۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه چلسی پس از خداحافظی فرانک لمپارد تصمیم گرفت از این اسطوره تمجید کند.

ستاره‌ای كه فوتبال را در خون خود داشت

به گزارش روزنامه خبرورزشی، فرانك لمپارد اسطوره فوتبال انگليس و چلسي اخيراً از دنياي فوتبال خداحافظي كرد و روز شنبه مراسم بزرگداشتي براي او در استمفوردبريج برگزار شد. او بعد از 21 سال فعاليت حرفهاي در عرصه فوتبال كفشهايش را آويخت و بدين ترتيب پرونده ماجراجويياش كه از وستهم آغاز شد و در نيويوركسيتي به پايان رسيد را بست.

 

لمپارد در چلسي تاريخساز شد و بخش عمدهاي از عمر ورزشياش را در استمفوردبريج سپري كرد و يك فصل هم پيراهن منچسترسيتي را به تن كرد و در اين تيم احساساتيترين اپيزودهاي فوتبالياش در ليگ برتر را به نمايش گذاشت.

 

از لمپارد پدر تا لمپارد پسر

پدر فرانك بازيكن سابق وستهم بود و در سال 1994 زماني كه فرانك جونيور به تيم جوانان وستهم پيوست، پدرش مربي دوم تيم بود. يك نيمفصل بعد از انتقال قرضي فرانك به سوآنزي كه درآن زمان در دسته سوم ليگ انگليس بازي ميكرد، او اولين بازياش در ليگ برتر را با پيراهن وستهم در ژانويه 1996 برگزار كرد.

 

مصدوميتي شديد در سال 1997 مانع رشد و پيشرفت او شد ولي فرانك در بازگشت به زمين چمن نشان داد كه بازيكن مهمي براي فوتبال انگليس است. 14 گلي كه او در فصل 2000-1999 براي تيمش زد، باعث شد تا به اوج قله فوتبالياش نزديكتر شود. يك سال بعد، سران چلسي با پرداخت 18 ميليون يورو لمپارد جوان را به خدمت گرفتند.

 

اسطوره استمفوردبريج

فرانك لمپارد در 13 فصل حضورش در چلسي تقريباً 650 بازي رسمي براي اين تيم برگزار كرد؛ 211 گل زد و13 جام قهرماني با آبيهاي لندني فتح كرد كه در بين اين جامها يك قهرماني ليگ قهرمانان اروپا، يك قهرماني ليگ اروپا و سه قهرماني ليگ برتر ديده ميشود و همينها باعث شد تا نام لمپارد در ليست اسطورههاي چلسي ثبت شود.

 

سرالكس فرگوسن سرمربي اسبق منچستريونايتد سالها قبل از آن كه لمپارد كاپيتان چلسي شود، در مورد او گفته بود: «لمپارد بدون هيچ مشكلي از اين محوطه جريمه به محوطه جريمه ديگر ميرود. بعيد است كه او در يك بازي بازنده باشد. لمپارد به طور متوسط هر سال 20 گل ميزند. هيچ ترديدي نيست كه او در هر تيمي ميتواند يك بازيكن استثنايي باشد.» در سال 2005، لمپارد در رأيگيري توپ طلا و بهترين بازيكن سال فيفا در رتبه دوم قرار گرفت و در هر دو ليست، تنها نام رونالدينيو را بالاي خودش ميديد.

 

روزي فراموشنشدني

در جولاي سال2014 و بعد از اعلام خبر جدايي لمپارد از چلسي، او در مراسم معارفهاش با نيويوركسيتي شركت كرد. تيمي كه قرار بود در سال 2015 بازيهايش را آغاز كند؛ بعد از حضور در آن مراسم او به انگليس بازگشت و تا 31 دسامبر پيراهن منچسترسيتي را به تن كرد؛ دورهاي كه براي تمام فصل 2015-2014 تمديد شد. گلزني لمپارد به چلسي، عذرخواهياش از هواداران چلسي و واكنشهايش با پيراهن سيتي در تاريخ ليگ برتر انگليس ثبت شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی