نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یوونتوس و میلان در دیداری حساس از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.

يووه – ميلان‌؛ جنگ بزرگ كوپا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، امشب در چارچوب مرحله يكچهارم نهايي كوپا ايتاليا، يوونتوس در ورزشگاه خانگياش به مصاف ميلان خواهد رفت. ديداري كه تكرار فينال فصل قبل اين رقابتها محسوب ميشود.

 

يوونتوس؛ در پي اولين پيروزي برابر روسونري

اتفاق عجيب اما واقعي در فصل جاري سري A چالش يوونتوس برابر تيمهاي شهر ميلان است. شاگردان آلگري كه اين فصل مستعد شكست خوردن هم بودهاند دو مرتبه تا امروز برابر روسونري قرار گرفتهاند؛ در ليگ شكست خوردند و سوپرجام را هم در قطر در حالي برابر ميلان واگذار كردند كه حريف يك روز هم ديرتر از آنها به حاشيه خليج فارس رسيده بود. از همه بدتر اينترِ فرانك ديبوئر كه حتي از پيروز شدن برابر تيمهاي انتهاي جدول هم عاجز بود موفق شد يووه را مغلوب كند. امشب آلگري برابر تيم سابقش ميتواند با كسب برد يك تير و دو نشان بزند. يووه در صورتي كه پيروز بازي امشب باشد هم طلسم مقابل ميلانيها را خواهد شكست و هم براي نخستين مرتبه در فصل جاري مچ مونتلا را ميخواباند. بانوي پير با گذر از آتالانتا در ديداري سخت به اين مرحله رسيد. ديداري كه پس از آن آلگري نسبت به بازيكنانش موضع گرفت و گفت نبايد آنقدر زود خيال كنند پيروز شدهاند. در هفتهاي كه گذشت در سري A يوونتوس روز خوبي را برابر لاتزيو سپري كرد و با جبران شكست هفته گذشته برابر فيورنتينا مجدداً روي دور برد افتاده است. يووه اين فصل جاهطلبتر است و بيشتر به كسب سهگانه فكر ميكند، در نتيجه جامحذفي هم براي شاگردان آلگري اهميت زيادي خواهد داشت و ميخواهند به هر نحوي كه شده ميلان را از رقابتها كنار بزنند تا در نهايت به سومين قهرماني متوالي در اين جام هم برسد.

 

مربي يوونتوس؛ ماسيميليانو آلگري

* آلگري 49 ساله خودش را به عنوان يكي از مربيان صاحب سبك فوتبال ايتاليا معرفي كرده و موفق شده با كسب جامهاي ارزشمند موقعيت يووه را به عنوان يكهتاز فوتبال سرزمين چكمه حفظ كند. آخرين قهرماني ميلانيها به سالي برميگردد كه آلگري روي نيمكتشان بود و او در دو فصل اخير هم با بانويپير قهرمان شد تا به ركورد سه قهرماني در اين رقابتها برسد. كوپا ايتاليا هم دو فصل است كه تيمِ آلگري را به عنوان قهرمان خودش ديده. او چهار سال روي نيمكت روسونري نشست و هميشه جدالهاي يوونتوس با هدايت آلگري و ميلان جذاب بوده است.

ميلان؛ به اميد بازگشت

سرعت ميلانِ مونتلا اين هفتهها كم شده است. آنها نشاني از آن تيم خوبي كه همه هواداران روسونري را اميدوار كرده بود، ندارند و شايد اين اتفاق برايشان گران تمام شود. ميلانيها اين فصل پس از 9 باخت متوالي در تمامي رقابتها طلسم يووه را شكستند و هم در ليگ اين رقيب را شكست دادند و هم يك جام با پيروزي مقابل آنها گرفتند. در 5 هفته اخير روسونري در عين ناباوري فقط يك برد خفيف مقابل كالياري كسب كرده و مقابل رقباي بزرگي همچون رم و ناپولي مغلوب شده است. ديدار امشب در يوونتوسآرهنا ميتواند حكم بازگشت براي مونتلا و شاگردانش را داشته باشد. اگرچه در صورت پيروزي هم در مراحل بعدي كار آساني پيشرو نخواهند داشت ولي يك مرتبه ديگر شكست دادن يوونتوس روحيه يكي از تيمهاي پرافتخار فوتبال ايتاليا را در ادامه رقابتها بالا خواهد برد. بدون شك  مهمترين مسئله براي ميلان در فصل جاري بازگشت به ليگ قهرمانان اروپاست و به همين دليل ميتوان ادعا كرد كسب نتايج خوب برايشان در سري A اهميت بيشتري دارد. ميلان تا رده هفتم سقوط كرده و حتي اينتر هم در حال حاضر بالاتر از آنها قرار دارد، اتفاقي كه شايد مونتلا را هم تحت فشار قرار بدهد. در هر صورت ميلانيها علاوه بر سر و سامان گرفتن تيمشان ميخواهند نتيجههاي خوب هم در پايان هر بازي روي تابلوي نتايج نقش ببندد.

 

مربي ميلان؛ وينچنزو مونتلا

مونتلاي جوان را ميتوان فرشته نجات ميلانيها ناميد. هواپيمايي كه او هميشه در دوران بازي به عنوان شادي پس از گل نشان ميداد حالا در ميلان نشسته و روزهاي خوبي براي روسونري پرطرفدار رقم زده است. بسياري از بزرگان باشگاه بر اينكه مونتلا به سرنوشت مربيان پس از آلگري دچار نخواهد شد اذعان داشتهاند و ميدانند روزهاي بهتري در انتظار ميلانِ مونتلا است. مونتلا اين فصل نخستين جام دوران مربيگري خودش كه سوپرجام ايتاليا بود را با پيروزي برابر يوونتوس كسب كرده و شايد در آينده يكي از پرافتخارترين مربيان فوتبال ايتاليا شود.

مصدومان و محرومان

مهدي بنعطيه و ماريو لمينا دو بازيكن يووه در جام ملتهاي آفريقا حضور دارند و برابر ميلان نميتوانند تيمشان را همراهي كنند. روسونري هم ريكاردو مونتوليوو، ماتياس فرناندس و آندرآ پولي را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت.

آخرين جدال

فينال سوپرجام ايتاليا در قطر آخرين جدال دو تيم بود كه پس از تساوي يك-يك به پنالتي كشيده شد و در اين ضربات ميلان موفق شد يووه را 4 بر 3 شكست دهد.

آمار بازي

223) يوونتوس و ميلان تا به حال 223 مرتبه در رقابتهاي رسمي برابر هم به ميدان رفتهاند كه سهم يووه 83 برد و سهم ميلان 67 برد بوده است.

23) در رقابتهاي كوپا ايتاليا دو تيم 23 بازي برابر هم برگزار كردهاند كه يووه 9 بازي را برده و ميلان هم 7 مرتبه برنده شده است.

16) يوونتوس موفق شده در كوپا ايتاليا 16 مرتبه قهرمان شود كه پس از رم با 17 قهرماني دومين تيم پرافتخار محسوب ميشود.

13) ميلان به همراه اينتر و تورينو همگي 13 مرتبه قهرماني جامحذفي را كسب كردهاند.

2016) آخرين رويارويي يوونتوس و ميلان در كوپا ايتاليا به فينال فصل قبل برميگردد كه بانوي پير با يك گل حريف را شكست داد و قهرمان شد.

2) اين فصل دو تيم تا به حال دو مرتبه در سري A و سوپرجام ايتاليا به مصاف هم رفتهاند كه برنده هر دو بازي ميلان بوده است.

9) پيش از دو شكست فصل جاري يوونتوس در 9 بازي آخرش برابر ميلان در تمامي رقابتها پيروز شده بود.

1985) آخرين پيروزي ميلان در كوپا ايتاليا برابر يوونتوس به ماه جولاي سال 1985 يعني حدوداً 31 سال و نيم پيش برميگردد.

6) از آخرين مرتبهاي كه ميلان موفق شده يوونتوس را در خانهاش شكست بدهد نزديك به 6 سال ميگذرد. پنجم مارس 2011 آخرين برد روسونري در خانه حريف با يك گل رقم خورد.

تركيب احتمالي دو تيم

يوونتوس: نتو، بارتزالي، ليششتاينر، بونوچي، كيليني، آساموا، خديرا، پيانيچ، كوادرادو، ديبالا، مانژوكيچ و ايگواين

ميلان: دوناروما، آباته، گومس، پالتا، كالابريا، كوتسكا، سوسا، پاشاليچ، سوسو، بوناونتورا و باكا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی