۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرتضی پورعلی گنجی موفق شد اولین گل این فصل خود را برای السد در رقابت های لیگ ستارگان قطر به ثمر برساند.

پورعلی گنجی: دیگر به موهایم دست نمی زنم

مدافع ملی پوش این تیم قطری از گل زیبایی که به ثمر رساند؛ روی جلد روزنامه های قطری رفتن،بازی با استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان و همچنین استایل جدیدش صحبت کرد که در ادامه متن این مصاحبه را می خوانید:

* ابتدا از اولین گل این فصلت شروع کنیم. بالاخره طلسم شکست و موفق شدی دروازه ام صلال را در روز طوفانی تیمت باز کنی.

خدا را شکر می کنم که بعد از چند بازی توانستم گلزنی کنم. پا یا سر فرق نمی کند؛ مهم این است که گل زدم و حالا شرایطم در تیم بهتر شد. موقعیت های زیادی را در این مدت خلق می کردم اما قسمت نبود که گل بزنم. خد ا را شکر در این بازی با گل ضربه سرم شرایط روحی ام هم بهتر شد.

*فصل گذشته هم گل های زیادی به ثمر رساندی.

بله. همینطور است. البته وظیفه من دفاع کردن است اما اگر بتوانم در جلو حاضر شوم و به تیمم در فاز هجومی کمک کنم؛ حتما این کار را انجام خواهم داد.

* السد در این فصل هم انسجام بهتری دارد و گویا مصمم شده اید برای فتح لیگ ستارگان.

خدا را شکر که چند بازی است با بچه ها دست به دست هم داده ایم. همه با هم دفاع می کنیم و هم باهم حمله می کنیم. همه وظایفشان را به درستی انجام می دهند و همین باعث شده در این چند هفته نتایج خوبی بگیریم. دستورات تاکیتیکی سرمربی را در زمین اجرا کردیم و خدا را شکر در بازی با ام صلال هم خوب گل زدیم. البته تیم ما خیلی زیاد موقعیت خلق می کند اما در زدن ضربات آخر دقت نمی کنیم. البته چند بازی است که این نقیصه را تا حد زیادی برطرف کرده ایم.

* می توانید قهرمان شوید؟

ما پارسال هم می توانستیم در جام های امیر کاپ و قطر کاپ قهرمان شویم ولی یک مقدار شرایط مهیا نبود. انشا.. امسال بدشانسی نیاوریم و بتوانیم بازی هایمان را ببریم. این اتفاق شدنی است و دور از دسترس نیست. اگر باهوش باشیم و دقت کافی را داشته باشیم می توانیم امسال جام بیاوریم.

* بعد از بازی با ام صلال روزنامه الوطن تصویر تو و ژاوی را روی جلد برد. جایی که ژاوی دست روی سر تو گذاشته و به خاطر گلی که زدی به تو تبریک می گوید.

شما وقتی با یک بازیکن هم تیمی می شوید می توانید رابطه خوبی را با یکدیگر برقرار کنید. حالا هم من و ژاوی و بقیه دوستان با یکدیگر خیلی رفیق هستیم و برای تیم زحمت می کشیم. روزنامه الوطن هم عکس ما را در کنار هم گذاشت. قبل از بازی بچه ها گفته بودند که مرتضی تو باید گل بزنی و من از ابتدای فصل با اینکه می گفتم گل می زنم اما موفق نمی شدم تا اینکه در این بازی گفتم اصلا روی من حساب نکنید اما قسمت شد و دروازه ام صلال را باز کردم و بعد از گل همه روی سرم پریدند و من را زدند(خنده).

* از اشکان چه خبر؟ چه ماجرای عجیبی با باشگاه العربی پیدا کرد.

اشکان خیلی بازیکن خوبی است. نمیدانم چه اتفاقی بین او و العربی رخ داده است. به نظرم اتفاقا اشکان خیلی هم به درد تیم العربی می خورد. کلا تیمهای قطری دوست دارند بازیکنان متفاوت ببینند. نه تنها بازیکن بلکه در بخش مربیان هم همینگونه عمل می کنند. امیدوارم که کار اشکان هم درست شود.

*ولی مجتبی در هفته ای که تو گل زدی توانست برای الاهلی پاس گل بدهد و شرایط خوبی دارد.

بله. خدا را شکر مجتبی بعد از مصدومیتی که داشت؛ توانست برای الاهلی به میدان برود و پاس گل هم بدهد. برای آقا مجتبی هم آرزوی موفقیت می کنم.

*این روزها همه از سردار صحبت می کنند. خبر داری که چند تیم اروپایی از جمله لیورپول او را می خواهند؟

بله. شنیده ام که لیورپول قصد دارد سردار را جذب کند. برای سردار خیلی خوشحالم و آرزوی موفقیت می کنم. دوست دارم او را بالاتر از این تیمها ببینم. امیدوارم تنش سالم باشد و پله های موفقیت را یواش یواش طی کند. انشالله او را آن بالابالاها ببینم.

* خودت چی؟ برای تو پیشنهاد شگفت انگیزی نرسیده است؟

حقیقتا فعلا پیشنهاد خوب اروپایی نداشته ام. فعلا در السد هستم تا ببینم خداوند چه می خواهد.

*السد بهمن ماه باید در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان به مصاف استقلال برود. تو باید به ایران بیایی و مقابل استقلال بازی کنی.

من برای السد بازی می کنم و از این باشگاه حقوق می گیرم. دوست دارم این پول حلال باشد. حالا هر جا بخواهم بازی کنم فرقی ندارد. باید بهترین نمایش خودم را داشته باشم. در هر بازی با همین روحیه به میدان می روم. حالا بایستی به مصاف استقلال برویم. برای این تیم و هوادارانش و مربی اش احترام بسیار زیادی قائلم. بازی می کنیم و امیدوارم که هر تیمی قسمتش باشد و بهتر بازی کند و خدا بخواهد برنده شود و به مرحله گروهی صعود کند.

* قبل از تو بازیکنانی مانند فرهاد مجیدی و رضا شاهرودی و چند نفر دیگر هم شرایطی مانند تو را تجربه کرده اند.

 همینطور است. در کل ممکن است این اتفاق برای همه رخ بدهد. همانطور که قبل از من هم بازیکنانی که اسم بردید این شرایط را تجربه کردند. امیددوارم که شرایط خوبی رقم بخورد که هواداران لذت ببرند.

*گروه بندی رقابت ها هم انجام شد. به نظرت گروه شما در صورت صعود چگونه است؟ هم گروهی با التعاون عربستان و الاهلی امارات را چطور می بینی؟

همه گروه ها سخت است چرا که همه اول و دوم لیگ های کشورشان بوده اند. انشا.. پلی آف را ببریم و به مرحله گروهی برویم هیچ بازی آسان نخواهد بود. با این حال به نظرم گروه پرسپولیس از همه گروه ها سخت تر است.

* به تازگی مدل موهایت را هم عوض کردی...

بله. این کار را کردم و موهایم را کوتاه کردم چون اینطور راحت تر بودم. با خودم گفتم هم مدلی عوض کنم و هم اینکه خیلی به آن دست نزنم. حالا دیگر وقتی از خواب بیدار می شوم فورا سر تمرین می روم. موهایم دیگر جلوی چشمم نمی آید. کلا خیلی راحت تر شده ام.

* در تیم ملی هم شرایط خوبی داری.

خدا را شکر می کنم که همه چیز خوب است و امیدوارم همینطور همه چیز خوب پیش برود. انشا.. بتوانیم با دعای مردم به جام جهانی صعود کنیم.

* و سوال پایانی. به تازگی کتابی را مطالعه می کنی به نام چهار اثر از فلورانس اسکاول شین. کتابی که دیدی بسیارمثبت به زندگی و اینده دارد و خدا محور است. درباره این کتاب صحبت کن.

من کلا کتاب زیاد مطالعه می کنم. این کتاب هم خیلی خوب بود. من با این کتاب ها پیشرفت کردم و روحیه و دیدم بزرگ شده است. سعی می کنم بهترین تصمیم ها را بگیرم. اصلا چیزی غیر ممکن است و خودت باید بخواهی. آن هم از هدایت. باید فکرت را مثبت کنی. به همه چیز خواهی رسید. هر آدمی می تواند قهرمان دنیای خودش و خیلی ها بشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی