نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسانه‌های طرفدار بارسلونا همچنان به داوری رقابتهای داخلی اسپانیا اعتراض دارند.

سال نو، جنجال قديمی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، روزنامه موندو دپورتيوو چاپ كاتالونيا در گزارشي جنجالي، با اشاره به برد رئالمادريد مقابل سويا در بازي رفت مرحله يكهشتم پاياني جامحذفي اسپانيا نوشته كه مادريديها به لطف داور برنده اين بازي شدهاند.

 

در اين گزارش آمده كه اين اولين لطف داوران به رئال نيست و آنها در 15تا از 26 بازي رسمي اخيرشان از كمك داوران بهره بردهاند.

 

اين روزنامه كاتالان نوشته: «متئو لائوس، داور اهل منطقه والنسيا در بازي چهارشنبه رئال مقابل سويا قضاوت بازي را برعهده داشت و در جريان بازي رئاليها را مورد لطف قرار داد و اين چيزي است كه در بازيهاي اخير رئال بارها شاهدش بوديم و تأييدي بر آن بود كه با شروع سال نوي ميلادي هم هيچ تغييري در رفتارهاي داوران ايجاد نشده است.

 

زمين خوردن مودريچ به خاطر برخورد با ماريانو، با اعلام پنالتي به نفع رئال همراه بود و باعث شد تا رئال 3 بر صفر به پيروزي رسيده و پرونده اين بازي عملاً بسته شود. البته مربي سويا به نقصهاي تيمش در جريان بازي واقف بود ولي كمكهاي داوري هم باعث شد بالهاي قهرمان فصل قبل ليگ اروپا در اين تورنمنت چيده شود.»

 

به اعتقاد اين رسانه كاتالان: «اين پانزدهمين بازي اين فصل بود كه در جريان آن رئال به نوعي كمكي از سوي داوران دريافت ميكند. يعني در بيش از نيمي از 26 ديدار رسمي كه رئال در اين فصل برگزار كرده (در7/57درصد از بازيها)، آنها به نحوي از كمكهاي داور بهره بردهاند و بدين ترتيب توانستهاند روند شكستناپذيريشان را ادامه دهند. از گل آفسايدي كه موراتا در بازي تيمش در هفته دوم لاليگا به ثمر رساند گرفته تا پنالتي حيرتآوري كه مائو لائوس براي اين تيم اعلام كرد، بيش از 4 ماه و نيم گذشته و اين كمكها به عناوين مختلف، ادامه داشته. البته برخي دفعات هم بوده كه رئال از اشتباهات داوري ضربه خورده؛ مثل زماني كه كلوس گومس چشمانش را به خطاي واضح پنالتي ماسچرانو روي لوكاس واسكس در بازي الكلاسيكو در هفته چهاردهم لاليگا بست ولي به طور كلي، آمار اشتباهات داوري به نحو واضح و مشخصي به نفع رئاليها بوده است.

 

الطاف داوران به رئال تنها در رقابتهاي لاليگا و جامحذفي نبوده و در رقابتهاي بينالمللي اين فصل نيز ديده شده است. در سه تا از بازيهاي اين فصل رئال در ليگ قهرمانان اروپا، داوران كمك زيادي به رئال كردند و در جام جهاني باشگاهها هم اوضاع همينطور بوده كه مشخصترين آن در بازي فينال بود كه داور زامبيايي در دقيقه 89 بازي كارت زردش را از جيبش خارج كرده بود تا به راموس نشان دهد ولي بعد از فهميدن اينكه راموس يك كارت زرد دارد، كارت را در جيبش گذاشت.

 

در ماه اكتبر و در يكي از جلسات سهامداران باشگاه مادريدي، فلورنتينو پرس به شركاي باشگاه گفت: «سوت زدن (و اعلام خطا به نفع تيم ما) در اينجا خيلي آسان است ولي بايد به رغم اينها ببريم. غر نميزنيم و گله نميكنيم. همه به ما حسادت ميكنند.» اين حرفها در زماني زده شد كه چندين بار داوران در جريان بازيها لطفشان به رئال را نشان داده بودند ولي حالا اين الطاف سه برابر شدهاند و قربانيان تنها دو راه دارند؛ يكي گلهگذاري و غر زدن و ديگري تحمل وضعيت، چون گويا چيزي عوض نميشود. با شروع سال نو هم داستان قديمي ادامه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی