نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رونالد دی‌بوئر برادر دوقلوی فرانک دی‌بوئر سرمربی سابق اینترمیلان مصاحبه مفصلی با روزنامه موندو دپورتیوو صورت داده است.

دی‌بوئر: اگر بگوييد رونالدو بهتر از مسی است، بايد از آژاكس برويد!

رونالد ديبوئر، برادر دوقلوي فرانك ديبوئر كه بين سالهاي 1998 تا 2000 در بارسلونا بازي ميكرد، حالا و 16 سال بعد از ترك كاتالونيا، همچنان خيلي روان به زبان اسپانيايي صحبت ميكند. روزنامه اسپانيايي موندو دپورتيوو گفتوگوي مفصلي را با اين اسطوره فوتبال هلند انجام داده كه در اينجا ميتوانيد گزيدهاي از اين گفتوگو را مطالعه كنيد:

 

* در بارسلونا چه ميكنيد؟

من براي حضور در يك مراسم شام رسمي از آمستردام به اينجا آمدم. چند ماهي منتظر چنين مهمانياي بودم. صرف شام در كنار دوستان قديمي، يك شب ويژه را رقم ميزند.

 

* حالا كه از فوتبال خداحافظي كردهاي، دوست داري در بارسا بازي كني؟

بله. افتخار بزرگي است. من با بعضي از دوستانم به بارسلونا سفر ميكنم و با ريوالدو، كلايورت، استويچكوف، منديتا و ليتمانن همراه بودهام.

 

* تو در كنار افسانههاي آژاكس هم بازي كردهاي؟

بله و در تيم ملي هلند هم همينطور. مدتي هم دركنار بزرگان رنجرز توپ زدهام.

 

* اما در مسير برادرت حركت نكردهاي؛ فرانك چند سالي است كه مربيگري ميكند. در فكر گرفتن كارت مربيگري هستي؟

هنوز نه. رؤياي من اين است كه روزي با فرانك كار بزرگي انجام دهيم ولي در5 سال آينده. الان حسابي درگير هستم. 5 دختر دارم كه بين 23 سال ويك سال هستند و فعلاً آناليزور شبكه تلويزيوني NOS هستم و بازيهاي ليگ هلند و ليگ قهرمانان اروپا را كارشناسي ميكنم. به علاوه سفير آژاكس هستم و با اين تيم به سفر ميروم. فوتبال آژاكس شبيه بارساست.

 

* كدام بازيكنان آژاكس را به بارساييها پيشنهاد ميكني؟

الان كسپر دالبرگ، مهاجم دانماركي تيم كه 19 ساله است ولي سبك فوتبالش شبيه ماركو فانباستن است. او گلزن بزرگي است و با گلهاي مهمي كه زده تفاوتها را رقم ميزند. او هنوز در شروع راهش است و بايد بيشتر بازي كند. در بارسا با حضور سه مهاجم عالي، كار سختي خواهد داشت و بهتر است كه در سن 22يا23 سالگي به بارسا بپيوندد.

 

* تو شاهد موفقيت سوارس درآژاكس بودي. فكرش را ميكردي كه روزي در بارسا به اينجا برسد؟

نه. بعيد ميدانستم. او قبل از رفتن به ليورپول مدت كوتاهي در اختيار برادرم بود. بازيهايش در آنفيلد مرا حيرتزده كرد و هر روز بهتر ميشد. ميدانستيم كه با اين ذهنيت و با اين مبارزه و با اين مهارتها آينده روشني دارد و حالا هم در كنار مسي و نيمار عالي هستند.

 

* آيا مسي بهترين بازيكن تاريخ است؟

من بازيهاي يوهان كرويف را ديده بودم ولي بازيهاي پله را نديده بودم. از نظر من مسي بزرگترين بازيكن تاريخ است. هميشه حضور دارد: در بازيهاي خانگي، در خارج از خانه، در لاليگا، ليگ قهرمانان اروپا و... همه بازيكنان باكيفيت سه يا 4 سال خوب دارند ولي مسي 10 سال است كه هميشه در اوج است. او بهترين بازيكني است كه در زندگيام ديدهام.

 

* در هلند در مورد مسي چه ميگويند؟

در آژاكس فلسفه فوتبالي ما همان فلسفه بارساست و بالعكس. من هميشه با جوانان آژاكس شوخي ميكنم. بعضيها شيفته رونالدو هستند. او هم عالي است. در پاسخ به جواناني كه ميگويند كريس بهتر از مسي است، ميگويم: «ببينيد ما در آژاكس هستيم. اگر فكر ميكنيد كريس بهترين است، از آژآكس برويد.»

 

* چرا اين را ميگوييد؟

چون نميتوان كريس را با مسي مقايسه كرد. لئو بهترين و كاملترين است. او گل ميزند، پاس گل ميزند و شوت ميزند. او عالي است. همه اين كارها را به شيوهاي طبيعي انجام ميدهد. او مهارت خالص است. بازيكني است كه همه دوست دارند مثل او باشند. كريس تماشايي است ولي به اندازه مسي طبيعي كار نميكند.

 

* فكر ميكني كداميك از بازيكنان بارسا مثل تو بازي ميكنند؟

شايد اينيستا و راكتييچ. اينيستا خيلي بهتر از من است ولي من هم ميتوانستم شوت بزنم و بازيكناني را پشت سر بگذارم. اينيستا اصلاً خودخواه نيست. من هم به گلزني فكر نميكردم و فكر و ذكرم پاس دادن بود.

 

* مسئولان اينتر تنها سه ماه بعد از انتصاب برادرت فرانك او را بركنار كردند. آنها خيلي عجول بودند.

بله. زمان كافي به برادرم ندادند ولي اين در دنياي فوتبال رخ ميدهد. در رم خيلي از لوئيس انريكه تعريف ميكردند ولي در مورد او هم صبوري لازم را به خرج ندادند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی