۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

* فدراسيون بسكتبال ايران با اقدامي سختگيرانه در نامه‌اي به باشگاه‌ها جريمه‌هاي سر به فلك كشيده اين فصل ليگ را براي تخلف بازيكنان، مربيان و باشگاه‌ها اعلام كرد.

جريمه‌هاي عجيب و غريب در انتظار متخلفان

نامهاي كه چهارشنبه هفته قبل به مديران باشگاهها ابلاغ شد، همه را متعجب كرد. در اين نامه اعلام شده جريمه خطاي فني و ديسكاليفه براي اولين بار به ترتيب 5 و 8 ميليون تومان است و براي دومين بار اين جريمه به 8 و 10 ميليون تومان افزايش پيدا ميكند كه البته جرايم در ليگهاي دسته يك، دو و نوجوانان و جوانان متفاوت و پايينتر است. البته جرايمي براي موارد انضباطي ديگر از جمله جوراب يكرنگ بازيكنان در نظر گرفته شده است كه در صورت رعايت نشدن بار اول با تذكر كتبي و بار دوم با دو ميليون تومان جريمه مواجه ميشود. همچنين مصاحبه در جايي خلاف محل تعيين شده ميزبان هم دو ميليون تومان جريمه دارد.

جريمهاي كه با نحوه قرارداد بازيكنان همخواني ندارد و مشخص نيست فدراسيون بسكتبال براي زهر چشم گرفتن از بازيكنان و مربيان چرا اين ميزان مبلغ را در نظر گرفته است. در صورتي كه در تمام ليگهاي حرفهاي دنيا جرايم نقدي در صورتي ابلاغ ميشود كه بازيكن به داور فحاشي كرده و يا با بازيكن ديگر درگيري ايجاد كند اما اينكه با هر تكنيكال و فول فني بازيكن بخشي از قراردادش را تقديم كميته انضباطي كند دور از ذهن است.

البته قوانين مربوط به تكنيكال و فولهاي فني در فيبا مشخص است و قوانين محلي هم بايد در ضوابط آن نوشته شود، در نهايت اگر فدراسيون بسكتبال امسال تصميم گرفته جلوي هرگونه حاشيهسازي را بگيرد اما اين جريمهها به هيچوجه نميتواند بسكتبال كشور را به هدفش براي جلوگيري از حاشيه برساند. در نظر گرفتن جريمه مالي براي بازيكنان ليگ جوانان و نوجوانان هم جاي تعجب دارد و بعيد به نظر ميرسد بازيكنان اين ليگها، قراردادهاي مالي با باشگاه خود داشته باشند اما در نگاهي جديتر بايد همزمان با اين شرايط آيا قضاوت اشتباه داوران همچنين جريمه سنگيني دارد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی