۰
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مذاكرات فدراسيون جودو با مربي آذربايجاني به بن‌بست رسيد.

جودو در انتظار چراغ سبز قهرمان نامدار يونانی

در حالی كه فدراسیون جودو مدعی بود با ایلیادیس قهرمان نامدار یونانی و آذرشیخ علیاف آذربایجانی گزینههای مربیگری تیم ملی ایران هستند اما با عدم توافق، درخشان دنبال گزینههای دیگری است. محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو درباره آخرین وضعیت استخدام مربی خارجی میگوید: «آذرشیخ علیاف چند روزی به تهران آمد و علاوه بر مذاكره، شرایط او را ارزیابی كردیم اما او ماهیانه 4 هزار دلار خواست كه برای ما به صرفه نبود و ما با این مبلغ میتوانیم روی مربیان داخلی سرمایهگذاری كنیم.»

به گزارش روزنامه خبرورزشی رئیس فدراسیون جودو به لغو سفر ایلیادیس قهرمان نامدار یونانی اشاره میكند: «برای همكاری با ایلیادیس دو مشكل داشتیم؛ اول نظامی بودن او برای حضور در ایران مشكل داشت و بعد نحوه ثبت قراردادش. ما به او پیشنهاد قرارداد 4 ساله دادیم با این شرط كه 6 ماه اول كارش آزمایشی باشد كه نپذیرفت.»

درخشان به مبلغ قرارداد ایلیادیس اشاره میكند: «او پیشنهاد ماهیانه 7 هزار دلار داد كه نصف آن را فدراسیون جهانی میداد. برای جودوی ایران كه سالهای قبل به جیرو ایتالیایی ماهیانه 5 هزار یورو میداد، پیشنهاد ایلیادیس رقم خوبی بود. البته كارنامه ایلیادیس حداقل در بخش قهرمانی خیلی بهتر و برجستهتر از جیرو بود. به طور حتم اگر ایلیادیس با پیشنهاد آزمایشی ما موافقت كند با او قرارداد میبندیم.»

او درباره استخدام مربی خارجی برای بانوان هم حرف میزند: «برای جذب مربی خارجی با نلیا سرمربی بانوان ازبكستانی صحبت كردیم كه نپذیرفت به ایران بیاید. بعد از آن با آندره سرمربی تیم ملی مردان ازبكستان صحبت كردیم تا با حضورش در تیم ملی مردان، همسرش یكی از قهرمانان و مربیان خوب جودوست با تیم ملی بانوان كار كند كه هنوز جوابی ندادهاند.»

رئیس فدراسیون جودو روی استخدام مربی خارجی تأكید دارد: «به صورت تمام وقت برای استخدام مربی خارجی تلاش میكنیم و در این رابطه قرار است آنتونی فوكتر، نماینده فدراسیون جهانی به ایران بیاید. ما ابتدا منتظر میمانیم تا ایلیادیس جواب نهایی را بدهد و پس از عدم توافق با دیگر گزینهها مذاكره با دیگر گزینهها را شروع میكنیم. با اینكه قصد استفاده از مربیان خارجی را داریم اما ریسك نمیكنیم. همه ابعاد را میسنجیم تا مربیای كه منافع جودوی ایران را تأمین كند، بیاوریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی