نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس امروز در ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف ماشین سازی خواهد رفت. به همین بهانه نگاهی به دیدارهای پرسپولیس و تیم های تبریزی در دو سال و همین طور آخرین مصاف پرسپولیس با ماشین سازی در 19 سال پیش انداختیم.

نگاهی به دیدارهای پرسپولیس و تیم‌های تبریزی در دو فصل اخیر

به گزارش خبرورزشی،پرسپولیس امروز در هفته دوازدهم لیگ برتر میزبان ماشینسازی تبریز است. تیمی که اوضاع و احوال مساعدی ندارد و به رغم هزینههای زیاد و جذب مهرههای شاخص، قعرنشین جدول ردهبندی است.

به گزارش خبرورزشی، آخرین نبرد پرسپولیس و سبزهای تبریز به سالها قبل بازمیگردد. پرسپولیس تیرماه 76 و در فصلی که قهرمان جام آزادگان شده بود (76-75)، 10 روز مانده به پایان رقابتها از پس ماشینسازان برنیامد و 2 بر یک مغلوب شد. زننده تکگل پرسپولیس در آن بازی فرشاد پیوس بود.

حالا 19 سال از آن دیدار سپری شده و ماشینسازی پس از سالها به سطح اول فوتبال کشور بازگشته. هر چند فعلاً رتبهای بهتر از شانزدهمی نصیبش نشده است.

پرسپولیس در دو فصل اخیر برابر حریفان تبریزی عملکرد خوبی داشته است. سرخپوشان فصل گذشته 4 بار مقابل تراکتورسازی و گسترش فولاد به میدان رفتند و از 12 امتیاز ممکن 10 امتیاز را کسب کردند.

***

نبردهای پرسپولیس با تبریزی ها

پرسپولیس در هفته هفتم لیگ پانزدهم در تبریز تراکتورسازی را با تکگل جری بنتسون شکست داد و طلسم نبردن در تبریز را شکسـت. هفته چهاردهــم در تهران بـاز هم با تکگل بـنتسون، گسترش فولاد را برد و روند صعودیاش را آغاز کرد.

پرسپولیسیها هفته بیستودوم لیگ قبل در تهران مقابل تراکتورسازی با حساب یک- یک متوقف شدند. در آن بازی رامین رضاییان برای پرسپولیس و محمد ایرانپوریان برای تراکتور گلزنی کردند.

و دست آخر در هفته بیست و نهم در تبریز، گسترش فولاد را با گلهای امید عالیشاه (2گل)، محمد انصاری و فرشاد احمدزاده با حساب 4 بر 2 شکست دادند تا پایان کارشان با تبریزیها در لیگ پانزدهم عالی باشد.

پرسپولیس در این فصل نیز دو بازی در تبریز داشته و از مجموع 6 امتیاز ممکن 4 امتیاز را به دست آورده است. آنها در هفته سوم با تکگل وحید امیری باز هم گسترش فولاد را بردند و در هفته پنجم در تبریز مقابل تراکتور به تساوی بدون گل رسیدند.

حالا سرخها در هفته دوازدهم میزبان یک تیم تبریزی دیگر هستند و باید دید جدالشان با تیم قدیمی و شناخته شده ماشینسازی به کجا خواهد انجامید. پرسپولیس در 6 بازی آخرش با تبریزیها 4 برد و 2 تساوی داشته و فقط 3 گل خورده. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی