۰
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پیشین تیم ملی تكواندو با پیشنهاد از چند كشور خارجی ساز رفتن كوك كرد. بیژن مقانلو كه بعد از ناكامی در جام جهانی آذربایجان، استعفا كرد حالا چند پیشنهاد خوب از اروپا و آسیا دارد. پیشنهاداتی كه او را سر دوراهی قرار داده است. بیژن مقانلو درباره پیشنهاداتش میگوید‌: «از چند كشور اروپایی و آسیایی پیشنهاد دارم اما هنوز قطعی نیست. فعلاً به پیشنهادات فكر میكنم و اگر امكاناتی كه میخواهم، بدهند با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم نهایی را میگیرم.»

مقانلو‌: به خاطر منافع شخصی، تكواندو را تخريب كردند!

به گزارش روزنامه خبرورزشی مقانلو فعلاً استاژ فنی تكواندو برگزار میكند: «فعلاً در تهران مشغول برگزاری استاژهای آموزشی هستم و بعد آن را در شهرهای دیگر كشور اجرایی میكنم. البته این برنامهها شخصی است و به هیچ عنوان به سازمانی مرتبط نیست. البته كنار این فعالیت، در فرودگاه كار میكنم. امیدوارم بتوانم كنار این كارها، فعالیتهایم در تكواندو را انجام دهم.»

سرمربی سابق تیم ملی از سه سال و نیم همكاریاش با تیم ملی حرف میزند: «متأسفانه فشارهای بیرونی زیاد بود. من سه سال خلاف جهت موج حركت كردم. بعد از جام جهانی استعفا كردم چون دیگر خسته شده بودم. خیلی از افتخارات سه سال اخیر با ریسك به دست آمد.»

مقانلو معتقد است در تكواندو اخلاق را باختیم: «متأسفانه بزرگترین لطمه را خانواده تكواندو از اتفاقات اخیر خورد كه از بین رفتن اخلاق، همدلی و انسجام بود. امیدوارم با كادر جدید دیگر شاهد اتفاقات مشابه نباشیم. مقانلو از تیم ملی جدا شد و اگر روزی نیاز باشد دوباره برمیگردد.»

سرمربی پیشین تیم ملی به شورای فنی و سازمان تیمهای ملی فكر نمیكند: «اصلاً به سازمان تیمهای ملی و شورای فنی فكر نكردهام اما معتقدم تا زمانی كه هستم باید در خدمت خانواده تكواندو باشم و هر كمكی كه از دستم برآید برای پیشرفت تكواندو انجام میدهم. حالا فرقی نمیكند كه این خدمت در كسوت مربی باشد یا مسئولیت دیگر. چون بعضی از مسائل و اتفاقات از حیطه اختیارات شخص خارج است و عملاً قابل رؤیت نیست. امیدوارم اهداف تكواندو در راستای منافع شخصی نباشد بلكه در راستای منافع خانواده تكواندو باشد. بزرگترین لطمهای كه تكواندو خورد به خاطر منافع شخصی بعضی از دوستان بود كه میدیدند افتخارات جدید آنها را كمرنگ كرده. به همین خاطر اختلافات و بیاخلاقیها را به وجود آوردند تا در المپیك و جام جهانی نتوانیم كتاب موفقیتها را خوب ببندیم.»

مقانلو خیلی دلخور است: «با همه وجود كار كردم و از همه زندگیام گذشتم. اعتقاد داشتم وظیفهام است. در سه سال و نیم كه سرمربی تیم ملی بودم، طبق شایستهسالاری تیم را ارنج كردم و همه چیز شفاف و روشن بود. حالا وقتی بعد از این همه تلاش، همه چیز را زیر سؤال میبرند، دلشكسته میشوی، به همین دلیل فكر میكنم شاید چوب رفاقت را خوردم.»

سرمربی پیشین تیم ملی درباره منتقدانش حرف میزند: «نمیدانم منتقدان دنبال چه بودند، به تكواندو آسیب رساندند و انتقاداتشان جز تخریب چیزی نداشت. همانطور كه دیدید فشار روانی تأثیرش را در المپیك گذاشت و نتیجه نگرفتیم. حالا دوستانی كه تئوری میدادند بیایند و تئوریشان را اجرا كنند. تا المپیك 2020 وقت زیاد است. حرف با عمل تفاوت دارد. من میروم تا ببینم نفر بعدی چهكار میكند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی