۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راجر فدرر در مصاحبه اخیرش گفته دوست دارم در تیم منتخب تنیسورها با نادال در یک تیم باشد.

فدرر: دوست دارم با نادال در یک تیم بازی كنم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، دنياي تنيس جذابيت كم نداشت كه هيچ بلكه به دنبال افزايش هيجان در اين رشته ورزشي هم هستند؛ ماجرا از اين قرار است كه به غير از گرنداسلمها، مسترزها و ديويس كاپ حالا مسئولان برگزاركننده تنيس به دنبال اين هستند كه تورنمنتي شبيه به تورنمنتهاي گلف برگزار كنند؛ يعني اينكه تيمي از منتخب اروپا به مصاف تيم منتخبي از بقيه نقاط دنيا برود! اين موضوع در نگاه اول بيشتر شبيه به تورنمنت نمايشي ميآيد ولي راجر فدرر، پرافتخارترين تنيسباز دنيا، اصلاً علاقهاي به نمايشي جلوه دادن اين تورنمنت ندارد. راجر كه به عنوان يكي از نمايندگان تيم اروپا خودش را به پراگ، رسانده بود در حاشيه همين مراسم روي يك قايق با توماس برديچ به صورت نمايشي تنيس بازي كردند و بعد در كنفرانس خبري شركت كرد. اين تورنمنت قرار است 22 تا 24 سپتامبر در ورزشگاه O2 پراگ در جمهوري چك برگزار شود. براي انتخاب تنيسبازها هم قرار شده 6 تن از بهترين تنيسبازان اروپايي به مصاف 6 نفر از برترين تنيسبازان خارج از اروپا بروند. امسال در برنامهريزي صورت گرفته اروپا ميزبان است و طبق گزارشهاي مخابره شده قرار است سال ديگر اين تورنمنت سه روزه در آمريكا برگزار شود. راجر فدرر، كسي كه همين چند وقت پيش در اوپن استراليا فاتح اولين گرنداسلم فصل شد، به نمايندگي از تيم اروپا در كنفرانس خبري شركت كرد و در ابتدا بحث اهميت اين تورنمنت را پيش كشيد: «فكري كه پشت برگزاري اين تورنمنت نهفته اين است كه تورنمنت بسيار سطح بالايي باشد كه رقابت در آن بسيار سختتر از حد تصور است. در نهايت هم تيمي كه برتر است ميتواند مزد زحماتش را بگيرد و برنده شود.» اين رقابتها قرار است تحت نام «تورنمنت يا جام ليور» برگزار شود. دو تيم منتخب اروپا و منتخب ساير قارههاي دنيا هر كدام دو مربي نامآشنا دارند: بيورن بورگ هدايت تيم اروپا را به عهده خواهد گرفت و جان مك انروي هم هدايت تيم روبهرو را به عهده خواهد داشت. اين تورنمنت البته به خاطر گراميداشت راد ليور برگزار ميشود كه 11 عنوان قهرماني در گرنداسلمها دارد. تا به اينجا قرار شده انتخاب بازيكنان ربطي به رنكينگ برترين تنيسبازان دنيا نداشته باشد ولي راجر فدرر از مربيان تيمها ميخواهد به اين تورنمنت به چشم يك تورنمنت جدي نگاه كنند نه يك تورنمنت نمايشي. «آنها ميخواهند ما بهترين نمايشمان را مقابل تيم منتخب دنيا داشته باشيم و با تلاش فراوان سعي كنيم به خاطر همتيميهايمان هم كه شده اين تورنمنت را ببريم.»

 

برتري با اروپاست

اگرچه تا به حال هنوز به طور رسمي تركيب تيمها مشخص نشده ولي از قرار معلوم به غير از راجر فدرر در تركيب تيم اروپا حضور رافا نادال هم قطعي است؛ اندي ماري، نواك جوكوويچ و استن واورينكا هم ميتوانند ديگر گزينههاي موجود براي بازي در تيم منتخب اروپا باشند. خب با نگاهي به همين اسامي ميشود خيلي راحت حدس زد كه برتري در تورنمنت مقرر با تيم منتخب اروپاست. موضوعي كه راجر فدرر هم به آن اشاره ميكند و ميگويد: «روي كاغذ ما (منتخب اروپا) شانس بيشتري براي بردن اين تورنمنت داريم ولي بايد تلاش زيادي كنيم تا علاوه بر داشتن يك تيم خوب، نمايش قابل قبولي هم داشته باشيم.» شيوه برگزاري اين تورنمنت هم به گونهاي است كه در طول روز سه بازي تك نفره و يك بازي دوبل برگزار ميشود. اين همان بخش جذاب ماجراست كه از  همين حالا فدرر برايش برنامهريزي كرده چون او ميخواهد با سنتيترين رقيبش در يك تيم بازي كند: «من خودم دوست دارم با رافا نادال در تيم دونفره همتيمي باشيم چون همانطور كه ميدانيد رقابت ما با يكديگر خيلي ويژه است.»

 

همبازي بودن راجر و رافا در يك تيم دونفره از منتخب اروپا ميتواند آخرين جذابيت نهفته در دنياي تنيس باشد. اين دو نزديك به دو دهه است كه جديترين رقباي تنيسي يكديگر هستند. اتفاقاً اولين گرنداسلم سال هم در كه در استراليا برگزار شد به خاطر فيناليست شدن اين دو نفر جذابيتش دوچندان شد؛ فينالي كه سرانجام راجر فدرر با شكست دادن نادال توانست به هجدهمين عنوان قهرمانياش در گرنداسلمها برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی