نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال شاید در پایان مرحله گروهی جایگاه دوم جدول گروهش را به دست بیاورد.

دوم شدن برای رئال بهتر است؟

رئالمادريد سهشنبه شب به سختي توانست در پرتغال با نتيجه 2 بر يك از سد اسپورتينگ ليسبون عبور كند و با دردسرهاي فراوان 3 امتياز اين بازي خارج از خانه را كسب كرد. در ديگر بازي اين گروه بوروسيادورتموند 8 بر 4 از سد لژيا عبور كرد و حالا در هفته پاياني اين گروه، رئال و دورتموند در روز 7 دسامبر در جدالي حساس براي صدرنشيني در گروه F با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

زيدان در صحبتهايي اعلام كرده كه مصاف شاگردانش با شاگردان توخل، به منزله يك فينال خواهد بود و سرخيو راموس، كاپيتان تيم مادريدي، نيز با اشاره به اين بازي حساس گفته: «ما آرام نخواهيم نشست. ميخواهيم دورتموند را شكست داده و مرحله گروهي را به عنوان تيم صدرنشين گروه به پايان ببريم.» ولي آيا بهتر اين است كه رئال مرحله گروهي را در صدر جدول گروه به پايان برده و يا اينكه به عنوان تيم دوم گروه به دور بعد برسد؟

 

با مروري بر اوضاع گروهها و تيمهاي اول و دوم حاضر در هر گروه و البته قرعههاي احتمالي مرحله يكهشتم پاياني ليگ قهرمانان اروپا كه قرعهكشياش در روز 12 دسامبر (22 آذر) برگزار خواهد شد، شايد رئاليها به اين نتيجه برسند كه دوم شدن در گروهشان نيز چندان ايده بدي نخواهد بود.

 

در پايان دور پنجم، موناكو با 11 امتياز، صعودش به دور بعد به عنوان تيم صدرنشين گروه E را مسجل كرده و بايرلوركوزن احتمالاً تيم دوم اين گروه خواهد بود. در گروه F صعود دو تيم دورتموند و رئال قطعي شده و نبرد بر سر صدرنشيني در گروه است. در گروه G، لستر با 13 امتياز به عنوان صدرنشين به دور بعد رسيده و پورتو يا كپنهاگن، تيم دوم گروه خواهند بود و در گروه H، در حال حاضر يووه با 11 امتياز صدرنشين است و سويا با 10 و ليون با 7 امتياز در ردههاي بعدي هستند.

 

قبل از برگزاري بازيهاي ديشب نيز، پاريسنژرمن، تيم دوم گروه A، بنيفكا، تيم دوم گروه B، منچسترسيتي تيم دوم گروه C و بايرنمونيخ تيم دوم گروه D هستند و اگرچه بارسا و اتلتيكو صدرنشينهاي گروههايشان هستند ولي مصاف دو تيم از يك كشور در مرحله يكهشتم پاياني ممكن نخواهد بود و رئال قطعاً در دور بعد نبايد با دورتموند بازي كند. بدين ترتيب رئال اگر در گروهش اول شود، ممكن است مجبور به مصاف با يكي از غولهاي فوتبال اروپا شود يعني اگر مرحله گروهي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا به همين ترتيب پايان يابد، رئال زيدان با يكي از تيمهاي آرسنال (صدرنشين گروه A تا قبل از برگزاري بازيهاي چهارشنبه)، ناپولي (صدرنشين گروه B)، موناكو (صدرنشين گروه E)، لستر (صدرنشين گروه G) و يووه (صدرنشين گروه H) روبهرو خواهد شد. اگر رئال مرحله گروهي را به عنوان صدرنشين گروهش به پايان ببرد، اگرچه در بازي برگشت مرحله يكهشتم پاياني ميزبان خواهد بود اما احتمال رويارويي آنها با حريفان سرسختتر، افزايش مييابد.

 

البته خيلي چيزها به نتايج هفته پاياني مرحله گروهي بستگي دارد ولي زيدان و شاگردانش از همين حالا محاسبات احتمالي در مورد رقيب آتيشان در مرحله حذفي را آغاز كردهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی