نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سه‌شنبه گذشته کارلوس کی‌روش به دفتر مهدی تاج رفت و تا دیروقت درباره مسائل مختلف، تیم ملی، کاهش تعداد دستیاران و... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کی‌روش: بزرگ‌ترین توهین زندگی‌ام را برانکو به من‌کرد

به گزارش خبرورزشی، مرد پرتغالی پس از اتمام جلسه در جمع خبرنگاران اعلام کرد نمیتواند درباره محتویات نشست با رئیس فدراسیون فوتبال حرف بزند اما به نظر میرسید کماکان از برانکو شاکی باشد. او دوباره به ادعای سرمربی پرسپولیس مبنی بر 3 کیلو اضافه وزن شاگردانش پس از بازگشت به اردوی تیم ملی اشاره کرد و...تا بدینجای ماجرا را میدانستید اما آنچه نمیدانید، مربوط به جواب رد مرد پرتغالی به واسطههای آشتیکنان با برانکو است. کارلوس کیروش در دفتر مهدی تاج و همینطور یکی، دو واسطه دیگر برای آشتیکنان با برانکو حرفهای جالبی زده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

بزرگترین توهین زندگیام را برانکو به من کرد!

حرفی که برانکو درباره 3 کیلو چاق شدن بازیکنان پرسپولیس پس از بازگشت از اردوی تیم ملی زد، بزرگترین توهینی بود که در زندگیام شنیدم. او علم، سواد و از همه بدتر شخصیت من و شاگردان خودش را زیر سؤال برد. 3 کیلو چاق شدن یعنی چی؟ یعنی اینکه اردوهای تیم ملی جای تفریح و خوشگذرانی است؟ اینکه بچههای ملیپوش در تیم ملی میخورند و میخوابند و به جای تمرین، شب زندهداری میکنند؟ او به شاگردان خودش هم توهین کرد. واقعاً متأسفم که این حرفها را شنیدم. اگر یک مربی ایرانی چنین حرفی میزد، اینقدر ناراحت نمیشدم. اینکه یک خارجی که مثل خودم در ایران کار میکند و ظاهراً مربی حرفهای است، میآید چنین حرفی میزند، اصلاً پسندیده و قابل هضم نیست.

در منچستر و رئال مادرید یک بار علیه تیم ملی انگلیس و اسپانیا حرف نزدم

تعجب میکنم چقدر راحت در ایران مربیان علیه تیم ملی حرف میزنند. من خودم زمانی که در رئال مادرید یا منچستریونایتد مربیگری میکردم، هرگز حرفی علیه تیمهای ملی انگلیس و اسپانیا نزدم. اگر مصاحبه میکردم و علیه تیم ملی کشورشان چیزی میگفتم، مرا له میکردند اما اینجا خیلی راحت راه میروند و مصاحبه میکنند. هیچ اتفاقی هم نمیافتد!

آقای برانکو! رامین رضاییان را در اردوی تیم ملی پسند نکردی؟

خیلی چیزها واضح و روشن است. امروز پرسپولیس صدرنشین است و خوب هم بازی میکند اما آقای برانکو نمیگوید پارسال سیدجلال حسینی را نگرفت و بعد که در تیم ملی احیا شد، او را به پرسپولیس برد و حالا دارد از این مدافع باتجربه استفاده میکند.  علیرضا بیرانوند و وحید امیری را کجا میشناخت؟ من اینها را به تیم ملی دعوت کردم و بعد برانکو گرفت. من با برانکو رفیق بودم. همین رامین رضاییان را برانکو در اردوی تیم ملی در دستگردی دید، آمد آنجا و رامین را پسندید. خودش جواب بدهد وقتی آمد اردوی تیم ملی، من کمکش نکردم؟!

یک کلمه درباره مشکلات باشگاههای ایرانی حرف زدم؟!

در این 5، 6 سالی که در ایران هستم، تا به حال یک کلمه درباره مشکلات باشگاههای ایرانی حرف زدم؟! هرگز به خودم اجازه ندادم درباره بیپولی باشگاهها، امکانات تیمها یا تاکتیک مربیان داخلی حرف بزنم و صحبت کنم. به هیچعنوان نگفتم پرسپولیس، استقلال یا تیمهای دیگر باید روش بازی خودشان را با تیم ملی هماهنگ کنند. یعنی به من ربطی ندارد که بخواهم حرف بزنم. به همین خاطر توقع نداشتم برانکو بیاید و چنین حرفی بزند.

به سروش در امارات و تلفنی گفتم برو پرسپولیس!

من اگر آدم کینهتوز یا خودخواهی بودم، وقتی سروش رفیعی در اوج مصاحبههای برانکو علیه تیم ملی از من مشورت خواست، نمیگفتم برو پرسپولیس!

سروش در اردوی تیم ملی در امارات و تلفنی هم چند بار تماس گرفت و از من مشورت خواست که هر دفعه هم همین حرف را تکرار کردم و گفتم؛ «برو پرسپولیس بازی کن. پرسپولیس تیم بزرگی است و مطمئن هستم آنجا موفق میشوی...» همینطور به وریا غفوری هم مشورت دادم. او هم زمانی که میخواست به استقلال برود، از من مشورت گرفت و گفتم چه خوب که به تیم بزرگی مثل استقلال میرود. همه این حرفها را زدم تا بگویم مثل بعضیها دنبال دشمنی، حسادت و کینهتوزی نیستم.

به نظر میرسد برای فدراسیون هم لیگ قهرمانان آسیا مهمتر از تیم ملی است!

به نظر میرسد برای فدراسیون فوتبال هم لیگ قهرمانان آسیا مهمتر از تیم ملی باشد. شاید فکر میکنند قهرمان این رقابتها میشویم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، برای من هم خوشحالکننده است. خودم دوست دارم پرسپولیس، ذوبآهن، استقلال خوزستان و استقلال تهران با شکست السد قطر به مراحل بالا صعود کرده و بهترین عناوین را کسب کنند اما به تیم ملی هم باید احترام گذاشت. اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند، برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که در این کار دبل کرده است. متأسفانه گوش کسی بدهکار نیست و به فکر همه هستند غیر از تیم ملی!

این همه مربی و بازیکن نمیخواهم!

وقتی قرار است طبق فیفادی 3 روز قبل از بازی با تیم ملی قطر به دوحه سفر کنیم، دیگر این همه مربی و بازیکن نمیخواهم. خودم به همراه یکی، دو مربی دیگر تیم را تمرین میدهیم و نیازی هم نیست آدم اضافی به قطر ببریم. البته هنوز تصمیم نگرفتم چه کسی از جمع ما جدا شود یا چه کسی بماند ولی مطمئن باشید شرایط کنونی تیم ملی به خواست آقایان خیلی فرق کرده است.

آنچه خواندید بخشی از درد دلهای تازه کارلوس کیروش و جواب رد او به آشتیکنان با برانکو است. به ما که باشد، میگوییم فدراسیون باید برای عمل کردن این پروژه و ایجاد یک اتحاد و وفاق ملی گامهای بلندتری بردارد. عملکرد کیروش در مرحله رفت انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گویای خیلی چیزهاست و تغییر آن ممکن است تیم ملی را با مشکلات فراوانی روبهرو کند. فراموش نکنید چینیها دست به دامان مارچلو لیپی شدهاند و قطر هم با آن قطر مرحله رفت فرق میکند. این تصور هم غلط است که صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی است و بهتر است مرد پرتغالی را بیشتر دریابید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی