۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کلودیو رانیری با وجود اخراج غیرمنتظره با لبخند شهر لستر را ترک کرد.

خداحافظی رانيری از لسترسيتی با لبخند

به گزارش روزنامه خبرورزشی، تصميمات اشتباه تاكتيكي كلوديو رانيري باعث شد عملكرد لسترسيتي در فصل جاري پايينتر از حد انتظار باشد و بدتر از آن سران باشگاه در تصميمي عجولانه مردي كه تاريخ باشگاهشان را تغيير داد را به راحتي از كار بركنار كردند. در هر صورت دوران حضور رانيري در ورزشگاه كينگپاور به دو فصل هم نرسيد تا او براي آخرين مرتبه در اين باشگاه حضور پيدا كند و با جمع كردن وسايلش براي هميشه با لسترسيتي خداحافظي كند. 

 

كلوديو خندان، هواداران ناراحت

هواداران لسترسيتي بيش از هميشه اندوهگين شدند كه مربياي را از دست دادند كه براي آنها افتخاري فراتر از حد تصور كسب كرده بود. پيش از ديدار دوشنبه شب لسترسيتي برابر ليورپول او به محل كارش رفت تا با جمعآوري وسايلش وداعي غريبانه داشته باشد. در حالي كه رانيري 65 ساله در اولين مصاحبهاش پس از بركناري از «رؤياي مُرده» خودش صحبت كرد هواداران لستر هم همين حال و هوا را داشتند. در روزي كه او در حال ترك محل سكونتش در لستر، هتل «راديسون بلو» بود چهره خندانش توسط عكاسان شكار شد اما برخي از هواداران با حضور در آن محل با چهرههاي مغموم با او خداحافظي كردند. سپس به فرودگاه «ايست ميدلندز» رفت و با يك فروند هليكوپتر اختصاصي شهر لستر را ترك كرد. 

 

افسانه رانيري تمام شد

در فصول اخير بارها ديده شده مربي تيمهاي قهرمان از جمله ژوزه مورينيو، مانوئل پيگيريني و روبرتو مانچيني خيلي زود پس از كسب نتايج ضعيف از كار بركنار شدهاند اما بركناري رانيري آنقدر تلخ بود كه آن را با افسانهها مقايسه كردند. افسانهاي كه فرشتهاش توسط «ويچاي سريواداناپرابا» مالك تايلندي روباهها كشته شد. حتي نام برخي از بازيكنان به عنوان نقشهاي اول تلخ شدن سناريوي اين افسانه آورده شد؛ از وس مورگان كاپيتان تيم گرفته تا اندي كينگ باسابقهترين بازيكن تيم و كسپر اشمايكل و جيمي واردي. گفته ميشد اين بازيكنان جلسهاي با مالك باشگاه براي اخراج كلوديو رانيري برگزار كردهاند اما همگي خيلي زود شايعه منتشر شده را تكذيب كردند و برخي مثل جيمي واردي خودش را مديون كلوديو رانيري دانسته. اشمايكل هم اعلام كرد سران باشگاه خودشان قدرت تصميمگيري دارند و نيازي به توصيه بازيكنان ندارند. «كريگ شكسپير» كمكمربي لسترسيتي كه از سال 2008 به بعد فقط يك سال از اين باشگاه دور بوده به عنوان مربي موقت انتخاب شد و در اولين حضورش به عنوان نفر اول كادر فني تيمش را بايد مقابل ليورپول به ميدان بفرستد. 

 

برابر ليورپول احيا ميشوند؟

باختهاي متوالي لسترسيتي در ليگ برتر قابلتوجيه نبود اما آيا كسي هست كه بهتر از رانيري در مقطع فعلي بتواند روباهها را نجات دهد؟ پنج باخت متوالي در ليگ برتر بدون گل زده باعث شد رانيري كارش را از دست بدهد. از طرفي در دور پنجم جامحذفي انگليس هم برابر ميلوال تيمي از ليگ يك (دسته سوم) شكست خوردند و كنار رفتند. در ديدار رفت مرحله يكهشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا هم بازي برابر پورتو را واگذار كردند. آيا كريگ شكسپير ميتواند تيم را موقتاً از زير فشار رها كند؟ او بدشانس است كه به ليورپولي برخورد كرده كه دوباره اوج گرفته. سرخهاي مرسيسايد با شكست تاتنهام قدرتمند نشان دادند بازيهاي خوب نيمفصل نخست را فراموش نكردهاند و حداقل براي رسيدن به رده دوم، رقباي بزرگشان را هم قرباني خواهند كرد. عملكرد ضعيف لستر در خط دفاع با 43 گل خورده در 25 بازي و گل نزدن مهاجمان اين تيم نشان ميدهد احياي آنها سخت خواهد بود. عجيبترين نكته لسترِ فعلي اين است كه آنها راه دروازه را هم گم كردهاند و فرسخها از آن دور شدهاند. البته ليورپول هم نشان داده در راحت گل خوردن استعداد دارد. باورش براي هواداران لستر سخت است اما تيم آنها در 8 ديدار اخير فقط و فقط يك گل برابر وستهميونايتد به ثمر رسانده. نكته اميدواركننده براي لستر اين است كه آنها در سه فصل گذشته در ورزشگاه كينگپاور مقابل ليورپول شكست نخوردهاند، 2 تساوي داشتهاند و فصل قبل هم با گلهاي بهيادماندني جيمي واردي 2 بر صفر پيروز شدند. آيا واردي و يارانش يك مرتبه ديگر به روزهاي خوب برميگردند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی