۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با سر و صدای زیاد به استقلال آمد، به این امید که بتواند همچنان به رکوردزنی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد و یک فصل دیگر در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره‌کهن حضور داشته باشد، آن هم با پیراهن یکی از پرافتخارترین و مشهورترین باشگاه‌های ایران تا از این حیث هم رکورد جالبی در کارنامه دوران فوتبالش به ثبت برساند.

از استقلال پول گرفت تا جلوی استقلال بازی کند!

به گزارش خبرورزشی، به همین خاطر با اولین پیشنهاد موافقت کرد و راهی تهران شد تا قراردادش را امضا کند و رسماً به استقلال بپیوندد؛ مذاکراتی که خیلی زود به نتیجه رسید و باعث شد تا جپاروف برای یک فصل و نیم به جمع شاگردان علیرضا منصوریان پیوسته و قراردادی 500 هزار دلاری ببندد و در همان روز اول قرارداد، مبلغی در حدود 65 هزار دلار (250 میلیون تومان) پیشقسط اول به حسابش واریز شود، غافل از اینکه محرومیت فیفا اجازه نمیدهد تا کاپیتان دوم ازبکها به صورت رسمی استقلالی شود.

با علنی شدن محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی توسط فیفا، بحران عجیبی گریبان سران باشگاه و کادر فنی استقلال را گرفت چون مدیریت استقلال با سردرگمی بزرگی در قبال آینده بازیکن ازبک و سایر خریدها روبهرو شد، از سوی دیگر منصوریان و دستیارانش با دغدغههای فراوانی برای برطرف کردن ضعفهای خود در پستهای مختلف دست و پنجه نرم میکنند. در شرایطی که تلاشها برای لغو این محرومیت در دستور کار باشگاه قرار گرفت اما خود استقلالیها از این اتفاق ناامید شدند و بالاجبار محرومیت را قبول کردند تا به این ترتیب سرنوشت خریدهای زمستانی و در رأس آنها سرور جپاروف تغییر کند و این بازیکن هنوز نیامده، اردوی استقلال و تهران را ترک کند. هم جپاروف، هم مدیربرنامههایش در این چند روز به این امید که وعدههای باشگاه در قبال حل و فصل موضوع محرومیت از سوی فیفا عملی شده و زمینه برای ثبت قرارداد این بازیکن ازبک فراهم شود، اعتراضی نکردند اما با ناامیدی از لغو محرومیت حالا به دنبال تعیین تکلیف خود برای آینده هستند.

جپاروف در مرحله اول با پیشنهاد نشستن روی سکو و تنها تمرین با استقلال تا فصل آینده روبهرو شد؛ پیشنهادی که شوک بزرگی به کاپیتان دوم ازبکها وارد کرد چون او اصلاً انتظار نداشت با چنین سرنوشتی در تهران روبهرو شود. این پیشنهاد با مخالفت صریح سرور روبهرو شد تا استقلالیها پلان دوم خود در قبال آینده این بازیکن را رو کنند، پلانی که حکایت از بازگشت قرضی این بازیکن به تیم سابقش در ازبکستان داشت. با توجه به اینکه جپاروف تا قبل از آمدن به استقلال بازیکن لوکوموتیو تاشکند بود و با این تیم دوگانه ازبکها را تجربه کرده بود، انتقال قرضی سرور به این تیم بهترین راهی بود که سران باشگاه استقلال پیدا کردند اما در این راه چند مشکل عمده میان طرفین به وجود آمد تا همه چیز در هالهای از ابهام قرار بگیرد. یکی از نزدیکان استقلال در همین خصوص گفت: «مهمترین اختلاف به مسائل مالی قرارداد برمیگردد؛ جایی که باشگاه ازبک مدعی شده از پس پرداخت مالی قرارداد منعقد شده میان استقلال و جپاروف برنمیآید و از سوی دیگر استقلالیها نیز در پی آن هستند که 65 هزار دلار پرداخت شده به عنوان پیشقسط را از جپاروف پس بگیرند که مورد موافقت قرار نگرفته است».

با این وجود رایزنیها و مذاکرات میان استقلال و جپاروف همچنان ادامه دارد تا انتقال قرضی این بازیکن به باشگاه ازبکستانی عملی شود؛ انتقالی که اگر عملی شود، زمینه برای یک اتفاق بزرگ در عین حال تلخ را فراهم خواهد کرد که اوج هنر مدیریت در باشگاههای حرفهای ایران و استقلال را به رخ میکشد، آن هم اینکه بازیکن استقلال که پولش را از این باشگاه گرفته در لیگ قهرمانان آسیا مقابل این تیم برای رقیب اصلی (استقلال اگر از سد السد بگذرد و به مرحله گروهی برسد در گروه A با لوکوموتیو تاشکند روبهرو خواهد شد) به میدان خواهد رفت تا یکی از نادرترین اتفاقات ممکن در فوتبال روز دنیا را شاهد باشیم؛ بازیکن استقلال باشی و برای رقیب در لیگ قهرمانان بازی کنی.!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی