۰
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

20 روز مانده تا دومین دوره تور جهانی سه‌ستاره والیبال ساحلی كیش. توری كه قرار است این بار متفاوت و با حضور نفر اول والیبال ساحلی جهان شروع شود. میزبانی اولین دوره آنقدر پرطمطراق بود كه حالا پای المپیكیها را به بار دوم باز كرده است. تیم ایتالیا كه جزو 4 تیم اول المپیك ریو شد.

كيش در تب و تاب و هيجان

به گزارش روزنامه خبرورزشی رقابتهای جدول اصلی از 27 بهمن استارت میخورد و یك روز قبل از آن، تیمهای بیرون مانده از جدول اصلی برای ورود به جمع اصلیها جدال میكنند. در این دوره 69 تیم از 24 كشور دنیا حضور دارند. البته ایرانیها هم با رایزنی سازمان والیبال ساحلی 3 تیم در جدول اصلی مسابقات دارند. اتفاقی كه كسری غفوری رئیس جدید سازمان ساحلی آن را خاص میداند: «ما امسال 3 تیم ایرانی در جدول اصلی داریم و یك تیم در جدول مقدماتی. البته 4 تیم هم ذخیره داریم كه به محض انصراف تیمی وارد جدول میشود. هر چند بین تیمهای رزروی تیمهایی سطح بالاتر از تیمهای ایرانی هست.»

جدا از المپیكیها، تعریف و تمجید از میزبانی ایرانیها در دوره قبل، آنجلو اسكیو را هم وسوسه كرد تا سری به كیش بزند. به گفته رئیس سازمان ساحلی اسكیو برای دومین دوره تور جهانی رئیس والیبال ساحلی جهان به كیش میآید تا از نزدیك رقابتها و شرایط میزبانی ایرانیها را ببیند.

سازمان والیبال ساحلی، اشكالاتی كه سال قبل فدراسیون جهانی برای زمینهای 2، 3 و 4 گرفته بود را هم برطرف كرد. غفوری میگوید: «زمینها در حال آمادهسازی است. حتی امسال زمین مسابقات شرایط بهتری پیدا میكند و یكسری اشكالاتی كه فدراسیون جهانی هم گرفته بود را برطرف كردهایم. سال قبل فدراسیون جهانی سه اشكال درباره تجهیزات، فوق استاندارد نبودن، كه آن هم به خاطر تحریم برمیگشت اما تا هفته آینده قرار است وسایل و تجهیزات مثل؛ تور، پایه تور، خطهای زمین، صندلی داوری و...  وارد كیش میشود. سرعت اینترنت هم جزو ایرادات بود. هرچند این مسئله در مناطق آزاد وجود دارد اما امسال كندی اینترنت هم برطرف میشود. سال قبل محل پذیرایی برای بازیكنان نداشتیم كه امسال رستوران زمینها آماده شده است.»

فدراسیون جهانی به جای مأموریت به یكی از بازرسانش برای بازدید امكانات كیش برای تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی این وظیفه را به كسری غفوری محول كرد: «همیشه قبل از شروع مسابقات، بازرس فدراسیون جهانی، 3 مرحله برای بازدید امكانات و شرایط میآمد، سال قبل هم ایلیای روسی سه بار امكانات ما را دید اما در سمینار لوزان تنها به من گفتند برای تور كیش بازرس نیازی نیست و گزارش من به فدراسیون جهانی حكم گزارش بازرس را دارد.»

رقابتهای جدول پیشمقدماتی از 26 بهمن شروع میشود و تیمها از دو روز قبل میآیند اما استرالیاییها زودتر از بقیه تیمها خودشان را به كیش میرسانند. آنها 23 بهمن وارد میشوند تا با هزینه خودشان تا قبل از شروع مسابقات تمرین كنند.

تیمها در این رقابتها از 27 بهمن تا اول اسفند در جزیره كیش برای جایزه 100 هزار دلاری رقابت میكنند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی