نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدافع تیم پرسپولیس گفت:خداداد عزیزی روزی سه وعده قلیان می کشد.

ماهینی: خداداد عزیزی قشنگ روزی سه وعده قلیان می کشد

حسین ماهینی در گفت وگویی متفاوت و جالب پیرامون فوتبال و زندگی شخصی اش حرف هایی را مطرح کرده است.

این گفت و گو در ادامه می آید:

* فوتبال را از کجا شروع کردی؟

من ابتدا نونهالان در باشگاه ایرانجوان بوشهر فوتبالم را شروع کردم. البته ما همه و خانواده مان هوادار تیم شاهین بوشهر بودیم به خاطر دو تا از مربیان پایه ایرانجوان به این تیم رفتم که یکی از آنها هم اکنون نیز مربی مدرسه فوتبالی است که خود من این مدرسه فوتبال را دایر کردم. ماهیچ امکاناتی در بوشهر نداشتیم و می توان گفت زیر صفر بودیم. من مشکلی برای حضور در هیچ پست دفاعی ندارم و در چهار خط بازی می کنم و حتی در تیم ملی آقای کی روش من را در دفاع راست بازی داد و اما در تیم ذوب آهن من دفاغ چپ بودم. 

* درباره زندگی شخصی ات و همسرت که چگونه با او آشنا شدید صحبت کنید.

من در اهواز که بودم به همراه خانواده ام به خواستگاری همسرم رفتم. در سال 93 بعد از آن مشکلی که برایم به خاطر کارت پایان خدمت پیش آمد به خواستگاری همسرم رفتم. همسر من اهوازی است و از خدا به خاطر حضور او در زندگی ام تشکر می کنم. 

* در باره موضوع خدمتت و رفتنت به تیم ملوان بگو.

ابتدا درباره حضورم در تیم ملی بگویم در اردوی قبل به خاطر مسایلی که وجود داشت و پاسپورتم که آماده نبود نتوانستم بروم. در اردوی بعد نیز در خانه بودم که ساعت 11 شب گوشی ام زنگ خورد و دیدم آقای خوردبین است. ابتدا ترسیدم و بعد از جواب دادن گوشی آقای خوردبین گفت به تیم ملی دعوت شدی این موضوع را سریعا به همسرم انتقال دادم که او هم بسیار خوشحال شد. دو سالی که من به خاطر خدمتم به ملوان رفتم خیلی برایم سخت بود بدون هیچ کمک مالی ای. خیلی هم از فوتبالم دور شدم حتی خودرو خود را هم فروختم و پول آن را در بانک گذاشتم و سود آن را برای مخارج زندگی استفاده می کردم. من در سال 84 به دلیل مشکل پزشکی که داشتم به پزشک مراجعه کردم و در آن زمان می توانستم معافیت پزشکی بگیرم و این کار را انجام دادم و به طور قانونی به دنبال این کار رفتم. حتی کارت معافیت خدمت را بعد از گرفتن کارت الکترونیکی و جدید نیز به صورت قانونی گرفتم و اگر این کارت جعلی بود که کارت الکترونیکی به من نمی دادند. بعد از بازی فولاد که آن بازی را هم ما باختیم به من اعلام کردند که این کارت ها مشکل داشته و باید من به خدمت بروم. من اگر آن روزها را به خدمت و ملوان نمی رفتم الان هم پرسپولیس را داشتم و هم تیم ملی و هم جام ملت ها. در آن زمان سردار رویانیان در تیم پرسپولیس مدیرعامل باشگاه بود که حتی قرار بود هواپیما و آرم باشگاه را نیز روی هواپیما بزنند و برنامه های زیادی داشتیم و  حتی نوشابه پرسپولیس را نیز تولید کرده بودند. 

* درباره اینکه گفته می شود با رامین رضاییان اختلاف دارید صحبت کنید.

من در تیم ملی امید در سال 84، 85 با خسرو حیدری بودم و همیشه با هم رقابت داشتیم اما همیشه با هم رفیق هم بودیم. الان هم با رامین و هیچ بازیکن پرسپولیس مشکلی ندارم و این نظر مربی است که چه کسی بازی کند من نمی توانم به آقای برانکو بگویم که چه کسی را در ترکیب قرار دهد. فکر نمی کنم رامین رضاییان هم با من مشکل داشته باشد. 

* روزهایی که با همسرت بیرون می روی و مورد استقبال هواداران قرار می گیری عکس العمل همسرت چست؟

هواداران از من استقبال می کنند و به من لطف دارند و همسرم نیز به این موضوع عادت کرده است . البته کمی به این ابراز احساسات هواداران حسودی اش می شود و بعضی وقت ها می گوید چرا نمی آیند با من عکس بگیرند.اوایل بعضی از هواداران خانم که برای عکس گرفتن با من می آمدند همسرم کمی ناراحت می شد اما در حال حاضر این موضوع دیگر عادی شده است و حتی در آن ابتدا می گفت چرا اینقدر می خندی در هنگام عکس گرفتن و من می گفتم پس چه کار کنم نمی توانم که گریه کنم. 

*بهترین روز زندگی ات چه روزی بود؟

روزی بود که فرزندم به دنیا آمد و خدا را از این بابت شکر می کنم که این محبت را به ما داشت. البته بچه ما 7 ماهه به دنیا آمد و بعد از آن در دستگاه نگهداری شد.

* بدترین روز زندگی ات چه روزی بود؟

روزی که به من اعلام شد کارت معافیت مشکل دارد و باید به خدمت بروی. هم برای خود من و هم برای خانواده ام بسیار سخت بود. 

* درباره بوشهر محل زندگی ات برایمان بگو.

ما در بوشهر دو محل داریم که اینقدر به دریا نزدیک هستند که درب خانه ها را باز کنیم به دریا می افتیم و اکثرا فامیلی های این دو محل ماهینی است. یکی از این محل ها جفره است و محل خودمان جلالی. من حدود 7 نفر از دوستانم اسم فامیل شان حسین ماهینی است. 

* کی وارد فضای مجازی و اینستاگرام شدی؟

در زمان آقای گل محمدی یک بازیکن چپ پا داشتیم که اسمش پراهیچ بود که بازیکن چپ پای خوبی هم بود. یک روز بر سر میز ناهار بودیم و دیدم در گوشی اش صفحه برنامه ای را باز کرده و  گفتم این چیست گفت اینستاگرام است و برایم جالب بود. در آن زمان این برنامه بسیار کم بود و خیلی ها نداشتند و در آن زمان من هم این برنامه را نصب کردم و عکس های خودم را می گذاشتم. در آن زمان فقط حدود 20 نفر بازدیدکننده داشتم ولی در حال حاضر نزدیک به 700هزار نفر فالور دارم. در پرسپولیس اکثر بازیکنان بازدیدکنندگان اینستاگرامشان بسیار زیاد است و همینطور استقلال و بازیکنان تیم ملی. در حال حاضر مهدی طارمی از همه ما بازدیدکنندگانش بیشتر است. من زمانی که در پرسپولیس بودم و قبل از اینکه به ملون بروم بیشترین بازدیدکننده را در اینستاگرام داشتم حتی اینستاگرام پیام صادقیان ، محسن مسلمان و چند بازیکن دیگر را خودم برایشان درست کردم. 

* بهترین روز فوتبالی ات چه روزی بود؟

بازی با الهلال بود در عربستان که آن بازی را با تیم ذوب آهن بردیم و به فینال رفتیم و در آنجا تلافی کارهای عربستانی هایی که در ایران درآوردند را انجام دادیم و در آن بازی من بسیار خوب بودم و در دفاع چپ توانستم بازی خوبی ارایه دهم.

* بدترین روز فوتبالی ات چه روزی بود؟

به نظر من بدترین بازی و اشتباهی که داشتم برابر سپاهان با پیراهن تیم پرسپولیس بود که آن اشتباه را انجام دادم و آن پاس روبه عقب را دادم که آن توپ افتاد جلوی پایم و آمدم پاس رو به عقب به دروازه بان مان نیلسون را بدهم که وقتی می خواستم پاس را بدهم دروازه بان با دست اشاره کرد که پاس را به سمت دیگر بده و در یک لحظه باعث اشتباه شد. اگر فیلمش را هم نگاه کنید من خودم را سریع به مهاجم سپاهان رساندم و فکر نمی کردم آن توپ گل شود چون زاویه را بسته بودند. نیلسون هم این گل را بسیار بد خورد. بعد از آن گل حرف های زیادی زده شد یکسری شایعاتی مبنی بر اینکه سال بعد چون می خواهم به سپاهان بروم این کار را انجام دادم اما اصلا این مسایل نبود. 

* محمد انصاری هم تیمی ات سال گذشته با مترو رفت و آمد می کرد.در این باره چه نظری داری؟

محمدانصاری بازیکن بسیار خوبی است. اما سال گذشته همسایه بغلی شان هم او را نمی شناخت. سال گذشته بود که او با مترو می آمد. امسال او ماشین خریده و دیگر با مترو نمی آید و حتی قرار است خانه شان را نیز به منطقه بالاتر بیاورد. ما به او می گوییم حاج انصاری. البته او تا قم هم نرفته که ما به او می گوییم حاجی. او مکه نرفته چون بچه خوب و مومنی است ما این لقب را به او داده ایم. البته من هر روز با او شوخی می کنم و به او می گویم ادای آدم خوب ها را در نیاور. 

* شیطون ترین بازیکن تیم چه کسی است؟

در تیم ما بازیکنان شیطون زیاد داریم فرشاد احمدزاده ، مهدی طارمی و محسن مسلمان . البته کمال هم کمی شیطنت دارد ولی علیرضا بیرانوند از همه جالب تر است و اکثرا ادای بازیکنان را خیلی خوب در می آورد اما ادای من را بیشتر امید عالیشاه در می آورد. من همیشه به امید می گفتم خدمت نرفتی و هنوز مونده و او را اذیت می کردم و حتی ادای دویدنش را که کج می دود در می آوردم. 

* اسطوره ات در فوتبال چه کسی است؟

من ابتدا علی پروین و علی کریمی را وحشتناک دوست دارم. البته فوتبال علی آقای پروین را ندیده ام ولی عاشق علی کریمی و فوتبالش بودم. در تیم استقلال اهواز بودم و قرار بود علی انصاریان از استقلال به تیم ما بپیوندد و یک نیم فصل به تیم ما ملحق شد. من و رضا جلالی ثابت در خط دفاع بودیم که در آن زمان هم اتاقی هم بودیم و من پوستر بزرگی از علی کریمی در اتاق داشتم. قرار شد علی انصاریان هم هم اتاقی ما شود و من سریعا پوستر علی کریمی را از اتاقم برداشتم و گفتم الان علی انصاریان می آید و من را مسخره می گوید چرا پوستر او را در داخل اتاقت نصب کردی. من در آن زمان بچه بودم و 21 سال سن داشتم. 

* تا چه سنی می خواهی فوتبال بازی کنی؟

همه به من می گویند استیلت شبیه رضا عنایتی است.خودم هم این را قبول دارم و هرچه می خورم چاق نمی شوم و می خواهم تا 40 سالگی فوتبال بازی کنم. 

* قلیان می کشی؟

من قلیان نمی  کشم اما دو، سه بار امتحان کردم و به سرفه افتادم. خیلی ها و مخصوصا فوتبالیست ها قلیان می کشند و این موضوع اصلا خوب نیست. نمونه آن خداداد عزیزی که قشنگ روزی سه وعده قلیان می کشد. 

* دوست داشتی در کدام تیم اروپایی بازی می کردی؟

من همیشه آرزویم این بود در بایرن مونیخ بازی کنم. البته رئال را هم خیلی دوست دارم. همیشه آرزویم این بود یک بار در ورزشگاه الترافورت بازی کنم. البته می دانم این دو تیم هیچ ربطی به این ورزشگاه ندارد. 

* خواننده مورد علاقه ات چه کسی است و چه موسیقی ای گوش می دهی؟

خواننده مورد علاقه من رضا صادقی است و بیشتر آهنگ های این خواننده را گوش می دهم و علاقه زیادی به آهنگ کمای او دارم. حتی همسرم نیز به این خواننده علاقه دارد. 

* درباره این فصل پرسپولیس چه نظری داری؟

ما نیم فصل قهرمان لیگ شدیم و می خواهیم این رویه را ادامه دهیم و در نیم فصل دوم نیز صدر جدول را حفظ کنیم تا بتوانیم امسال قهرمان لیگ شویم. هواداران هم بسیار خوب و پرشور حمایت کردند و باید مزد زحماتشان را بدهیم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی