۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هرچه بگندد نمكش میزنند! وای به روزی كه بگندد نمک!

1- و ما چه مهارتی داریم در «نمکسود» نكردن هر چیز و همه چیز! و ما چه تبحری داریم در نمکاندود نكردن و هی شور كردن همه چیز و هر چیز! و ما چه استاد شدهایم در گند زدن به هر امر لازم و ذاتاً تمیز و هر بحث درستی!

ببینید با مورد ضرور تمرین تیم ملی چه كردیم! ببینید یك گفتوگوی ضروری و مفید را به كجا كشیدیم! یك گفتوگوی فنی در دایره تمرین و بازیهای تمرینی را بدل كردیم به چماق و به شلاق برای كوبیدن بر سر و روی همدیگر! برای له كردن خودمان!

هزار دلیل وجود دارد كه پرسشهای برانكو را به جا و به مورد نشان میدهد!

هزار و یك دلیل قویتر وجود دارد كه حق را به جانب كیروش و استدلالهایش كه منطقیاند متمایل میكند!

برانكو مردان ملیپوشش را میخواهد تا تمرین كند! هم برای لیگ برتر، هم برای لیگ آسیا!

2- كیروش، مگر چیز بیشتری طلب میكند؟ او هم ملیپوشانش را میخواهد برای امری صواب! برای ادامه بازیهای تیم ملی! برای دوام بخشیدن به پیروزیها و برای استمرار صدرنشینی تیم ملی! برای صعود!

آیا تكرار پیروزی بر قطر- ولو با بهرهگیری از شانس- اتفاق خوبی نیست؟ یا شكست دادن ازبكستان و بردن از كره جنوبی! شكست دادن و مغلوب كردن كره، آیا غایت مطلوب نمیتواند باشد؟

برانكو، ملیپوشانش را میخواهد و این «حق مسلم» اوست! پس چرا همین حقوق را برای كیروش و برای تیم ملی و برای راهیابی به جام جهانی 2018، قائل نشویم؟ تمرین و مسابقه هم برای كیروش و هم برای برانكو!

چرا با زبان «شیران خدا» كه زبان یگانگی و اتحاد است حرف نزنیم؟! چرا از گویش و از گفتار نفاقانگیز گرگان و سگان بگوییم؟! چرا از مخالفت و چرا از كوبیدن بر طبل تخالف حرف بزنیم؟!

3- چه فایدهای دارد از استعفا گفتن؟! چه مناسبتی دارد زبان تهدید باز كردن؟! چه حسنی دارد، دیالوگی این همه بد و این همه پرهزینه را تحمیل كردن و تحمل كردن؟!

لیگ برتر در پیش كه بسیار سخت خواهد بود و نفسگیر و نفسبر خواهد بود! لیگ آسیا، قدرتی دوچندان را طلب میكند و مسابقههای انتخابی جام جهانی هم بحث خودش را دارد كه به جنگ 72 ملت میماند! چون حقیقت ندیدند، ره افسانه زدند!

اینك وقت دعواست؟ اكنون زمان بددلی است؟ حالا نباید متحد شد؟ حالا نباید پشت به پشت یكدیگر داد؟

كیروش برود، چه كسی از او بهتر كه بیاوریمش؟!

برانكو را روانه كنیم كه چه كسی را جانشین صبر و سواد و سازندگیاش كنیم؟

***

هم برانكو و هم كیروش! فوتبال ما و تیم ملی ما، این هر دو را لازم دارد! هر دو با هم! هر دو كنار هم! خودآزاری نكنیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی