نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژوزه مورینیو با وجود حواشی زیادی که داشته کارهای خوب هم کم نکرده است.

مرسی مورینیو؛ مرسی «آقای خوب»!

به گزارش روزنامه خبرورزشی، ژوزه مورينيو با وجودي كه بسياري مواقع اخلاقي تند و خشن دارد و با طعنه و كنايه حرف ميزند اما در سوي ديگر او، شخصيتي خوب و دلنشين نهفته است. بعد از بركناري كلوديو رانيري از سكان هدايت لسترسيتي بود كه مورينيو وجه خوب شخصيتش را به نمايش گذاشت و در پيغامي از سرمربي ايتاليايي حمايت و تقدير كرد. البته اين اولين باري نبود كه آقاي خاص روي خوبش را به نمايش گذاشته و در اين گزارش قصد داريم تا به برخي از رفتارهاي خوب و دلنشين او در دنياي فوتبال اشاره كنيم.

 

تمجيد از رانيري

مورينيو در كنفرانسي خبري همه را حيرتزده كرد. او با پيراهني در سالن كنفرانس خبري حضور يافت كه اگرچه آرم باشگاه منچستريونايتد رويش نقش بسته بود اما در عين حال پيغامي هم براي بزرگداشت كلوديو رانيري داشت و روي آن عبارت CR نوشته شده بود كه البته منظور از آن، كريس رونالدو نبود و مخاطبش كلوديو رانيري بود. مورينيو در صحبتهايي گفت: «صحبتهايم روي پيراهنم نوشته شده است. با اين نام كه روي پيراهنم ميبينيد، ميخواهم از فردي كه زيباترين صفحه تاريخ ليگ برتر را رقم زده، تقدير كوچكي كنم. كسي كه شايستگياش را دارد يك ورزشگاه به نامش بزنند: كلوديو رانيري.»

 

دوستي با پرسيادو

آقاي خاص در گذشته هم توانسته بود تا قلب پرسيادوي فقيد، سرمربي اسبق خيخون، را تسخير كند. بعد از ديدار خيخون با بارسا در نوكمپ، مورينيو از تركيب اصلي خيخون در آن بازي انتقاد كرد و همين باعث شد تا پرسيادو، مورينيو را رذل بنامد. در آن زمان جو حاكم بر ارتباط اين دو سنگين بود ولي كمي بعد، مورينيو و پرسيادو با هم دوست شدند.

 

بعد از باخت يك بر صفر رئال مقابل خيخون در برنابئو، مورينيو به رختكن حريف رفت و به پرسيادو تبريك گفت و اين آغاز ارتباط دوستانه آنها بود. آنها تبديل به دو دوست خوب شدند و بعد از درگذشت پرسيادو بود كه مورينيو به شدت تحت تأثير قرار گرفت و متني مملو از احساسات نوشت: «او تمام ويژگيهايي كه من در مورد انسانها و ورزشكاران دوست دارم را داشت؛ شخصيتي والا، شفافيت و صداقت و ارزشهاي بينظير براي مبارزه با سختيها... يك چهره فوتبالي و يك انسان خيلي خاص ما را ترك كرد.»

 

ارتباط خوب با بازيكنان پايهاي

اگرچه آقاي خاص در رئال دشمنان متعددي داشت ولي رفتارهاي دوستانهاش باعث شده بود تا ارتباط صميمانهاي ميان او و برخي از بازيكنان پايهاي تيم شكل بگيرد. مورينيو خيلي زود قلب جوانان تيم را تسخير كرد؛ از جمله خوانفران، بازيكن رئال كاستيا كه در يكي از بازيهاي سخت تيم، از او دعوت شد تا از حضور در اردوي رئال لذت ببرد. خوانفران حالا در دپور بازي ميكند و بارسا نيز دنبال جذب او است. او در زمان مربيگري مورينيو در رئال 20 دقيقه در بازي تيمش مقابل لوانته در فينال جامحذفي 2011 بازي كرد و در كسب اولين جام قهرماني مورينيو با رئال، سهيم بود. سرمربي پرتغالي از او دعوت كرد تا با تيم باشد و او هم يكي از قهرمانان فينال مستايا لقب گرفت. خوانفران هنوز آن لحظات شيرين را فراموش نكرده.

 

آنهايي كه رفتند...

مورينيو رفتار دلنشيني با شورله، بعد از بازگشتش به چلسي داشت. چلسي قهرمان ليگ برتر شد و مورينيو يك مدال قهرماني را هم براي ستاره آلماني نگه داشته بود؛ چراكه شورله در ماه دسامبر به ولفسبورگ رفته بود اما آقاي خاص معتقد بود كه او نيز در قهرماني تيم نقش داشته. خود شورله در اين باره گفت: «فكرش را هم نميكردم كه مورينيو مرا هم در نظر داشته باشد. او از من دعوت كرد تا براي آخرين بازي تيم به انگليس بروم و به من گفت كه برايم يك مدال كنار گذاشته.»

 

كمكهاي فراوان به تيم كانياس

پسر مورينيو در يكي از تيمهاي جوانان شهر مادريد بازي ميكرد و آقاي خاص 10 هزار يورو به اين باشگاه كمك كرد و با همين پول، مقامات باشگاه به بهبود تجهيزات و لباسهاي تيم پرداختند و تمام بچههاي تيم ممنون مورينيو بودند و مقامات باشگاه كانياس هم از مورينيو تقدير كردند. مورينيو در عين حال 6 هزار يورو به 10 كودك داد تا بتوانند به بازي كردن در اين تيم ادامه دهند و يك بار هم پيغامي حمايتي براي يك نوجوان مصدوم فرستاد. در كانياس، همه مورينيو را دوست داشتند و اين علاقه اصلاً بيدليل نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی