نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهمترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس امروز بین منچسترسیتی و آرسنال برگزار خواهد شد.

پپ قربانی می‌شود يا آرسن؟

ساعت 19:30 امروز حساسترين بازي هفته هفدهم ليگ برتر انگليس در ورزشگاه اتحاد برگزار ميشود و منچسترسيتي با پپ گوارديولا ميزبان آرسنال با آرسن ونگر خواهد بود.

 

منچسترسيتي؛ گوارديولا از برزخ بيرون ميآيد؟

گوارديولا ديگر به طور كامل پي برده كه در ليگ برتر انگليس چه سختيهايي را بايد متحمل شود تا به جام برسد. سيتي پس از گذشت 16 هفته از فصل جاري ليگ جزيره از صدرنشين كه چلسي است 7 امتياز عقب افتاده و كار سختي براي جبران خواهد داشت. خط دفاعي متزلزل سيتيزنها باعث شده تا امتيازهاي حساسي را از دست بدهند. تيمِ پپ گوارديولا در برخي از ديدارها مثل بازي با چلسي و لسترسيتي به شدت سردرگم بود. مقابل آبيهاي لندن در نيمه مربيان با ضدحملات ناكاوت شدند و در برابر قهرمان فصل قبل كه روزهاي خوبي را سپري نميكند نسخهشان در همان 20 دقيقه اول بازي پيچيده شد. يكي از سختترين و سرنوشتسازترين بازيهايشان را امروز برابر آرسنال برگزار ميكنند و در صورتي كه از اين بازي امتياز نگيرند تنها بايد براي كسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا مبارزه كنند. به نوعي ميتوان گفت ارزش پيروزي در اين بازي چندين برابر ديداري مثل بازي هفته قبل برابر واتفورد است. چالش بزرگ پپ باز هم خط دفاعي است. مدافعان سيتي بايد برابر ستارههايي مثل سانچس و اوزيل خودشان را نشان دهند، چراكه انتقادهاي تندي از سوي رسانهها به سمتشان روانه شده.

 

آرسنال؛ ارتش توپچيها مهمات دارد؟

هفته اول و هفته شانزدهم؛ دو شكست آرسنال در اين فصل در برابر تيمهاي بندر ليورپول در اين دو هفته رقم خورده. در حالي كه شاگردان ونگر ميتوانستند با حفظ فاصله سه امتيازي از چلسي اميدوار باشند صدر جدول را در پايان نيمفصل از رقيب همشهري بگيرند اين اتفاق رخ نداد و باز هم هفته قبل سه امتياز حساس از دست رفت. با اين وجود اوضاع توپچيها به مراتب از سيتي بهتر است چراكه انتظارات از آرسن ونگر از پپ گوارديولا كمتر بوده و فعلاً هم هواداران آرسنال مثل فصل قبل به مربي كهنهكارشان معترض نشدهاند. اميد ونگر امروز به خط حمله قدرتمندش و خلاقيت ستارههايي مثل اوزيل و سانچس است. دو ستاره خبرساز اين روزها كه عملكرد خوبشان بيش از هميشه مورد توجه قرار گرفته و ارزششان هم چندين برابر شده است. شايد روي كاغذ كسب يك تساوي از يك ديدار سخت براي توپچيها بد نباشد اما منطقيتر است تيمي كه در سه فصل قبل ليگ برتر برابر سيتي شكست نخورده به كسب سه امتياز از بازي اصطلاحاً 6 امتيازي هم فكر كند. در هر صورت يكي از راههاي ماندن در كورس قهرماني براي توپچيها از ورزشگاه اتحاد گذر ميكند.

 

مصدومان و محرومان

پس از اتفاقات ديدار منچسترسيتي و چلسي، سرخيو آگوئرو و فرناندينيو محروم شدند و بازي مهم امروز را از دست دادهاند. مصدوميت ونسان كمپاني هم مسئله جديدي نيست. ايلكاي گوندوغان هم به تازگي آسيب ديده و علاوه بر او فابين دلف هم به همين دليل نميتواند بازي كند. آرسنال هم يك تيم مصدوم بيرون از ميدان دارد. پر مرتِهساكر، دني ولبك، سانتي كاسورلا، شكودران مصطفي، متئو دبوشي، چوبا آكپوم، يحيي سانوگو و آرون رمزي 8 بازيكن مصدوم توپچيها هستند.

 

آخرين جدال

بازي برگشت فصل قبل در ورزشگاه اتحاد با تساوي 2-2 تمام شد. براي سيتي آگوئرو و دِبروين گل زدند و براي آرسنال هم ژيرو و سانچس. البته پس از اين بازي يك ديدار دوستانه هم تابستان گذشته برگزار شد كه آن را آرسنال 3 بر 2 برد.

 

آمار بازي

24- در 6 بازي آخر منچسترسيتي و آرسنال 24 گل رد و بدل شده، يعني به طور ميانگين 4 گل در هر ديدار.

2- آرسن ونگر تنها موفق شده 2 مرتبه برابر پپ گوارديولا در 8 جدال قبلي پيروز باشد كه هردوي آنها هم در ليگ قهرمانان اروپا بوده است. (2 تساوي و 4 شكست)

0- توپچيها تنها تيم ليگ برتر هستند كه هنوز هيچ ديداري را در نيمه نخست واگذار نكردهاند. (7 برد و 9 تساوي)

0- آرسنال در 6 بازي آخرش در ليگ برتر برابر منچسترسيتي شكست نخورده است. (3 برد و 3 تساوي)

6- توپچيهاي لندن در ليگ برتر 6 مرتبه در ورزشگاه اتحاد پيروز شدهاند و تنها چلسي با 7 برد آمار بهتري از آنها برابر سيتي در اين ورزشگاه دارد.

4- اوليويه ژيرو مهاجم آرسنال در 4 بازي آخرش برابر سيتي در تمامي رقابتها گل زده است.

7- پتر چك در 7 بازي اخير موفق نشده دروازهاش را بسته نگه دارد كه بدترين آمار او در ليگ برتر است.

 

تركيب احتمالي دو تيم

منچسترسيتي: براوو، زابالتا، اوتامندي، استونز، كولاروف، توره، فرناندو، استرلينگ، دبروين، سيلوا و نوليتو

آرسنال: چك، بيرين، گابريل، كاسيلني، مونرئال، كوكلين، ژاكا، ولكات، اوزيل، آيوبي و سانچس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی