نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بهترین دريبل‌زن اروپا بر خلاف تصور نه مسی است و نه رونالدو.

بهترين دريبل‌زن اروپا چه بازيكنی است؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، تا اسم دريبل زدن ميآيد ناخودآگاه همه به ياد فوق ستاره تكنيكي بارسا يعني ليونل مسي ميافتند؛ بازيكن آرژانتيني كه با توجه به فيزيك منحصر به فردش خلاقيت زيادي در دريبل زدن بازيكنان مقابلش دارد. با اين حال آيا واقعاً مسي بهترين دريبلزن اروپاست؟ رقيب چند ساله او يعني كريستيانو رونالدو چطور؟ او كه تواناييهاي زيادي دارد به طور حتم ميتواند يكي از تكنيكيترين بازيكنان فوتبال اروپا هم باشد. البته نيمار و ادن آزار هم هستند؛ دو ستاره برزيلي و بلژيكي كه هر كدام براي خودشان فوق تخصصي در دريبل زدن دارند.

 

نه مسي! نه رونالدو و نه حتي نيمار! نه؛ هيچكدام از اين فوق ستارهها، بهترين دريبلزن اروپا و به عبارت صحيحتر، مؤثرترين دريبلزن ليگهاي معتبر اروپايي نيستند. به گزارش يورواسپرت كه به تازگي پروندههاي متعددي درباره بهترين دريبلزنها نوشته، مؤثرترين بازيكن در دريبلزني كسي نيست به غير از ادام ترائوره! اسمش چندان شناخته شده نيست؛ حتي در تيم چندان سرشناسي هم بازي نميكند ولي همين كه بازيكني در ليگ سختي مثل ليگ برتر انگليس و در تركيب تيمي مثل ميدلزبورو بتواند در هر بازي به طور ميانگين 5/4 دريبل موفق داشته باشد يعني كه خيلي بازيكن تكنيكي است. در ردهبندي 10 دريبلزن موفق اروپايي در اين فصل از رقابتهاي فوتبال نيمار، ستاره برزيلي بارسا هم توانسته براي خودش جاي مهمي دست و پا كند و فعلاً با ميانگين 5/1 دريبل موفق در هر بازي در رده دوم ايستاده است ولي جالب اينكه رده سوم را هم يك بازيكن كمتر شناخته شده ديگر به خودش اختصاص داده است؛ سن ماكسيم! بازيكن فرانسوي تيم باستيا كه او در هر بازي به طور ميانگين 4/8 دريبل موفق دارد.

 

سلطه انگليسيها

نكته قابل توجه اين ردهبندي حضور بازيكنان خلاق زيادي است كه در ليگ برتر انگليس بازي ميكنند؛ ليگي به نهايت قدرتي كه كمتر اجازه خلاقيت به بازيكنان رقيب در آن داده ميشود. در ميان 10 بازيكن دريبلزن اروپا 4 نفر در اين ليگ توپ ميزنند كه در نوع خودش جالب است. در اين ميان برزيليها اگرچه كمرنگتر شدهاند ولي باز هم حضور قابل توجهي دارند. به غير از نيمار كه در رده دوم ايستاده است، فيليپه اندرسون بازيكن برزيلي لاتزيو هم در اين ردهبندي با ميانگين 3/3 دريبل موفق در هر بازي در رده نهم ايستاده است تا برزيليها كه گفته ميشوند تكنيكيترين بازيكنان دنيا هستند در اين ردهبندي چندان كمرنگ نشده باشند.

 

خبري از مسي و رونالدو نيست

اگرچه ادام ترائوره اسپانيايي، بازيكني كه در لاماسيا پرورش يافته، و نيمار تا حدودي نام بارسا را در اين ردهبندي تداعي كردهاند ولي غيبت مسي، ستاره چندسال اخير بارسا در اين ردهبندي در نوع خودش عجيب است؛ لئو با ميانگين بسيار كمتري نسبت به اَريت فرانسوي كه در رده دهم ايستاده، يازدهمين دريبلزن برتر اروپاست ولي رونالدو فاصله بيشتري با دريبلزنهاي برتر دارد. حضور ادن آزار، ستاره خلاق تيم چلسي در رتبه چهارم اين ردهبندي تا حدودي معادلات را درست نگه داشته و حداقل از 4 بازيكني كه فوتبالدوستان اروپايي تصور ميكردند در اين ردهبندي باشند، دو نفر حضور دارند (نيمار و آزار).

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی