نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیمهای یوونتوس و اینترمیلان امشب در دیداری حساس برابر هم قرار خواهند گرفت.

بانوی پیر در یک‌قدمی اسكودتوی ششم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، امشب در شهر تورين و در ورزشگاه خانگي يوونتوس از ساعت 23:15 راهراهپوشان تورين به مصاف اينترميلان خواهند رفت. ديداري كه كسب سه امتياز در آن يووه را به قهرماني اين فصل يعني ششمين قهرماني متوالي ليگ بسيار نزديك خواهد كرد و اينترميلان هم در صورت برنده شدن به كسب سهميه ليگ قهرمانان اميدوارتر ميشود.

 

يوونتوس؛ آماده براي قهرماني ششم

حكايت بانوي پير، حكايت جالبي شده. آنها حتي وقتي كه شكست ميخورند هم جايگاه خودشان را در خطر نميبينند. يوونتوس به ثبات در فوتبال ايتاليا رسيده و پايين كشيدن آنها از تخت سلطنت كالچو كار بسياري دشواري است. فصل قبل با وجود نتايج ضعيف ابتداي فصل قهرمان شدند و اين فصل حتي شكست برابر تيمهاي ميلاني آنها را از مسير قهرماني خارج نكرد اما بازي امشب برابر اينتر اهميت دوچنداني براي شاگردان آلگري خواهد داشت. هفتههاي ابتدايي وقتي نراتزوري در بحران بود، با ديبوئر موفق شد يوونتوس را مغلوب كند و آلگري به جبران آن باخت فكر ميكند. از سوي ديگر گرفتن سه امتياز در دربي ايتاليا باعث خواهد شد تا درصد زيادي از راه قهرماني براي بانوي پير طي شود. بيانكونري در فصل جاري نه تنها در خانه شكستناپذير بوده بلكه رنگ تساوي را هم در يوونتوسآرنا نديده كه ركورد فوقالعادهاي محسوب ميشود. آنها فقط بردهاند و بردهاند و همين هوادارانشان را آسودهخاطر ميكند. البته وقتي بوفون ميگويد اينتر بهترين تيم فعلي اروپاست، حتماً ديدار سختي پيش روي يووه خواهد بود.

 

اينترميلان؛ ادامه پيشرفت با دبلِ يووه

بازيكنان اينترميلان خودشان هم باور نداشتند با حضور استفانو پيولي آنقدر متحول شوند. تيمي كه با فرانك ديبوئر حتي تا رده چهاردهم هم سقوط كرد و سابقه سه باخت متوالي در فصل جاري را داشته، حالا در رده چهارم قرار دارد. قطعاً اگر پيولي از ابتداي فصل هدايت نراتزوري را در دست ميگرفت، بازي امشب جدالي تعيينكننده براي قهرماني محسوب ميشد. با اين وجود در شرايط فعلي اينتريها راضي به كسب سهميه ليگ قهرمانان هستند و با كسب امتياز لازم مقابل تيمهاي بالاتر از خودشان در ديدارهاي به اصطلاح شش امتيازي، به هدف نزديكتر خواهند شد. پيروز شدن مقابل يوونتوس چندان آسان نيست اما براي اينتري كه در بحرانيترين شرايط اين كار دشوار را انجام داده، دور از دسترس نخواهد بود. اينتر به تيم ايدهآل هوادارانش تبديل شده و با پيروز شدن مقابل يووه ميتواند مهر تأييدي بر شايستگي خودش بزند. اهميت برنده شدن در دربي ايتاليا براي هواداران اينتر كمتر از فتح دربي دلامادونينا برابر ميلان نخواهد بود و آنها در انتظار فتح خانه صدرنشين هستند.

 

مصدومان و محرومان

ماريو لِمينا هافبك اهل گابن تيم يوونتوس تنها مصدوم اين تيم است. اينترميلان هيچ مصدوم و محرومي ندارد و استفانو پيولي ميتواند با تمام قوا تيمش را به جنگ صدرنشين بفرستد.

 

آخرين جدال

بازي رفت دو تيم در هفته چهارم اين فصل سري A با نتيجه 2 بر يك به سود اينتر تمام شد. براي نراتزوري، ايكاردي و پريشيچ گلزني كردند و براي بيانكونري هم ليششتاينر.

 

 آمار بازي

230) دربي ايتاليا تا به امروز 230 مرتبه به صورت رسمي برگزار شده كه 103 بازي را يوونتوس برده و در 71 بازي هم اينتر به پيروزي رسيده است.

167) در رقابتهاي سري A اين دو تيم 167 بار برابر يكديگر قرار گرفتهاند كه يووه 79 پيروزي داشته و اينتر 46 برد.

2012) آخرين برد اينتر در زمينِ يوونتوس به ماه نوامبر 2012 برميگردد كه نراتزوري 3 بر يك پيروز شد.

27) يووه ركورد فوقالعاده 27 برد متوالي خانگي در سري A را كسب كرده و در 29 بازي اخير گل هم زده است.

10) شاگردان آلگري بيشترين گل را در 15 دقيقه ابتدايي به ثمر رساندهاند كه 10 گل بوده است.

25) از زمان حضور پيولي روي نيمكت اينترميلان اين تيم در 10 ديدار 25 امتياز كسب كرده است.

4) گونسالو ايگواين در 3 ديدار آخرش برابر اينتر موفق شده 4 گل بزند.

7) مائورو ايكاردي در 8 ديداري كه برابر يوونتوس قرار گرفته، 7 مرتبه دروازه اين تيم را باز كرده كه 3 تاي آنها در خانه حريف بوده است.

 

تركيب احتمالي دو تيم

يوونتوس: بوفون، ليششتاينر، بونوچي، كيليني، ساندرو، خديرا، پيانيچ، كوادرادو، ديبالا، مانژوكيچ و ايگواين

اينترميلان: هندانوويچ، دِآمبروسيو، موريو، ميراندا، آنسالدي، بروزوويچ، گاليارديني، كاندروا، ماريو، پريشيچ و ايكاردي

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی