۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه لیورپول پس از 27 سال همچنان با روزنامه سان مشکل دارد.

كينه ادامه‌دار ليورپولی‌ها از روزنامه سان

به گزارش روزنامه خبرورزشی، فاجعه ورزشگاه هليزبورو در تاريخ باشگاه ليورپول براي هميشه ماندگار شده. پانزدهم آوريل 1989 بر اثر ازدحام جمعيت در ديدار ليورپول و ناتينگامفارست 96 هوادار ليورپول جان خودشان را از دست دادند. سرخپوشان مرسيسايد به ياد قربانيان اين حادثه پشت يقه پيراهنشان عدد «96» را حك كردهاند. حتي در بسياري از مراسمهاي يادبود اين فاجعه اورتون، رقيب ديرينه ليورپول، هم با آنها همراه ميشود.

 

مشكل با روزنامه سان چه بود؟

اما حادثه ورزشگاه هيلزبورو حواشياي هم داشت كه مهمترين آنها خشم ليورپوليها از روزنامه «سان» بود. پس از اين حادثه تلخ، روزنامه معروف انگليسي به جاي همدردي با قربانيان حادثه از واژه «حقيقت» روي جلد خودش استفاده كرد و سه تيتر فرعي هم به كار برد كه به اين شكل بودند: «بعضي هواداران كيف پول قربانيان را برداشتند»، «بعضي هواداران روي پليس ادرار كردند» و «بعضي هواداران پليسهايي كه در حال دادن تنفس مصنوعي به حادثهديدهها بودند را كتك زدند!» تيترهاي روزنامه سان واكنش همه مردم انگليس را در پي داشت و طبيعتاً ليورپوليها را خشمگين كرد. راه مقابله با اين روزنامه هم تحريم آن در شهر ليورپول بود و هواداران سرخهاي مرسيسايد ديگر روزنامه سان نخريدند. 

 

27 سال بعد... 

در سال بيست و هفتم حادثه هليزبورو هستيم و حدود دو ماه ديگر هم سالگرد 28 سالگي آن برگزار خواهد شد. كينه ليورپوليها نسبت به روزنامه سان آنقدر عميق شده كه هنوز هم از حضور نمايندههاي اين رسانه در زمين تمرينيشان «ملوود» جلوگيري ميكنند. البته براي مدتي روزنامه سان چنين مشكلي نداشت اما با تشكيل گروهي با عنوان «حاميان خانوادههاي هيلزبورو» اتفاقات ديگري رخ داد. خبرنگار روزنامه سان وقتي براي كنفرانس خبري يورگن كلوپ، سرمربي ليورپول، پيش از ديدار هفته جاري اين تيم برابر تاتنهام به ملوود مراجعه كرد اجازه ورود به اين كنفرانس را پيدا نكرد. جريان از اين قرار است كه گروه حاميان خانوادههاي هيلزبورو با كمك وكلاي خودشان تصميم گرفتند اين تحريم كه در سالهاي اوليه پس از آن حادثه وجود داشت را باز هم به كار بگيرند. روزنامه سان از سال 1989 به دليل پوشش غيرواقعي و عجيب از حادثه هيلزبورو با ممنوعيت باشگاه ليورپول از پوشش كنفرانسهاي خبري برگزار شده در باشگاه مواجه شده بود و حالا پس از 27 سال با ادامه كينه هواداران تيم به روزنامه مذكور، اين تحريم جديتر هم شده است. ديگر روزنامه سان حتي نميتواند نمايندهاي براي پوشش دادن حواشي باشگاه ليورپول به زمين تمريني ملوود بفرستد. پيش از اين براي مدتي اين روزنامه اجازه پيدا كرده بود كنفرانسهاي خبري مربيان و بازيكنان ليورپول را پوشش بدهد.

 

اتهام سان چيست؟

از سوي ليورپوليها اتهام روزنامه سان سرپوش گذاشتن بر اشتباهات پليس «يوركشاير جنوبي» با استفاده از داستانهاي غيرواقعي است. پليس به دليل باز كردن در ورزشگاه هيلزبورو به روي جمعيت باعث شد تا تماشاگراني كه كنار فنسها بودند زير دست و پا بمانند. چهار روز بعد از حادثه تيتر معروف «حقيقت» و مواردي كه اشاره شد روي جلد روزنامه سان رفت تا بسياري از حقايق ديگر فراموش شوند. 

 

واكنش روزنامه سان

روزنامه سان در بيانيهاي به اين اتفاق واكنش نشان داد و نوشت: «سان و باشگاه ليورپول يك رابطه كاري محكم طي 28 سال اخير بعد از تراژدي هيلزبورو داشتهاند. ممنوعيت يك روزنامه از حضور در باشگاه هم براي طرفداران فوتبال بد است و هم براي خودِ فوتبال. سان ميتواند اين اطمينان را به مخاطبانش بدهد كه اين تحريم روي پوشش كامل ما از فوتبال تأثيري نخواهد گذاشت.» روزنامه سان در ادامه اين بيانيه به نوعي از حادثهديدههاي هيلزبورو هم دلجويي كرده است: «سان عميقاً تأسف خودش را از حوادث غمانگيز در ورزشگاه هيلزبورو و آسيبهاي ناشي از آن اعلام ميكند و ميداند كه اثرات آن هنوز هم در بسياري از شهرها وجود دارد. نسل جديدي از روزنامهنگاران وارد كار شدهاند و براي آنها كار در چنين شرايطي سخت خواهد شد. آنها اعتبار خودشان را با انتشار حقايق به دست ميآورند. ما دوست داريم با ارائه كارمان احترام خودمان به مردم شهر ليورپول را نشان بدهيم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی