۰
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هیچ‌كس منكر وجود یكسری افراد كه حقوق دیگران را به روش‌های مختلف پایمال می‌كنند نیست. افرادی كه با استفاده از كارهای غیراخلافی، استفاده از كلمات زشت،‌ ایجاد رعب و وحشت، اقدام به درگیری فیزیكی و... به اراذل و اوباش شهرت یافته‌اند و سال‌هاست كه اراذل و اوباش ورزش! در ورزشگاه‌ها و در چند رشته ایجاد ناامنی می‌كنند

از آنجا كه فوتبال بیشتر از سایر رشتهها در معرض دید قرار دارد تحركات اراذل و اوباش بیشتر به چشم آمده است، آنها روی خودشان اسم لیدر و بوقچی گذاشتهاند تا به مثابه گرگی در لباس میش اهدافشان را جلو ببرند و كسب درآمد كنند. در دهههای گذشته داشتیم لیدر یا بوقچیهایی كه عاشقانه و بدون چشمداشت مالی روی سكوها برای تیم محبوبشان سنگتمام میگذاشتند. نمونهاش مرحوم محمد بوقی لیدر پرسپولیس، سهراب بوقچی قدیمی استقلال كه در حضور جوانان تنومند كنونی روی چند سكو حتی به ورزشگاهها نمیرود یا رضا چاچا در خوزستان و چند چهره دیگر.

اما چگونه اراذل و اوباش سراغ فوتبال آمدند؟ متأسفانه یكی، دو مدیر و مربی از اوایل دهه 70 پای این عده را به محل تمرینات تیم و  ورزشگاهها باز كردند و با پرداخت مبالغ مختلف آنها را تطمیع كردند تا آنطور كه میخواهند در محل تمرین و مسابقه شعار سر داده شود. مزه این پول مفت زیر زبان اراذل و اوباش نشست و دیگر صاحبخانه! شدند در این سالها مدیران و مربیان مختلفی آمدند و رفتند ولی این به ظاهر بوقچیها ماندند و خودشان را متولی و مالك باشگاهها خواندند. در این فوتبال چیز خاصی برای پنهان كردن نیست و حتی آنهایی كه دورادور فوتبال را پیگیری میكنند میدانند كدام مدیر و مربی لیدرباز است. برخی از این مدیران و مربیان از رفتار زننده عدهای از اراذل و اوباش حمایت هم كردهاند! حمایت صرفاً پرداخت پول نبوده بلكه بارها افراد شاكی و مضروب را مجبور كردهاند رضایت بدهد! و پیگیر حل مشكلات قضایی این افراد شدهاند. به نظر میرسد وقت آن رسیده تا وزارت ورزش و جوانان با انجام مكاتبات لازم با مقام قضایی و نیروی انتظامی اقدام به پاكسازی محیط ورزش از حضور پررنگ اراذل و اوباش كند، تا دل تماشاگر، نوجوان و حتی نمایندههای رسانهها در ورزشگاهها نلرزد!  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی