نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسا در حالی به مصاف آلاوس خواهد رفت که برای تعیین قهرمان جام حذفی هم باید مقابل همین تیم قرار بگیرد.

فينال زودهنگام جام حذفی بین آلاوس و بارسا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، يك فينال زودهنگام با طعم انتقام. در هفته بيستودوم رقابتهاي لاليگا تيمهاي دپورتيوو آلاوس و بارسلونا در شرايطي به مصاف يكديگر ميروند كه چند روز پيش از مرحله نيمهنهايي جامحذفي عبور كردند و فيناليست آن جام شدند. اكنون قبل از اينكه در خرداد ماه آينده براي فتح جامحذفي با هم بجنگند، امروز در ورزشگاه مانديسوروسا با هم بازي ميكنند. بارسلونا كه در ديدار رفت ليگ با نتيجه دو بر يك از حريف خود شكست خورده بود، اين بار براي انتقام به زمين آلاوس قدم ميگذارد.

 

آلاوس

كار بزرگ آلاوس مدتها قبل از صعود به فينال جامحذفي رقم خورد. جايي كه آنها توانستند بعد از 10 مسابقه ناكامي، بالاخره بارسلونا را با تمام ستارگانش در نوكمپ شكست دهند. مائوريسيو پيگرينو سرمربي جوان آلاوس چهره آشنايي براي فوتبالدوستان است. بازيكن سابق تيمهاي بارسلونا، والنسيا و ليورپول تا اينجاي كار علاوه بر رساندن آلاوس به فينال جام حذفي، توانسته در لاليگا هم عملكرد قابل قبولي از خود به جا بگذارد. آلاوس در حال حاضر با 27 امتياز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد و از حاشيه امنيت خوبي برخوردار است. آلاوس از 9 بازي اخير خود در لاليگا تنها يك باخت كسب كرده و 5 تساوي داشته است. مشكل آلاوس ضعف گلزني در بازيهاي خانگي است. آنها در 5 بازي آخر خانگي خود ميانگين كمتر از 5/2 گل را ثبت كردهاند كه همين نگراني پيگرينو براي غلبه بر مدافعان بارسا را بيشتر ميكند.

 

بارسلونا

بارسلونا با غلبه بر اتلتيكومادريد، مثل آلاوس يكي از فيناليستهاي جامحذفي اسپانيا است. شرايط بارسلونا در لاليگا هم خوب است. اگر دو بازي عقبمانده رئالمادريد را ناديده بگيريم، بارسا در حال حاضر فقط يك امتياز با صدر جدول اختلاف دارد. آبيواناريها 14 بازي است كه در لاليگا طعم شكست را نچشيدهاند و مسير درستي را طي ميكنند. آنها در بازيهاي خارج از خانه نيز آمار خوبي دارند. آبيواناريها از 11 بازي خارج از خانه اخير خود توانستهاند 7 پيروزي، 3 تساوي و تنها يك شكست كسب كنند تا مجموعاً 24 امتياز نصيبشان شود. تيم لوئيس انريكه از نظر گلزني هم مشكلي ندارد چراكه در 7 بازي خارج از خانه اخير خود در لاليگا حداقل دو گل به ثمر رسانده است. بارسا براي اين مسابقه 3 هدف را دنبال ميكند. به دست آوردن 3 امتياز خارج از خانه و عقب نماندن از رئالمادريد، انتقام شكست دور رفت از آلاوس و زهرچشم گرفتن از اين تيم پيش از فينال جامحذفي است.

 

اخبار مصدومان و محرومان

ادگار مندس به دليل مصدوميت از ناحيه همسترينگ تنها غايب تيم پيگرينو در اين مسابقه خواهد بود. در تيم بارسلونا نيز ميتوان به غيبت رافينيا و ماسچرانو اشاره كرد كه به خاطر آسيبديدگي آبيواناريها را همراهي نميكنند.

 

نكات آماري

* بارسلونا در 3 بازي آخر خود در خانه آلاوس موفق به زدن گل نشده است.

* بارسلونا در هر 14 مسابقه اخير خود توانسته با گلزني از زمين خارج شود. آخرين باري كه آنها نتوانستند دروازه حريف را باز كنند به آوريل 2016 و بازي با سوسيهداد برميگردد.

* آگر آلاوس بتواند بارسا را شكست دهد پس از بايرنمونيخ (آوريل و مي 2013) به اولين تيمي تبديل ميشود كه آبيواناريها را دو بار در يك فصل شكست داد.

* دو تيم تاكنون 17 بار با هم مصاف كردند كه سهم آلاوس 4 و بارسا 11 برد بوده است.

 

جدال آخر

آخرين تقابل دو تيم به نيمفصل اول رقابتهاي لاليگا برميگردد كه آلاوس با نتيجه دو بر يك در نوكمپ پيروز شد و دست به كار بزرگي زد.

 

تركيب احتمالي

آلاوس: پاچكو، هرناندس، لاگوارديا، فمنيا، فدال، يورنته، گارسيا، گومس، كاماراسا

بارسلونا: ترشتگن، دين، پيكه، متيو، ويدال، راكيتيچ، بوسكتس، اينيستا، مسي، سوآرس، نيمار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی