نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوئیس انریکه این فصل به طرز عجیبی ترکیب تیمش را مدام تغییر داده است.

سردرگمی انريكه همچنان ادامه دارد

به گزارش روزنامه خبرورزشی، بارسلونا تا به اينجاي فصل 39 بازي رسمي برگزار كرده و انريكه در جريان اين بازيها سعي كرده در ميانه ميدان راهكارهاي مختلفي را امتحان كند تا بتواند به تركيب ايدهآل و مناسبي براي تيمش به ويژه در خط مياني دست بيابد اما به نظر ميرسد تلاشهاي او هنوز به ثمر نرسيده و او تركيب مناسب را براي خط مياني تيمش نيافته است.

 

هر زمان كه در طول اين فصل بارسا به مشكل برميخورد و بحث سبك بازي تيم كاتالان مطرح ميشود، تمام تمركزها بر روي خط مياني اين تيم است. از زمان روي كار آمدن لوئيس انريكه روي نيمكت مربيگري بارسا، فلسفه بازي آبيواناريها با ترديدهاي زيادي همراه بوده است. انريكه سبك بازي تيم را نسبت به بارساي گوارديولا كه با پاسكاريهاي پيدرپي به دنبال ارائه بازي تهاجمي بود، تغييرات زيادي داده و بارساي انريكه فوتبالي مستقيم را ارائه ميكند كه تمام تلاشها بر روي رساندن مستقيم توپ به مثلث تهاجمي تيم خلاصه ميشود.

 

در طول اين فصل خط مياني تيم انريكه در هر بازي دستخوش تغييراتي بوده و اين سرمربي جوان در39 بازي رسمي بارسا در اين فصل از 45 تركيب متفاوت در خط مياني استفاده كرده اما بعد از اين همه تغييرات، او هنوز به تركيب ثابتي نرسيده و همچنان در تلاش است تا تمام ايدههايي كه به ذهنش ميرسد را مورد امتحان قرار دهد. در مجموع 13 بازيكن در اين فصل در خط مياني تيم به ميدان رفتهاند و انريكه تقريباً تمام حالات ممكن را آزمايش كرده اما در اكثر اين دفعات تنها بوسكتس، اينيستا و ماسچرانو همواره در پستهاي ثابت و مشخصي بازي كردهاند و ساير راهكارها با تغييرات جايگاه بازيكنان در پستهاي مختلف همراه بوده.

 

بيشترين تركيبي كه انريكه تا به اينجاي فصل مورد استفاده قرار داده، تركيب بوسكتس، راكيتيچ و آندره گومز است كه او تاكنون شش بار تركيب بوسكتس- راكيتيچ- آندره گومز را در تركيب اصلي تيم قرار داده (در مصافهاي بارسا با سلتيك، سيتي، سلتاويگو، رئال سوسيهداد، رئالمادريد و آلاوس) و هفت بار اين تركيب را در نيمه دوم استفاده كرده (در بازيهاي بارسا با سويا، اتلتيكبيلبائو، والنسيا، مالاگا، سوسيهداد، اتلتيكومادريد و سيتي)؛ يعني مجموعاً 13 بار اين سه بازيكن كنار هم قرار گرفتهاند.

 

او 9 بار از سيستم بوسكتس- آندره گومز- اينيستا استفاده كرده كه 4 بار در تركيب اصلي و 5 بار در نيمه دوم بازي بوده. تركيب بوسكتس- راكيتيچ- اينيستا مجموعاً 8 بار مورد استفاده قرار گرفته (6 بار در تركيب اصلي و2 بار در نيمه دوم). بوسكتس- راكيتيچ و دنيس سوارس شش بار در كنار هم خط مياني بارسا را پوشش دادهاند و تركيب بوسكتس- آندره گومز- آردا و همچنين بوسكتس- راكيتيچ- آردا و البته بوسكتس- دنيس سوارس- اينيستا هم 4 بار توسط انريكه مورد استفاده قرار گرفتهاند.

ديگر مهرههايي كه انريكه در طول بازيهاي اين فصل تيمش از آنها در خط مياني استفاده كرده، رافينيا، سرخي روبرتو، ماسچرانو، آلنيا و كاربونل بودهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی