نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ، به تیم دیگری بدل شد. تیمی که خاطرات روزهای تلخ با انواع و اقسام مربیان ریز و درشت را از یاد هوادارانش زدود و به تیمی یکه‌تاز در لیگ برتر از لحاظ بازی زیبا، شرایط تاکتیکی منحصربه‌فرد، موقعیت مستحکم در بالای جدول طی دو فصل گذشته و قدرت بازیسازی و بازیخوانی رسید.

همینها سبب شد برانکو هر روز محبوبتر شود و بازیکنانش هر روز بیشتر از قبل تشنه کسب پیروزی.

اتفاقاً در میان پیروزیهای پرتعداد برانکو از روزی که برای هدایت پرسپولیس به ایران برگشت تا امروز، حریفان خوشنام زیادی را میبینیم. استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، استقلال خوزستان، الهلال عربستان، بنیادکار ازبکستان و... اما هنوز در این کلکسیون، نام یک تیم خالی است؛ ذوبآهن اصفهان!

برانکو در فصل قبل سه بار فرصت داشت تا ذوبیها را شکست دهد اما تیم خوبی که یحیی گلمحمدی ساخته بود، در کنار اشتباهات عجیب داوران باعث شد پرسپولیسیها نتوانند از این مأموریت با سربلندی خارج شوند و دو شکست و یک تساوی به همراه از دست دادن حداقل یک جام در تقابل با ذوبآهن برای پرسپولیس رقم خورد.

در بازی رفت لیگ در فصل قبل، سرخپوشان با یک کاشته به دست آمده از خطایی مشکوک و یک پنالتی مشکوکتر بازی را در تهران به حریف قدرتمند خود باختند. علیرضا فغانی پس از همان دیدار، برای مدتها دیگر برای پرسپولیس قضاوت نکرد تا شاید انتقادها از او کمرنگ شود.

 دیدار دوم دو تیم هم در جامحذفی و در اصفهان رقم خورد که با اخراج عجیب ایمان صادقی به خاطر برخورد توپ با دستش خارج از محوطه جریمه آن هم در دقیقه ۲۲ همراه بود. با اخراج این دروازهبان که بعدها مشخص شد در آن لحظه یدا... جهانبازی صددرصد اشتباه کرده، پرسپولیس بهم ریخت اما بازی را به وقت اضافه کشاند. در آن دقایق بود که دو گل خورد و شانس قهرمانی در جامحذفی را از دست داد. 

دیدار برگشت لیگ نیز برای پرسپولیس مقابل ذوبآهن، نتیجهای بهتر از تساوی 2 –2 نداشت. این بازی ممکن بود برای پرسپولیس یک برد پرگل را به همراه داشته باشد اما یک تیر دروازه به همراه از دست دادن پنالتی، شانس سرخها را کم کرد. ذوبیها در دقیقه 4+90 با ضربه سر مرتضی تبریزی به گل تساوی رسیدند و تمام!

حالا کار به بازی چهارم کشیده در حالی که برانکو انگیزههای متفاوتی مقابل این حریف چغر و بد بدن دارد. او استاد شکستن انواع و اقسام طلسمهاست مثل برد مقابل تراکتورسازی در تبریز، پیروزی برابر سپاهان در اصفهان، کسب پیروزی 4 بر 2 مقابل استقلال، فتح دو دربی در سه تقابل و... حالا این مأموریت برای کسب قهرمانی نیمفصل پیشروی اوست تا این بار، طلسم دیگری را بشکند؛ پیروزی مقابل ذوبآهن در اصفهان.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی