۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در آخرین ساعات پاییز دو تیم در شرقی‌ترین نقطه پایتخت خود را برای زمستان فوتبال ایران آماده می‌کنند، آن هم در جنگی تمام‌عیار و حیثیتی که می‌تواند سرنوشت هر دو تیم را در ادامه فصل تغییر دهد.

آتش‌بازی در یلدای برفی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، دو چهره سرشناس نسل نود و هشتیهای فوتبال ایران امروز به عنوان مغز متفکر نیمکتهای دو تیم شاگردانشان را در حالی به مصاف هم میفرستند که نیاز مبرمی به برد در این بازی و صعود به جمع چهار تیم برتر دارند تا از زیر بار فشارهای روحی و انتقادات رها شوند، به خصوص استقلال که امید چندانی به قهرمانی در لیگ برتر ندارد و تمام امیدهایش به قهرمانی در جامحذفی دوخته شده است. علی دایی و شاگردانش در لیگ برتر به نسبت شرایطی که با آن دست به گریبان بودند، بد کار نکردند و ایستادن در جمع چهار تیم برتر از آنها تیمی قابل احترام و خطرناک ساخته است. تیمی که در هفته اول با ارائه نمایشی برتر نسبت به استقلال میتوانست فصل را با برد آغاز کند اما در نهایت به تساوی تن داد تا امروز به دنبال مأموریت نیمهتمام خود با شهریار باشد. استقلال اما با شرایطی کاملاً متفاوت گام به مصاف امروز میگذارد، ایستادن در جایگاه هفتم جدول ردهبندی در لیگ برتر خود کافی است تا مشخص شود منصوریان و شاگردانش با چه فشاری گام به جامحذفی میگذارند. قهرمانی در این تورنمنت از نان شب برای استقلالیها واجبتر است، از همینرو منصوریان مقابل تیم سابقش باید هرچه در چنته دارد رو کند تا با آتشبازی در یلدای برفی راه صعود به نیمهنهایی و بالا بردن جام را هموار کند. استقلالی که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند، هنوز ضعفهای تاکتیکی زیادی دارد که با این وضعیت قطعاً مقابل نفت به دردسر خواهد افتاد. شاید تنها نقطه قوت آبیهای پایتخت شناختی باشد که منصوریان از تیم و شاگردان سابقش دارد تا با این شناخت بتواند راه برتری استقلال را هموار کند. مسلماً عبور از آتش نفتیهای پایتخت آن هم در شب سرد تختی بتواند تنور رقابت در این جام را داغتر از همیشه کند.

در حاشیه... در حاشیه...

  با توجه به میزبانی نفت در این بازی استقلالیها باید به ورزشگاه تختی در شرق پایتخت بروند تا از این حیث با مشکلاتی مواجه شوند. ورزشگاهی که فصل قبل هم شاهد رویارویی دو تیم در این مرحله بود.

علیرضا منصوریان فصل قبل در این برهه روی نیمکت نفت مینشست و در جدالی که با استقلال داشت، بعد از ماراتن 120 دقیقهای در نهایت با درخشش رحمتی در ضربات پنالتی به تیم محبوبش باخت و حذف شد. با گذشت یک سال ورق برگشت تا این مربی جوان به عنوان مرد اول نیمکت استقلال مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

  حضور چند بازیکن دو تیم در این مصاف میتواند حاشیههای فراوانی داشته باشد. از ایمان مبعلی، محمد قاضی و امیرارسلان مطهری در ترکیب نفت گرفته تا میلاد زکیپور، مجتبی حقدوست و علی قربانی در ترکیب استقلال که رویارویی آنها با هم صحنههای جذابی خواهد داشت.

علی دایی و علیرضا منصوریان به عنوان دوستان صمیمی و قدیمی در این سالها کم مقابل هم قرار نگرفتهاند اما مصاف امروزشان میتواند حاشیههای فراوانی داشته باشد به خصوص که پای یک جام و تثبیت جایگاه روی نیمکت در میان است.

مهدی رحمتی فصل قبل با هنرنمایی در ضربات پنالتی مرد اول مصاف دو تیم لقب گرفت و با درخشش او بود که استقلال توانست راهی دیدار پایانی حذفی شود. حالا کاپیتان استقلال در جنگ با نفت و دایی که برای اولین بار در این فصل بعد از محرومیت هفته ابتدایی لیگ خواهد بود، انگیزههای زیادی برای تکرار درخشش قبلی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی