نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیمیتری پایت پس از جدایی پر حرف و حدیث خودش از وستهم با نشریه اکیپ در مورد حواهشی اخیر حرف زده است.

ديميتری پايت: دلم برای بازی كردن تنگ شده است

به گزارش روزنامه خبرورزشی، با پايان كشمكشهايي كه ديميتري پايت با باشگاه وستهم داشت سرانجام روز دوشنبه اين بازيكن به طور رسمي قرارداد جديدي با باشگاه مارسي بست و روي صفحه توئيترش نوشته كه به خانه برميگردد. ديميتري كه در جريان بازيهاي يورو حسابي خودش را در دل هواداران فرانسوي جا كرده در مصاحبه تازهاش كه «اكيپ» آن را منتشر كرده گفته دلش براي فرانسه تنگ شده بود. بازيكن فرانسوي و محبوب وستهميها كه با خودداري از تمرين كردن، بازيكن منفوري نزد آنها شد قرارداد جديدش را 4 سال و نيمه بسته است؛ به اين معني كه تا سال 2022 با تيم مارسي قرارداد خواهد داشت. مارسي از زماني كه سهام باشگاهش را به يك مولتي ميلياردر آمريكايي فروخته در پي تقويت تيم و البته رسيدن به ردههاي بالاي فوتبال در اروپا است. ديميتري ميگويد ميخواسته جزئي از اين پروژه باشد.

 

* شما در توئيترت نوشتي: «به خانه برميگرديم». واقعاً اين حسي بود كه داشتيد؟

بله، از اينكه به مارسي برگشتم خوشحالم. اينجا خانهاي است كه خوب ميشناسمش و جايي است كه ميخواستم باشم.

 

* چرا مارسي را انتخاب كرديد؟ كلاً اين امكان برايتان فراهم بود كه به باشگاههاي ديگري برويد؟

امكان اينكه به باشگاههاي ديگري بروم، بله، وجود داشت ولي انتخاب من از همان ابتدا مشخص بود، ميخواستم به مارسي برگردم و جزئي از پروژهاي باشم كه شروع شده است. در صحبتهايي كه با مسئولان باشگاه داشتهام آنها را مصمم و با اعتماد به نفس ديدم. ضمن اينكه براي من زمان بازگشت به اينجا رسيده بود؛ دلم براي فرانسه و ليگ يك تنگ شده بود. همه اين موارد دست به دست هم داد تا خيلي سريع به توافق برسيم.

 

* با اين حال مذاكرات بين باشگاهها خيلي طولاني شد. اين مذاكرات براي شما استرسي در پي نداشت؟

كمي هم دلم براي اينكه فوتبال بازي كنم تنگ شده بود. اينكه هر روز تمرين كني ولي آخر هفته در مسابقه شركت نكني، شرايط را كمي پيچيده ميكند. مذاكرات هم طولاني شد و سرانجام روز دوشنبه به توافق رسيديم ولي من از مدتها قبل مصمم به انجام كاري بودم كه ميخواستمش.

 

* شما گفتيد اين خانه را خوب ميشناسيد ولي الان كه دوباره به مارسي برگشتهايد جايگاهتان كمي متفاوت است... 

خب الان انتظارات از من زياد شده ولي اين چيز تازهاي نيست. اين نوع فشارهاي رواني، در زمره فشارهاي مثبت قرار ميگيرند. من به زودي 30 ساله ميشوم. فشار و استرس رواني جزئي از زندگي يك بازيكن فوتبال است. حالا به عنوان يك بازيكن بينالمللي به ليگ يك برگشتهام و بازي در باشگاهي را انتخاب كردهام كه تب روزانه بسيار بالايي دارد. از اين چيزها نميترسم.

 

* با جدايي شما از باشگاه وستهم، هواداران اين تيم از دست شما عصباني و ناراحت شدند. چه چيزي براي گفتن به آنها داريد؟

من يك سال رؤيايي را در اين باشگاه به همراه هوادارانش سپري كردم ولي پايان داستان ما با يكديگر جوري كه ميخواستيم از آب در نيامد. روي هم رفته من خاطره خوبي از هواداران وستهم دارم.

 

* آيا به آن لحظه كه ممكن است اين نقل و انتقال نهايي نشود هم فكر كرده بوديد؟

بله، به اين فرضيه فكر كرده بودم و ميتوانستم از پسش هم بربيايم. من قبلاً چنين تجربهاي داشتهام (ژانويه 2011 كه او قرار بود از سنتاتين به پاريسنژرمن برود). به هر حال انتخابي بود كه كرده بودم و كسي نميتوانست خودش را جاي من بگذارد.

 

* يعني واقعاً عشق به مارسي بود كه شما را به اينجا برگرداند يا اينكه ديگر از لندن خوشتان نميآمد؟

من در باشگاهي كه بودم احساس خوبي داشتم ولي احساس نياز ويژهاي به بازگشت به فرانسه داشتم؛ به اينكه به مارسي برگردم و در پروژهاي كه خيلي از آن خوشم ميآيد سهيم شوم.

 

* و حضور رودي گارسيا به عنوان سرمربي مارسي چه تأثيري روي تصميمتان گذاشته بود؟

مربي جزئي از مسيري بود كه طي كردهام. دو سالي كه در ليل بودم و من را به مارسي فرستاد را هرگز فراموش نميكنم. گارسيا من را مثل كف دستش ميشناسد. ضمن اينكه از بينشي كه او نسبت به بازي دارد خيلي خوشم ميآيد. ميدانم كه با آمدن به اينجا دوباره لذت زيادي در زمين فوتبال خواهم برد.

 

* از چه چيز مارسي خيلي خوشتان ميآيد؟

محيط اينجا. من قبلاً در جنوب بودهام، زندگي لذتبخشي خواهد بود. اينجا يك سال با مارسلو بيلسا بودم و تقريباً تا پاي رسيدن به قهرماني هم در ورزشگاه ولودرومي كه مملو از تماشاگر بود بازي ميكرديم... آن فصل خيلي روي من تأثير گذاشت و دوست دارم دوباره همان چيزها را تجربه كنم. اينها هيجاناتي است كه آدم زياد در زندگي حرفهاياش تجربه نميكند.

 

* و به عنوان سؤال آخر فكر ميكنيد بهترين جايگاهي كه ميتوانيد براي پايان فصل با مارسي متصور باشيد چه جايگاهي است؟

وقتي به جدول ردهبندي نگاه ميكنيم ميبينيم سه تيم از همين حالا خودشان را از بقيه جدا كردهاند. فكر ميكنم رسيدن به آنها كار سختي باشد. با اين حال اگر بتوانيم خودمان را پشتسر اين سه تيم برسانيم كار زيبايي انجام دادهايم چون معنياش ميشود اينكه سهميه ليگ اروپا را به دست آوردهايم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی