نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زیدان به ستاره‌های خط حمله خودش نیاز دارد و بهتر است هرچه زودتر آنها به شرایط خوب همیشگی برگردند.

زيدان به سوپرمن‌هايش نياز دارد

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در هفتههاي اخير صحبتهاي زيادي در مورد شكنندگي خط دفاعي رئالمادريد مطرح شده است. افزايش گلهاي دريافتي رئال در بازيهاي اخير و به ويژه در مصافهاي خارج از خانه مقابل سويا و گلزني راحت بازيكنان سلتاويگو مقابل رئال، زنگ خطر را در مورد سيستم دفاعي تيم زيزو به صدا درآورده و اين سرمربي فرانسوي به دنبال راهكارهاي مناسبي براي پر كردن جاي خالي مدافعان كليدي تيمش از جمله كارواخال و مارسلو است.

 

اما اين تنها مشكل رئال نيست؛ زيدان ميداند كه براي فتح دو جام باقيمانده و قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا، تيمش بايد علاوه بر انسجام دفاعي، قدرت تهاجمي قبلش را نيز بازيابد و اين مسئوليتي است كه بر دوش مثلث طلايي BBC قرار دارد.

 

آمار گلزني سه عضو مثلث بيبيسي در مقايسه با فصول قبل، كاهش چشمگيري يافته و اين ضعيفترين عملكرد آنها از زمان انتقال بيل به رئال در سال 2013 و قرار گرفتنش در كنار كريس و بنزما به حساب ميآيد. براي اثبات اين قضيه كافي است كه آمار گلزني اين سه بازيكن تا اينجاي فصل را با بازه زماني مشابه فصول قبلي مقايسه كنيم. اين سه بازيكن در اولين فصلي كه كنار هم بازي كردند (2014-2013) تا اواخر ژانويه روي هم 57 گل زده بودند، فصل بعد از آن با حضور آنچلوتي روي نيمكت تا 28 ژانويه روي هم 65 گل به ثمر رسانده بودند و فصل گذشته نيز در همين موقع روي هم 61 گل زده بودند.

 

حالا و در اواخر ژانويه2017، آمار گلهاي اين سه مهاجم روي هم 38 گل است كه 23 گل كمتر از اواخر ژانويه فصل قبل و 27 گل كمتر از بازه مشابه در 2015 است.

 

البته مصدوميت طولاني بيل تأثير مهمي بر اين روند داشته اما زيدان همچنان چشمانتظار درخشش سوپرمنهايش است. بازيكناني كه ميتوانند با گلهايشان سرنوشت اين فصل رئال را رقم بزنند. از نظر فردي، كريس بيش از دو بازيكن ديگر در زمينه آمار گلزني افت داشته. او در سالهاي اخير در اواخر ژانويه، حدود 30 گل زده بود ولي حالا در پنج تورنمنتي كه در اين فصل برگزار شده، تنها 19 گل زده.

هواداران رئال، بنزما را نميخواهند

در اين ميان تنها اين كريس نيست كه افت كرده و بنزما هم كه فصل گذشته در اواخر ژانويه 21 گل زده بود، حالا با زدن 12 گل به استقبال ماه فوريه ميرود. اين روزها انتقادات زيادي از عملكرد مهاجم فرانسوي رئال به گوش ميرسد و هواداران از بازيهاي بنزما راضي نيستند. روزنامه آس در يك نظرسنجي از خوانندههايش پرسيده: «آيا زيدان بايد در بازي با سوسيهداد بنزما را روي نيمكت قرار دهد؟» 20575 نفر در اين نظرسنجي شركت كردهاند و اكثريت آنها (88 درصد از كاربران) به اين سؤال پاسخ مثبت دادهاند. گويا هواداران ترجيح ميدهند تا موراتا به جاي بنزما در تركيب اصلي تيم به ميدان برود. كريم در هفت بازي اخير تيمش درلاليگا تنها يك بار (در برد صفر-5 مقابل گرانادا) گلزني كرده ولي زيدان همچنان به هموطنش اعتقاد زيادي دارد و از او دفاع ميكند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی