نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سجاد استكی، اگر در بی‌فاو اشتوتگارت به تنهایی خیلی دوام نیاورد اما رومانی برایش آمد داشت. آن هم كنار برادرش ا...‌كرم و علیرضا موسوی در تیم دیناموبخارست. بغل چپ ملی‌پوش هندبال با هنرنمایی، همه بازیكنان اروپا را جا گذاشت.

ما را در رومانی بيشتر از ايران می‌شناسند!

به گزارش روزنامه خبرورزشی او در رقابت با هندبالیستهای بهنام با 68 گل اول آقای گل اروپا شد و بعد هم با 62 درصد آرای مردم پدیده اروپا. لقبی كه برای اولین بار به یك ایرانی و آسیایی رسید. اتفاقی كه خودش در خواب هم نمیدید. هرچند احتمالش را میداد. او، برادرش و موسوی آنقدر در دل رومانیاییها جا باز كردهاند كه هواداران دینامو برای تشویقشان با پرچم ایران به سالن میآیند. خودش معتقد است: «اینجا ما را بیشتر از ایران میشناسند.»

* بازی در رومانی و تیم دیناموبخارست برات اومد داشته، نه؟

خدا را شكر در سال اولی كه برای دیناموبخارست بازی میكنم در لیگ قهرمانان، هم خوب كار كردم و دینامو هم تیم خوبی است. من با شرایط تیم خیلی زود وفق پیدا كردم. واقعاً دینامو برایم آمد داشت و خوب هم بازی كردم. فكر میكنم برای سال اول حضورم در لیگ اروپا انتخاب خوبی داشتم.

* هیچ فكرش را میكردی بعد از آقای گلی، پدیده هندبال اروپا بشی؟

بعد از آقای گلی انتظارش را داشتم. چراكه اینجا دو هفته مداوم هم بهترین بازیكن لیگ هندبال اروپا شدم و حتی دو گلم هم بهترین گل سال 2016 شد. من احتمالش را میدادم اما مطمئن نبودم. این دو مقام برایم خیلی، خیلی خوب است.

* انگار بدجوری تو دل مردم رومانی و اروپاییها جا باز كردی؟

مردم اینجا واقعاً ما را دوست دارند و حتی برای تماشای بازیهای ما با پرچم ایران میآیند. به نوعی میشود گفت آنها قدردان زحمات ما هستند. چراكه برای تیم دینامو كم نمیگذاریم و با بازیهای خوب نشان دادهایم. به هر حال هواداران دینامو خیلی خونگرم هستند. برای اولین بار خوب خودم را در دل اروپاییها جا كردم.

* واقعاً با پرچم ایران میآیند؟

بله. وقتی آنها در بازیهای لیگ رومانی و لیگ اروپا با پرچم ایران به سالن آمدند، ما را سورپرایز كردند. خیلی ما را حمایت میكنند. شاید باور نكنید اینجا ما را بیشتر از ایران میشناسند.

* برای خودت تعجبآور نبود؟

ما برای دینامو از جان مایه میگذاریم. برایم تعجبآور نبود. چراكه میبینم برای هر بازی هواداران تیم میآیند و ما را تشویق میكنند. از طرفی آنها تیم ما را خیلی دوست دارند و همه جوره آن را حمایت میكنند.

* پدیده هندبال اروپا شدن، جایزه، پاداش یا تسهیلات ویژهای هم دارد؟

نمیدانم برای پدیده اروپا و آقای گلی پاداش یا تسهیلاتی میدهند یا نه. چراكه سال اولی است كه این اتفاق برایم افتاده است.

* حتماً تو رقبایی هم برای این لقب داشتی، نه؟اسمهاشون و ملیتشون رو میگی؟ تو چند رأی آوردی؟

به طور حتم برای این لقب من رقیب هم داشتم. بازیكن بغلزن بارسلونا و بغلزن پاریسنژرمن هم مطرح بودند، گلر تیم ملی آلمان كه در تیم كیل آلمان بازی میكند؛ بازیكنان سرشناس و خوبی هستند و در تیمهای پرآوازه بازی میكنند. خوشحالم كه با 62 درصد آرا پدیده هندبال اروپا شدم.

* با این شرایط منتظر پیشنهادات بهتر از قبل هم هستی؟

من بعد از هفته سوم، چهارم لیگ اروپا، دو بار بهترین بازیكن شدم. سیل پیشنهادات تیمهای بارسلونا، پاریسنژرمن، تیمهای آلمان، نانت فرانسه و زاپا روژه اوكراین برای فصل بعد به طرفم روان شد. حالا برای تصمیمگیری زود است و باید صبر كنم ببینم چه اتفاقی میافتد و بعد تیم جدیدم را انتخاب كنم.

* الان تصمیمی برای فصل بعد گرفتی؟

نه هنوز. هیچ تصمیمی نگرفتهام. چراكه هنوز با دینامو قرارداد دارم و مشخص نیست روی پیشنهاد چه تیمی فكر كنم. فعلاً باید صبر كنم تا ببینم پیشنهاد چه تیمهایی جدی میشود و بعد از سبك و سنگین كردن آنها تصمیم بگیرم.

* به این هم فكر كردی كه احتمالاً هواداران دینامو و مسئولان باشگاه دلشان نمیخواهد از تیمشان بروی؟

صددرصد. با تماشاگران دینامو كه صحبت میكنیم آنها دوست دارند ما بمانیم. حتی یك بار 5-6 هواداری كه خیلی علاقه به تیم دارند و با پرچم ایران به سالن میآیند من، ا...كرم و علیرضا موسوی را به شام دعوت كردند. در صحبتهایشان میگفتند خیلی علاقه دارند كه ما در تیمشان بمانیم. باشگاه هم برای فصل بعد صحبت كرده كه بمانیم. ما منتظریم فعلاً تا آخر فصل و قبل از پایان قرارداد تصمیم میگیریم كه بمانیم یا برویم.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی