادر به خريداري آنها باشند. در جديدترين نمونه عينكهايي كه توسط ورزشكاران تبليغ ميشود قيمت آنها از 150 تا 240 دلار متغير است. اينطور هم نيست كه براي اين ورزشكاران نمونه بسيار ويژه و گرانقيمتي زده شود و براي ارائه به بازار از نمونههاي ديگري استفاده شود.

 

دردسري به نام عينك زدن

كريس رونالدو براي زدن عينك شايد خيلي جاها به دردسر نيفتد ولي وقتي قرار است براي تمديد قراردادش با رئالمادريد پا به برنابئو بگذارد طبيعتاً دردسرش زياد ميشود! ماجرا از اين قرار است كه رسانههاي اسپانيايي حالا خبر دادهاند كه عينك زدن كريس رونالدو مسئولان باشگاه رئالمادريد را حسابي عصباني كرده است؛ چرا؟ چون رئالمادريد با رقيب نايكي، يعني كمپاني آديداس قرارداد دارد! باشگاه در دستورالعملي كه به بازيكنانش ارائه كرده به طور مشخص به آنها گوشزد كرده هرگز در مراسم رسمي از جمله تمديد قرارداد اجازه تبليغ كردن برند ديگري به غير از آنكه باشگاه با آن قرارداد دارد را ندارند. حالا آديداس از كار بازيكن رئالمادريد شاكي است و رئال هم در اولين اقدام تصميم گرفته رونالدو را به خاطر عينك زدن در مراسم تمديد قراردادش جريمه مالي كند. با اين حال براي كسي كه در سال قرار است خالص 6/23 ميليون يورو دستمزد بگيرد جريمه مالي باشگاه نگرانكننده است؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی