نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیمیتری پایت ستاره فرانسوی وستهم مصاحبه جالبی با مجله «اسپرت استايل» داشته است.

دیمیتری پايت: گفتم نبايد تا آخر عمر لباس‌فروش بمانی

«وقتي 15 ساله بودم هنوز قدم خيلي كوتاه بود. مادرم حسابي نگران بود چون بقيه بچهها رشد ميكردند ولي من نه». اين بخشي از صحبتهاي ديميتري پايت، بازيكن حالا سرشناس شده تيم ملي فرانسه با مجله اسپرت استايل است. ديميتري در سن 15 سالگي بعد از 4 سال حضور در رده جوانان باشگاه «لوآور» و تست دادن در اين تيم، از آنجا رفت ولي دو سال بعد يعني در سال 2004 توانست بالاخره جايي براي خودش در سنتاتين دست و پا كند. پسركي كه روزگاري در يك بوتيك لباسفروشي كار ميكرد سرانجام به رؤيايش رسيد.

 

او براي سنتاتين، مارسي و ليل بازي كرد و بعد هم پيراهن تيم ملي فرانسه را با تمام حرف و حديثهايي كه درباره توانايياش وجود داشت به تن كرد. سرانجام حضور در وستهم و درخشش در يورو 2016 با پيراهن تيم ملي، حالا از ديميتري آن هم در سن 29 سالگي ستاره مشهوري ساخته است. «من الان سه تا بچه دارم و ديگر نميتوانم هر كاري انجام دهم. بايد همينجا كنارشان باشم. به هر حال بايد دست به هر كاري بزنم تا آنها آموزش و تحصيلات خوبي داشته باشند». ديميتري به غير از دريبل زدن و زدن ضربات ايستگاهي خارقالعاده يكي از بهترين بازيكناني است كه در انجام بازيهاي ويدئويي هم خبره شده است. خودش ميگويد: «امكان ندارد بازي جديدي از راه برسد و از دست من در برود». او البته براي همتيميهايش در فرانسه هم حسابي كري ميخواند و آنها را به چالش ميكشد. مختصري از گفتوگوي او با مجله «اسپرت استايل» را از نظر ميگذرانيد.

 

* همين حالا هم كه قرار مصاحبه گذاشتهايم مشغول بازي Battlefield و EA Sports بودي. ظاهراً يكي از آماتورهاي بزرگ بازيهاي ويدئويي هستي. درست است؟

بله، هر سال منتظرم بازيهاي جديد از راه برسند. فعلاً هم مشغول تست كردن همه بازيهايي هستم كه تازه به بيرون آمدهاند.

 

* خب حالا در بازيهاي ويدئويي چطور بازيكني هستي؟

ريلكس ميكنم و شبها قبل از خواب بازي ميكنم. اين وقتها لحظاتي است كه مختص خودم است. اگر ببرم با خوشحالي ميخوابم ولي اگر ببازم عصباني ميشوم (ميخندد).

 

* در اردوي تيم ملي فرانسه با بقيه همتيميهايت بازي ميكني؟

بعضي وقتها پيش ميآيد كه تكي و البته به صورت شبكهاي بازي كنيم.

 

* خب پس بهترين بازيكن بازيهاي ويدئويي تيم ملي فرانسه كيست؟

آنتوان گريزمن بد نيست چون براي اين بازيها وقت ميگذارد و عاشق آنهاست. ساموئل اومتيتي هم سعي ميكند وارد رقابت شود ولي هنوز سطح چندان بالايي ندارد (ميخندد).

 

* و جايگاه تو در اين ميان كجاست؟

بستگي به روزها دارد ولي خب ميتوانم به شما بگويم كه سطح من درست و حسابي است.

 

* چه كار ميكني كه از اين جو رسانهاي كه اطراف ستارههاي فوتبال است فاصله بگيري؟

وقت زيادي با خانواده ميگذرانم. من يا سر تمرين هستم و يا اينكه لحظاتم را كنار پسران و همسرم سپري ميكنم؛ پس سرم كلي شلوغ است. اگر اين دو حالت پيش نيايد جلوي يك كنسول بازي لم دادهام و مشغول بازي هستم.

 

* زندگيات در لندن چطوري ميگذرد؟

خوب است. راستش وقتي اينجا رسيدم شناخت كمي داشتم ولي سازگاريام با شرايط لندن خيلي خوب پيش رفت. بچههايم هم با اين شرايط خوب وفق پيدا كردهاند و عاشق زندگي لندني هستند.

 

* دوست داري چند سال ديگر هم در لندن بماني؟

فعلاً از اين سؤالها از خودم نميپرسم چون با تيم شرايط خوبي را سپري نميكنيم. مطمئناً ما جاهطلبي زيادي داريم ولي ميخواهيم فعلاً به شرايطمان سروسامان بدهيم. وستهم در حال حاضر شرايط سختي را تجربه ميكند كه اين موضوع انرژي زيادي از ميگيرد. بايد تلاش كرد و اين روزهاي بد را پشت سر گذاشت.

 

* جايگاهت در تيم ملي فرانسه چه جايگاهي است؟

بازيكني نيستم كه بخواهم براي بقيه حرف بزنم و سخنراني كنم. من بيشتر حرفهايم را با توپ ميزنم. اين تيم فرانسه جوان است و «سخنوران» خوبي هم دارد. حضور در يورو هم به ما كمك زيادي كرد و ما را يك مرحله جلوتر برد. فكر ميكنم در مسير رشد و بزرگتر شدن قرار داريم و براي بازيهاي پيشرو پختهتر شدهايم.

 

* پس چه بازيكني در رختكن براي بقيه حرف ميزند؟

كمي گريزو(گريزمن)، كمي پل(پوگبا) و كمي هم ژينياك. تيم شرايط خوبي دارد و اين موضوع در زمين مسابقه ديده ميشود.

 

* فضاي رسانهاي كه براي يورو 2016 درست شد به نظرت چطور بود؟

خوب. وقتي در همين مسير پيش برويم همه چيز لذتبخش است. يورو تورنمنت باورنكردني بود.

 

* چطور فشار رسانهاي و انتقاداتي كه از تو ميشود را هضم ميكني؟

راستش وقتي درگير فوتبال حرفهاي هستي كمي هضم كردن اين شرايط سخت ميشود، به ويژه اينكه رسانهها از بازيكنان خوب تيم انتظار زيادي دارند. به هر حال من الان 29 ساله هستم و به جايي رسيدهام كه بتوانم چنين انتقاداتي را راحت و بدون نگراني هضم كنم.

 

* قبلاً اينطوري بود كه يك دفعه عصباني ميشدي. الان هم پيش ميآيد كه يك دفعه عصباني شوي؟

ديگر كمتر پيش ميآيد. اين را قبول دارم كه قبلاً خيلي سريع عصباني ميشدم. بعداً فهميدم اين موضوع فايده چنداني ندارد. راستش داشتن فرزند به من كمك كرد در اين زمينه بهتر شوم.

 

* اين روزها چه چيزي تو را ميترساند؟

مصدوميت ترس شماره يك هر بازيكن فوتبالي است. همه حواسشان هست از بدنشان مراقبت كنند تا مصدوم نشوند. ضمن اينكه بايد مراقب كارهايي كه در زندگي ميكنيم باشيم چون اين بخشي از حرفه ماست. خودم سه تا پسر دارم و ميتوانم تصويري كه فوتباليستها روي آنها ميگذارند را به وضوح ببينم. آنها عاشق تعدادي از بازيكنان هستند و اين موضوع را در چشمان آنها ميبينم. پسرانم سعي ميكنند رفتار، گفتار و شيوه خوشحالي پس از گل آنها را تقليد كنند... 

 

* خب بچههايت طرفدار چه بازيكناني هستند؟

اولي رونالدو و مسي را دوست دارد. البته بعد از يورو او ديگر حق ندارد اسم رونالدو را بياورد (ميخندد).

 

* آدمهايي كه در حرفهات به تو كمك كردهاند چه كساني بودهاند؟

همه. همه مربياني كه داشتهام به من كمك كردهاند. البته واضح است كه نميشود با همه تفاهم داشت ولي روي همرفته همه به پيشرفت من كمك كردهاند.

 

* و ديديه دشان؟

مارس گذشته درباره مسائل مختلفي با هم صحبت كرديم و از آن به بعد خيلي چيزها بين ما بهتر شده است.

 

* الان با جين پاره و كفشهاي خاصي نشستهاي. مد را دوست داري؟

زياد نه. همسرم لباسهايم را ميخرد. من بيشتر ترجيح ميدهم در خانه بمانم و وقتم را در آرامش بگذرانم.

 

* ولي در نانت فروشنده لباس بودي... 

بله. من دورههاي زيادي را هم آن زمان براي اين حرفه سپري كردم. تجربه بهدرد بخوري بود ولي به خودم گفتم من كه نميتوانم كل عمرم را چنين كاري كنم پس بهتر است بيخيالش شوم (ميخندد).

 

* اگر فوتباليست نميشدي چهكاره ميشدي؟

فوتبال چيزي است كه هميشه ميخواستم. از وقتي 4 ساله بودم هميشه فرصتي فراهم ميكردم تا بازي كنم. فكر ميكنم باز هم در كاري مرتبط با فوتبال ميكردم، در سطحي پايينتر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی