نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کوکه حالا براي حضور در تركيب اصلي اسپانیا مي‌جنگد و قصد دارد در جام جهاني‌ روسيه يكي از مهره‌هاي كليدي ماتادورها باشد.

كوكه: در تيم ملی هم همان كوكه اتلتيكو هستم

مدتهاي زيادي بود كه خيليها منتظر بودند تا كوكه به تيم ملي اسپانيا دعوت شود. دلبوسكه در آگوست 2013 درهاي تيم ملي را به روي او باز كرد ولي كوكه تا ماههاي اخير نتوانسته بود تواناييهايش در تيم ملي را به نمايش بگذارد و از زمان روي كار آمدن لوپتگي است كه او تبديل به مهرهاي كليدي و ارزشمند در تيم ملي اسپانيا شده. او حالا براي حضور در تركيب اصلي تيم ميجنگد و قصد دارد در جام جهاني روسيه يكي از مهرههاي كليدي ماتادورها باشد. در اينجا ميتوانيد گزيدهاي از مصاحبه اختصاصي كوكه با روزنامه ماركا را مطالعه كنيد:

 

* ديگر كسي نميگويد كه چرا كوكه اتلتيكو با كوكه تيم ملي اينقدر با هم فرق دارند.

درست است. قبلاً خيليها از من ميپرسيدند كه آيا ميشود روزي برسد كه بتوانم همان سطحي كه در اتلتيكو به نمايش ميگذارم را در تيم ملي نيز داشته باشم؟ فكر ميكنم كه زمان كار خودش را كرده و من در هر دو تيم يكسان كار ميكنم.

 

* چرا؟

نميدانم. گذر زمان، تجربه، بلوغ و اعتماد به نفس...  من در 21 سالگي به تيم ملي رسيدم و دوره سادهاي هم نبود؛ تغييرات فراوان، دوره گذار، خداحافظي تعدادي از بازيكنان مهم تيم...  افراد خوبي در تيم بودند ولي آن زمان، زمان تغيير و تحول بود. الان تيم به ثبات رسيده است.

 

* چه شد كه در دوران دلبوسكه نتوانستي خوش بدرخشي؟

يك گام رو به جلو برداشتم و او هم به من فرصتهايي ميداد ولي من از آنها بهره نميبردم. اوضاع برايم خوب پيش نميرفت تا بتوانم بيشتر از قبل براي تيم بازي كنم.

 

* از شخصيت لوپتگي برايمان بگو. با بازيكنان صميمي است؟

بله، خيلي. هر آنچه ميخواهد و هر آنچه فكر ميكند را به تو ميگويد. اين خيلي مهم است. چون ما زمان خيلي كوتاهي داريم. كار او خيلي تاكتيكي است و پيغامهاي مستقيمش هميشه مهم هستند؛ چون اصلاً ساده نيست كه بتواني فاز بازيكناني كه در تيمهاي باشگاهي بازي ميكنند را به همين سرعت تغيير داده و به بازيهاي ملي عادت دهي.

 

* خيليها تو را با ژاوي مقايسه ميكنند. بار اين مقايسه را از روي دوشت برداشتهاي؟

از ژاوي هميشه ياد خواهد شد. الان من اين شانس را دارم كه در تيم ملي بازي كنم و هر كسي جايگاه خودش را دارد.

 

* اگر بگوييم اسپانياي دوره كوكه؟

نه، اينطور نيست. من خودم را بازيكن مهمي نميبينم. سرمربي تيم به من اين نقش را داده كه تلاش كنم تا تيم را به بازي كردن وا بدارم. من ميكوشم تا تمام آنچه سرمربيمان ميگويد را در زمين پيادهسازي كنم.

 

* از كوكه چه توقعاتي ميرود؟

تلاش و كوشش تا هر روز بهتر شوم و به همتيميهايم كمك كنم. برايم مهم است كه به تيم كمك كنم تا بهتر كار كند.

 

* جام جهاني روسيه هنوز خيلي دور است. نه؟

بله. ما به روسيه چشم دوختهايم ولي بايد ذهنمان را روي بازيهاي مقدماتي متمركز كنيم.

 

* شرايط اسپانيا را در مقايسه با آلمان، برزيل، پرتغال و فرانسه چطور ميبيني؟

خوب. اسپانيا تيمي قدرتمند با بازيكناني مهم و باكيفيت است. اگر به ليست نگاه كنيد، ميبينيد كه چه بازيكنان بزرگي به تيم ملي دعوت نشدهاند. نبايد به تيمي حسودي كنيم. با فروتني بايد به جلو پيش برويم.

 

* اينگونه ميتوان دوباره قهرمان شد؟

تكرار قهرمانيهاي سابق خيلي سخت است ولي اين هدف ماست و شعار ما جنگيدن براي رؤياهايمان است. همه ما ميخواهيم قهرمان جام جهاني و يورو شويم و گروه خوبي هم براي اين كار داريم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی