۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولين دوره مسابقات كشتي آزاد و فرنگي اوزان غيرالمپيكي قهرماني جهان به ميزباني بوداپست برگزار شد و با كسب تنها مدال برنز مصطفي حسين‌خاني براي كشورمان خاتمه يافت.

طلايی: از روسيه عقب هستيم، تعارف هم نداريم

بعد از بازگشت كاروان كشتی از مجارستان نظر محمد طلایی سرمربی تیم ملی كشتی آزاد را در مورد سطح كمی و كیفی این رقابتها، نتایج و عملكرد نفرات اعزامی كشورمان پرسیدیم كه طلایی در پاسخ به سؤالات به خبرورزشیگفت:

 به رغم اینكه این اولین دوره مسابقات اوزان غیرالمپیكی بود ولی واقعاً در سطح بسیار بالایی برگزار شد. تیمهایی مثل روسیه و آمریكا با مدالداران و عنوانداران جهانی آمده بودند و بچههای ما هم واقعاً خیلی خوب كشتی گرفتند. حسینخانی كه اولین مدال جهانی خودش را گرفت و احسانپور هم واقعاً استحقاق كسب مدال جهانی را داشت و فقط در همان ثانیه پایانی دستش از رسیدن به مدال كوتاه ماند. من خودم همین وضعیت برایم در المپیك رقم خورد و میدانم بچهها چه زحمتی كشیدند و الان چه حالی دارند. بچههای ما اصلاً كمفروشی نكردند و یك لحظه هم كمكاری نكردند.

* این مسابقات جنگِ لحظهها و ثانیهها بود. فقط بچههای ما نبودند كه در ثانیههای پایانی و لحظهها نتیجه را از دست دادند و در دیداری كه میتوانستند برنده باشند، نتیجه را واگذار كردند. مثلاً همین كشتیگیران روسیه و آمریكا هم در ثانیههای پایانی نتیجههایشان تغییر كرد.

* نتایج رقابتهای بوداپست نشان داد همه دنیا دارند كار میكنند و ما هم باید خیلی بیشتر كار كنیم و مرتب تلاش كنیم تا فاصله خودمان را با حریفان جلوتر از خودمان كمتر كرده و با آنهایی كه از ما عقبتر هستند فاصلهمان را بیشتر كنیم.

* واقعیت این است كه ما از كشتی روسیه در خیلی از موارد عقب هستیم و اصلاً تعارف هم نداریم. ببینید آنها از همان اول كار و مدرسه ابتدایی، تكلیف كشتیگیر، قهرمان و مربیشان روشن است اما قهرمان ما تازه بعد از كسب مدال جهانی باید به فكر این باشد كه كجا استخدام شود. آیا اصلاً جایی او را استخدام میكند؟! تكلیف مربی او هم هیچ وقت مشخص نیست و باید به فكر این باشد كه برای سال بعد چگونه میتواند قرارداد اجاره باشگاهش را تمدید كند ولی در روسیه اینگونه نیست؛ از همان روز نخست تكلیف همه چیزشان روشن است.

* باید به مربیان سازنده توجه كنیم. آنها را با علم روز آشنا و هماهنگ كنیم. باید به گونهای برنامهریزی كنیم كه مربی و قهرمان هیچ دغدغهای به غیر از كسب افتخار و مدال نداشته باشند.

* بعد از مسابقات جهانی بوداپست، راجع به شرایط وزنی بچهها را بررسی میكنیم، تا آنجا كه من میدانم شاید به غیر از حسن یزدانی هیچكس تغییر وزن ندهد. حسینخانی هم با توجه به شرایط وزنی كه اصلاً چربی نداشت و اضافه وزن هم نداشت و راحت سر وزن رسید، فكر میكنم فعلاً حداقل تا مسابقات قهرمانی جهان 2017 فرانسه در همین 70 كیلو كشتی بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی