۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسلونا و رئال مادرید امشب در حالی در ال کلاسیکو به میدان خواهند رفت که ضعفهایی دارند.

از ضعف تراشتگن تا نفوذهای مارسلو

پيش از تقابل هميشه حساس بارسلونا و رئالمادريد، گيم بلگه كارشناس معروف فوتبال اسپانيا در سايت اسكاياسپورت به تحليل اين مسابقه پرداخته و 5 بازيكن تأثيرگذار بازي امشب را آناليز كرده است.

 

مارسلو

براي من، مارسلو پرنفوذترين بازيكن بخش تهاجمي رئالمادريد است. مشخصاً رونالدو گلها را به ثمر ميرساند و گرت بيل نقش مهمي در لحظههاي مهم رئالمادريد در اين فصل ايفا ميكند اما من احساس ميكنم اين مارسلو است كه با موقعيتهايي كه خلق ميكند نظم دفاع حريف را بهم ميريزد. در بين رئاليها، چهارمين بازيكن داراي آمار بيشترين دريبل در اين فصل است. او 3/1 دريبل در هر مسابقه را داشته و فقط يك دهم از گرت بيل كمتر دارد. مارسلو يك دفاع چپ كامل است؛ يك جعبه پر از سورپرايز. او وقتي ظاهر ميشود كه كمترين انتظار را از او داريد، اين قابليت را دارد كه همتيميهايش را در زمين پيدا كند و حتي پايش به گل باز شود.

 

مارك آندره تراشتگن

تراشتگن علاوه بر دروازهباني، نقش يك بازيكن ديگر را هم با بازي با پايش در بارسلونا ايفا ميكند و براي آبيواناريها كاملاً مورد نياز است. او اما در اين مسير با اشتباهات زيادي روبهرو شده است. مارك بعد از اشتباه در بازي با سلتا ديگر زياد ريسك نميكند. پاسهاي كوتاه او بهبود يافته و از هر دروازهبان ديگري در لاليگا بهتر شده است. او در هر بازي نزديك به 20 پاس كوتاه به همتيميهايش ميدهد. نقطه ضعف آندره اين است كه بايد توازن بين ريسك و زماني كه لازم است با پايش بازي كند را برقرار كند.

 

لوكا مودريچ

مودريچ بيشتر به عنوان هافبك هجومي بازي كرده اما مجبور است در كارهاي دفاعي هم شركت كند. در مقايسه آماري او با آندريس اينيستا در فصل گذشته، مودريچ 9/1 پاس مهم در هر بازي داشته و آمار هافبك بارسلونا 1/1 بوده است. او همچنين آمار 1/1 شوت در هر مسابقه را از خود به جا گذاشت. اين در حالي است كه آمار اينيستا 8/0 بوده است. نقطه ضعف مودريچ اين است كه در كارهاي دفاعي ضعيف است و اگر در كنار متئو كواچيچ قرار گيرد با رفتن به جلو، وظايف دفاعياش را فراموش ميكند. او همچنين به نسبت پستي كه در آن ايفاي نقش ميكند گلهاي كمي به ثمر ميرساند.

 

آندرس اينيستا

بايد ديد اينيستا از ابتدا بازي ميكند يا به عنوان بازيكن تعويضي اما او خوب با تيم هماهنگ ميشود. از فصل 10-2009 ميانگين 6/89 درصد پاس صحيح براي بارسلونا داشته است. اينيستا سال گذشته با آمار 1/1 پاس مهم در هر مسابقه پشت سر مثلث MSN قرار گرفت تا تأثيرگذارياش را نشان دهد. امسال آمار پاسهاي او در همه تورنمنتها بالاي 85 درصد بوده است. مشكل اين است كه او بيش از گذشته دوندگي دارد و اين باعث ميشود نتواند بهترين عملكرد را داشته باشد.

 

نيمار

به نظر من بازي بارسلونا بيشتر و بيشتر به كارهاي فردي بستگي دارد و نيمار هم به اندازه سوارس و مسي نقش مهمي در تيم ايفا ميكند. او اگرچه 7 مسابقه بدون گل زده را پشت سر گذاشته اما بيش از گذشته پاس گل داده است. او در رقابتهاي اين فصل لاليگا 5 پاس گل داده و 4 گل به ثمر رسانده است. بيشتر در عرض بازي ميكند چون در غير اين صورت فضاي خالي ليونل مسي را خواهد كشت اما او اين نقش را پذيرفته و فصل قبل نيز به خوبي از عهده آن برآمده است. مشكل نيمار اين است كه به اندازه كافي گل نميزند و بعضي اوقات در بازي محو ميشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی