نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مارکوس رشفورد معتقد است تمرین زیر نظر مورینیو او را بازیکن کاملی کرده.

رشفورد: با ژوزه كامل‌تر شدم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، از زماني كه به تركيب اصلي منچستريونايتد راه پيدا كرد يك سال بيشتر نميگذرد. آنتوني مارسيال در حين گرم كردن پيش از بازي با ميدتيلند در ليگ اروپا مصدوم شد تا رشفورد به تركيب تيم فانخال راه پيدا كند و دو بار پايش به گل باز شود. شروع او در ليگ برتر هم با دو گل همراه بود؛ دو گلي كه وارد دروازه آرسنال كرد و آنقدر زود به پيشرفت رسيد كه لباس تيم ملي كشورش را نيز پوشيد. ماركوس رشفورد پس از پيشرفت يك سالهاش در گفتوگو با اسكاي اسپورت از اين 12 ماهي كه پشت سر گذاشت صحبت كرد.

 

كارم سختتر شد

رشفورد عقيده دارد پيشرفت كوتاهمدتش باعث ميشود جاهطلبي بيشتري داشته باشد: «خيلي سخت است كه بخواهي در 12 ماه آتي نيز اين موفقيتها را تكرار كني اما هدف من ادامه همين راه است. رسيدن به موفقيت در زماني كوتاه، خوب است چون تو را به سمت چيزهاي بيشتري كه ميخواهي هدايت ميكند. اگر تو مجبور هستي 3 يا 4 سال براي بهدستآوردن مدال تلاش كني، فكر ميكنم دشوارتر است كه بخواهي به اهدافت برسي. رسيدن به چنين جايگاهي در جواني براي من و آيندهام خوب است.»

 

اولين گل، بهترين گل

رشفورد در اين 12 ماه توانسته 15 گل براي شياطين سرخ به ثمر برساند اما ميگويد هيچ چيز به اندازه اولين گلش دلچسب نبوده است: «بهترين حسي كه داشتم موقع زدن اولين گل بود. عجيب است كه تو هميشه كارهاي ديوانهوار انجام ميدهي اما من به آن صورت خوشحالي نكردم. چيزي كه در گذشته اتفاق افتاد به من انگيزه بيشتري براي تكرار آن داد.»

 

ژوزه مورينيو

رشفورد در زمان فانخال چهره شد و با آمدن مورينيو نيز جايگاهش را حفظ كرد. او در اين بخش نظرش را درباره آقاي خاص گفت: «ژوزه به من فرصت زيادي ميدهد. افرادي كه نزديك من هستند، پيشرفتهايم را ديدند و منظورم را ميفهمند. بعضي اوقات خيلي دشوار است كه چيزي كه در سر داري را در بازي اجرا كني. مورينيو در اين زمينه به من خيلي كمك كرد. اكنون بازي من كاملتر شده است. ژوزه به من فرصت داد تا ياد بگيرم در پستهاي متفاوتي بازي كنم. اين چيزي است كه در فوتبال مدرن مورد نياز است. من خودم را به عنوان يك مهاجم ميشناختم اما امروزه فقط اينكه مهاجم باشي، دشوار است.»

 

مهم پيشرفت است

با آمدن زلاتان ايبراهيموويچ شانس بازي رشفورد كمتر شد اما او اعتقاد دارد حضورش در يونايتد باعث پيشرفت فوتبالش خواهد شد: «اين فراتر از درك مردم است اما من هنوز جوان هستم. بازيكنان ديگر در ديگر باشگاهها شايد فرصت بازي پيدا نكنند. بنابراين، تمرين كردن هم موجب پيشرفت من ميشود. ميتوانيد از دو بخش به اين اتفاق نگاه كنيد. ميتوانيد ناراحت باشيد از اينكه بازي نميكنيد و يا اينكه ميتوانيد به چشم يك فرصت براي يادگيري به آن نگاه كنيد. به بازيكنان نگاه ميكنم و چيزهايي كه ميتوانند انجام دهند و من نميتوانم را زير نظر ميگيرم. سبك بازي من تغيير كرده است و من از شرايطي كه در اين فصل پيش ميرود رضايت دارم. همه چيز به بازي كردن هفتگي و گلزني مربوط نميشود. پيشرفت هم مهم است. اگر پيشرفت درست باشد در آيندهاي نزديك فرصت هم ايجاد ميشود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی