نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لروی سانه ستاره آلمانی منچسترسیتی از شروع فوتبالش، خانواده‌اش و منچسترسیتی می‌گوید.

سانه: سرعتم را از پدرم به ارث برده‌ام

به گزارش روزنامه خبرورزشی، لروي سانه، ستاره جوان شالكه، چالش ليگ برتري شدن را پذيرفت و تصميم گرفت اين فصل زير نظر پپ گوارديولا در منچسترسيتي تبديل به بازيكن كاملتري شود كه تا حد زيادي هم در اين راه موفق بوده است. بازيكني كه با لبخند روبهروي خبرنگار نشريه «ديليميل» نشسته و به سؤالها پاسخ ميدهد كسي است كه دو فصل پيش روي نيمكت آبيهاي گلزنكرشن نشسته بود و به تدريج وارد تركيب اصلي شالكه شد.

 

سياست براي از دست ندادن سانه

زماني كه لروي سانه در آكادمي شالكه حضور داشت چند دقيقه پس از حضور در ديدار برابر تيم «ووپرتال» از زمين بيرون كشيده شد. واقعيت اين بود كه نوربرت الگرت، مربي او، ترسيده بود اين بازيكن را باشگاههاي ديگر خيلي زود از چنگ شالكه دربياورند. سانه در مورد آن روز ميگويد: «حضور در آن بازي تجربه خيلي مهمي بود. اول فكر كردم كارم را به خوبي انجام ندادهام چراكه بعد از 10 دقيقه بيرون كشيده شدم. عصباني بودم ولي بعد از اينكه به تيم اول شالكه رسيدم فهميدم كه جريان چيز ديگري بود.»

 

ملاقات با ستاره سنگالي براي جذب پسرش

پس از درخشش لروي در آكادمي جلسهاي تشكيل شد كه در آن مديران آكادمي و سليمان سانه، پدرِ لروي و رِجينا مادرش حضور داشتند. سليمان ستاره خط حمله تيم ملي سنگال بود و سالها در فوتبال آلمان توپ زد و مادرش رجينا هم برنده مدال برنز المپيك 1984 بوده است. در آن جلسه پيشنهاد قرارداد حرفهاي براي لروي به او داده شد تا او به سمت مطرح شدن پيش برود. لروي سانه در مورد آن روز بيان ميكند: «مربي من هيجانزده بود و خوشحال شد كه به عنوان شاگرد او به دستاوردي بزرگ رسيدهام. تصميم گرفتم با حداقل دستمزد قرارداد ببندم تا به جايي برسم كه امروز هستم.»

 

سرعت ارثي

لروي در خانوادهاي ورزشكار بزرگ شد و اين دليل مهمي براي پيشرفتش بوده است. پدر ستاره 21 ساله منچسترسيتي بازيكني بود كه ميتوانست 100 متر را با سرعت 10/7 ثانيه طي كند. لروي معتقد است سرعت او هم ارثي بوده: «من اين سرعت را از پدرم به ارث بردهام و البته از لحاظ فيزيكي و جثه بيشتر شبيه به مادرم هستم.» لروي تنها فرزند فوتباليست خانواده نيست و برادرش «كيم» كه 22 ساله است هم در تيم «واترنشايد» در دسته چهارم آلمان بازي ميكند. «سيدي» برادر كوچكتر او هم با 13 سال سن در حال حاضر در آكادمي شالكه حضور دارد.

 

دوقلوهاي سيتي

سبك بازي سانه و استرلينگ شبيه به هم است و جالب است بدانيد اين دو در همين مدت كوتاه همتيمي بودن، رابطه دوستي نزديكي با يكديگر برقرار كردهاند تا جايي كه تا 20 دقيقه پيش از مصاحبه هم كنار يكديگر بودند. سانه در مورد جفت جداييناپذيرش در منچسترسيتي هم ميگويد: «از روز اول حضورم در سيتي رحيم كمك زيادي به من كرد. ما همسن هستيم و اهدافمان هم مشابه هم است. او براي يادگيري سريعتر من كمك زيادي كرد. بعد از بازيها او به من ميگويد هميشه خودت را باور كن، موفقيت در زمان مناسب فرا ميرسد.»

 

زندگي با مادر

اين بازيكن جوان خيلي زود خودش را در تيم جا انداخت و پپ گوارديولا را مجاب كرد تا از او در تركيب اصلي هم استفاده كند. تا پيش از ماه دسامبر سانه فقط در دو بازي از ابتدا به ميدان رفت، در حالي كه انتظار ميرفت چهارمين بازيكن گرانقيمت تاريخ منچسترسيتي كه اين باشگاه براي جذب او 37 ميليون پوند هزينه كرده، بيشتر بازي كند. سانه در مورد روزهاي سخت ابتدايي اظهار داشت: «زندگي در هتل سخت بود و به همين دليل تصميم گرفتم به يك آپارتمان مركز شهر بروم. حمايت خانوادهام را داشتم. آنها پيشم آمدند و گذراندن روزها برايم آسانتر شد. براي من زندگي كردن با مادرم آسانتر است و او آمد تا بازيهايم براي سيتي هم بهتر شود.»

خانواده لروي سانه در سال 2007

يك) سيدي: برادر كوچك لروي كه حالا در 13 سالگي بازيكن آكادمي شالكه است. برخي آينده او را بهتر از لروي ميدانند.

دو) رجينا: با فاميل اصلي وِبر، مادر لروي است در المپيك 1984 براي آلمانغربي در رشته ژيمناستيك مدال برنز گرفت.

سه) لروي: ستاره منچسترسيتي كه در اين عكس 11 ساله بود.

چهار) سليمان: پدر لروي كه براي تيم ملي سنگال 55 بازي انجام داده. مهاجم سابق تيم ملي سنگال در آلمان، اتريش و سوئيس بازي كرد و براي سه سال هدايت تيم ملي زنگبار را بر عهده داشت.

پنج) كيم: برادر بزرگتر لروي كه براي تيم واتنشايد در دسته چهارم آلمان بازي ميكند. او هم قبلاً در شالكه عضويت داشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی