نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با کسب توپ طلای چهارم کریس رونالدو بالاتر از بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال قرار گرفت.

بالاتر از پلاتينی و كرويف فقيد

 با اين توپ طلايي كه به دست آورد اگرچه اختلافش با مسي را به عدد يك رساند اما خودش را در بين بازيكنان قاره سبز دست نيافتني كرد. كريستيانو رونالدو درحالي براي چهارمين بار بهترين بازيكن سال دنيا شد كه پيش از اين آمارش با ستارگان سالهاي دور همچون پلاتيني، كرويف فقيد و بكن باوئر برابري ميكرد. حالا كريس اول، پلاتيني، كرويف و فان باستن به طور مشترك دوم و فرانس بكن باوئر، كارل هاينس رومنيگه و كوين كيگان سوم هستند. كريس ميتواند به خودش ببالد كه نامش بالاتر از چنين از اسطورههايي قرار گرفته است اما به راستي آيا كريس در مقايسه با نسل گذشته شايستگي چنين جايگاهي را دارد؟

 

كرويف

يوهان كرويف فقيد كه از مرگش زياد نميگذرد سهبار موفق شد توپ طلا را مال خود كند و يكبار هم دوم شد. نابغه هلندي كه سه بار به آژاكس كمك كرد تا فاتح جام باشگاههاي اروپا شود و هلند را به فينال جامجهاني 1974 رساند، 33 گل در 48 بازي براي تيم ملي كشورش بهثمر رساند. او در لباس بارسلونا 661 بازي انجام داد كه حاصلش 369 گل بود. هنوز هم از نظر خيليها، كرويف بهترين بازيكن تاريخ اروپا به حساب ميآيد.

 

پلاتيني

پلاتيني هم مثل كرويف سه بار فاتح توپ طلا شد اما فرق او با همتاي هلندياش در اين بود كه دوبار جايگاه دوم را كسب كرد. او دوبار به تيم ملي كشورش كمك كرد تا به نيمهنهايي جامجهاني 1982 و 1986 برسد. ميشل 72 بازي براي فرانسه انجام داد كه حاصلش 41 گل و قهرماني در يورو 84 بود. او با يوونتوس قهرمان جام باشگاههاي اروپا شد و مجموعاً 312 گل در عرصه باشگاهي بهثمر رساند.

 

فان باستن

به عقيده كارشناسان اگر آن مصدوميت لعنتي فوتبالش را خراب نميكرد بهترين بازيكن بيچون و چراي فوتبال دنيا بود. او كه فوتبالش را در 28 سالگي و با لباس ميلان تمام كرد، براي روسونري و آژاكس مجموعاً 373 بازي انجام داد و 277 گل زد. گل او كه منجر به اولين و آخرين قهرماني هلند در يورو 88 شد هرگز از خاطر علاقهمندان به فوتبال پاك نخواهد شد. اوج افتخار فان باستن با ميلان قهرماني در جام باشگاههاي اروپا در سالهاي 1989 و 1990 بود.

 

بكن باوئر

پشت سر اين سه نفر، قيصر فوتبال آلمان ايستاده است. بكن باوئر دوبار بهترين بازيكن سال دنيا شد، دو بار نايبقهرمان و يكبار هم سوم. از بين همه جامهايي كه با بايرنمونيخ به دست آورد آن سه جام باشگاههاي اروپا بيش از همه به چشم ميخورد. قهرماني يورو 72 و جامجهاني 1974 را همراه با آلمان غربي نيز فراموش نكنيد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی