۰
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

‌تنها چند شب بعد از درخشش در ليگ قهرمانان اروپا آن‌هم در مصاف با بايرن‌مونيخ يك بار ديگر با گلزني خود به روستوف كمك كرد تا در يك قدمي بازگشت به كورس مدعيان قهرماني اين فصل قرار گيرند. سردار آزمون ستاره اين روزهاي روستوف درست مثل اولين بار كه با پيراهن روبين كازان موفق شد اولين گل خود در روسيه را وارد دروازه آنژي ماخاچ كالا كند يك‌شنبه شب در سرماي شديد شهر روستوف موفق شد بار ديگر هنر گلزني خود به اين تيم را به رخ كشيده و راه برتري 2- صفر تيمش را هموار كند. گلي زيبا و ديدني كه در بين 15 گل برتر هفته روسيه قرار گرفت تا اين شانس را داشته باشد از سوي فوتبال‌دوستان سرزمين‌هاي شمالي به عنوان گل برتر انتخاب و پاداش چند هزار روبلي هفته را به خود اختصاص دهد.

موندودپورتيوو: آزمون در رادار بايرن‌مونيخ

سردار در حالي اين روزها روي دور گلزني قرار گرفته كه در ابتداي فصل نزديك به 13 هفته در حسرت گل ميسوخت اما با روشن شدن موتور گلزنيهاي اين مهاجم آن هم در كنار زوج موفق خود ديميتري پولوز مليپوش روس زمينه براي اوجگيري دوباره روستوف در ليگ قهرمانان اروپا و همچنين ليگ برتر روسيه فراهم شد چون با برتري مقابل آنژي ماخاچ كالا كه با دومين گل اين فصل سردار به دست آمد روستوف با 24 امتياز به جايگاه پنجم جدول صعود كرد تا در فاصله 3 امتيازي با جايگاه سوم قرار بگيرد. سايت باشگاه روسي با تمجيد از عملكرد خيرهكننده آزمون در اين هفتهها در گزارش بازي با آنژي تيتر زد: «گل آزمون راه كسب 3 امتياز شيرين را هموار كرد تا تيم همچنان روند شكستناپذيرياش را حفظ كند». اين در حالي بود كه بعد از اين گل، سردار بار ديگر به تيتر يك بيشتر سايتها و رسانههاي معتبر خبري روسيه تبديل شد و تصاوير گل زيبا و شادي گل اين مهاجم ايراني بازتاب گستردهاي پيدا كرد.

سايت SOV روسيه در توصيف گل سردار به آنژي نوشت: «كمتر مهاجمي در اين سن و سال ميتوان يافت كه از چنين قدرت تكنيكي و هوش بالايي در استفاده از تكموقعيتهايش برخوردار باشد اما روستوف ميتواند به خود ببالد كه از وجود سردار در خط حملهاش سود ميبرد. آزمون بعد از گل زيبا و تكنيكي به بايرنمونيخ يك بار ديگر تواناييها و استعداد ناب خود را به رخ كشيد و با گلي فوقالعاده زيبا توانست قفل دروازه رقيب را در همان دقايق پاياني نيمه نخست بشكند تا تيمش به يك برد شيرين ديگر در خانه برسد». اين سايت معتبر در ادامه گزارش خود به محبوبيت روزافزون مهاجم ايراني نزد طرفداران روستوف پرداخت و نوشت: «وقتي دوربينهاي تلويزيوني شادي طرفداران روستوف را نشان داده و مشخص شد اين طرفداران آزمون را در قلب خود دارند مسلماً خداحافظي با اين بازيكن كه سوژه نقل و انتقالاتي زمستان اروپاست براي آنها دشوار خواهد بود».

درخششهاي سردار نه تنها روسها بلكه توجه بيشتر تحليلگران فوتبال اروپا را نيز به خود جلب كرده است از جمله نويسنده سرشناس سايت موندو دپورتيوو اسپانيا كه همواره تحليلهايش زبانزد عام و خاص است. فرانسسك آگيلار در تحليل خود از سردار آورده است: «مطمئنم بسياري از شما بازي اخير مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا ميان تيمهاي روستوف و بايرن مونيخ را كه برجستهترين چهرههاي آن سردار آزمون و ژروم بوآتنگ بودند را فراموش نكرديد. در اين بازي همان اتفاقي رخ داد كه ليونل مسي دو سال پيش در نوكمپ با مدافع آلماني بايرن مونيخ انجام داد و پاياني مشابه داشت؛ توپ به تور دروازه چسبيد. در همين حال براي برخي از شما كه بازيهاي ليگ قهرمانان را دنبال كردهايد، شنيدن نام قهرمان اين رويداد بزرگ نبايد غافلگيركننده باشد؛ يك جوان ايراني ۲۱ ساله كه پيش از اين، زماني كه در روبين كازان بازي ميكرد هم دربارهاش صحبت كرده بودم». آگيلار در ادامه گزارش خود مدعي شد بعد از بازيها و گلهاي خوب سردار در ليگ قهرمانان او حالا توجه رسانههاي اروپايي و نيز تيمهايي مانند المپيك مارسي، ليورپول، آرسنال، بروسيا دورتموند و بايرلوركوزن را جلب كرده و حالا بايرنمونيخ هم او را زير ذرهبين قرار داده است.

در گير و دار درخشش اخير سردار اما توجه رسانههاي روس به موضوع دعواي حقوقي اين بازيكن با باشگاه روبين كازان همچنان به قوت خود باقي است. گرچه در همين خصوص سايت sportsru مدعي شد در نهايت اين پرونده با توافق دو باشگاه روستوف و روبين ختم به خير خواهد شد تا سود حاصل از فروش اين بازيكن را به صورت مشترك تقسيم كنند تا مانع محروميتي براي سردار شوند. البته در همين گير و دار وكيل شخصي آزمون برخلاف ادعاهاي مطرح شده در سايتهاي روسي مدعي شد هم فيفا، هم دادگاه CAS پرونده اخير پيرامون موكل او را مختومه كرده و به بايگاني فرستادهاند و هيچ تهديدي متوجه سردار نيست اما در شرايطي كه رقابتهاي فوتبال در روسيه يكي، دو هفته ديگر به تعطيلات طولاني مدت سه ماهه نيمفصل وارد ميشود يكي از سايتهاي محلي شهر روستوف مدعي شد هيچ بعيد نيست در اين وقفه بلندمدت طرفداران اين تيم با جدايي دو ستاره جوان ايراني خود سردار آزمون و سعيد عزتاللهي روبهرو شوند چون سردار مشتريان متمولي دارد و عزتاللهي نيز تمايلي به تمديد قرارداد نشان نميدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی