نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

توقف برابر سیاه‌جامگان، ترمز بردهای متوالی استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر را کشید تا با از دست رفتن این 2 امتیاز شیرین خانگی برابر حریف انتهای جدولی، منصوریان و شاگردانش بهترین فرصت برای نزدیک شدن به دو تیم بالای جدول را از دست بدهند.

گزارش ویژه| مهاجمان استقلال هم شوتزن، هم سرزن

به گزارش خبرورزشی، نتیجهای که باعث شد تا انتقادات از استقلال و تفکرات تاکتیکی حاکم بر این تیم اوج بگیرد چون برخلاف بازیهای خوبی که از آبیپوشان در هفتههای گذشته دیده بودیم این بار استقلالیها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و تنها در نیمه دوم آن هم با اتکا به قدرتی که در بازی هوایی داشتند تا حدودی حریف مشهدی را تحت فشار گذاشتند. با این وجود گلزنی در مصاف با سیاهجامگان، استقلال را به عنوان بهترین خط حمله لیگ معرفی کرد چون با 35 گل زده بالاتر از همه تیمها در لیگ شانزدهم ایستاد.

آنالیز گلها

با نگاهی به گلزنیهای خط آتش استقلال در بیست و سه هفته سپری شده از لیگ برتر میتوان گفت استقلال برای باز کردن دروازه رقبا تقریباً از هر راهی بهره برده که از میان آنها شوتزنی و ارسال از کنارهها در دستور کار بازیکنان این تیم قرار داشته و علیرضا منصوریان روی این دو حربه حساب خاصی باز کرده است. از 35 گلی که استقلالیها در این فصل به ثمر رساندهاند 14 گل روی ارسالها و ضربات سری بوده که بازیکنان این تیم زدهاند، 2 گل از روی نقطه پنالتی بوده و 19 گل هم از راه شوتزنی و برنامههای تاکتیکی روی زمین بود که آمار چندان بدی برای جوانان علیمنصور نیست. استقلال 3/54 درصد گلهایش را از روی کارهای تاکتیکی و شوتزنی به ثمر رساند، 40 درصد گلها از روی ارسالها بود و 7/5 درصد گلها از روی ضربات پنالتی به ثمر رسید.

نیروی هوایی ویرانگر

همانطور که سایت AFC در تحلیل فنی خود بعد از برد شیرین این تیم مقابل التعاون از قدرت هوایی استقلال تعریف و تمجید کرده بود با نگاهی به آمار گلهایی که این تیم در لیگ برتر به ثمر رسانده میتوان اینگونه برداشت کرد که منصوریان برای فرار از بنبستهای تاکتیکی اولین فکری که به ذهنش خطور کرده سود بردن از قدرت بازیکنانش در ارسالهای بلند است به خصوص در دقایقی که علی قربانی، مهاجم بلندقامتش، را در زمین دارد. 95 درصد این ارسالها از جناح راست بوده و تنها 5 درصد از جناح چپ پایهریزی شده تا ثابت شود انتقاداتی که از ضعفهای استقلال در جناح چپ میشود بیجهت نبوده و منصوریان باید روی برطرف کردن این ضعفها در ادامه فصل تلاش بیشتری داشته باشد.

قربانی سرزن، کاوه شوتزن

زوج خط حمله استقلال متشکل از کاوه رضایی و علی قربانی 13 گل از 35 گل را وارد دروازه حریفان خود کردهاند یعنی 39 درصد مجموع گلهای این تیم. در این میان کاوه از مجموع 7 گل خود 3 بار با شوتزنی، 2 بار با ضربه سر و 2 بار هم روی فرارهای سرعتی و تکبهتک موفق به گلزنی شده است در حالی که علی قربانی از مجموع 6 گل این فصل خود 3 بار از روی ضربه سر و 3 بار هم با شوت و کارهای تکنیکی موفق به گشودن دروازه حریفان شده تا نشان بدهد روی توانایی بالقوه نیروی هوایی استقلال بهترین گزینه برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی و ایستادن در پیکان خط حمله تیمش است. بعد از این دو نفر جابر انصاری قرار دارد که در هفتههای گذشته کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفته و بیشتر نیمکتنشین بوده اما آمار گلزنیهایش نسبت به سایر گزینهها بهتر است.

ارسالکنندههای برتر

خسرو حیدری، کاپیتان دوم استقلال، امسال هم آمار چندان خوبی در ارسالها و پاس گل ندارد. بازیکنی که همواره با حضورش در جناح راست طرفداران را امیدوار کرده بود که با ارسالهای خود راه گلزنی را هموار کند در لیگ شانزدهم دوباره در حد متوسط ظاهر شد و تنها سه بار موفق شد هنر خود را به رخ بکشد و با سه ارسال نامش را در بین پاسورها قرار دهد اما نکته جالب به دوست صمیمی خسرو برمیگردد، امید ابراهیمی هم با الگوبرداری از زوج دوقلوی خود در استقلال توانسته 3 بار با ارسالهای دقیق خود موقعیت گلزنی برای مهاجمان خلق کند که انصافاً ارسالهای او همگی بوی گل میدهد. بعد از این دو نفر باید از وریا غفوری، مدافع راست و ملیپوش استقلال، به عنوان سومین ارسالکننده برتر این تیم نام برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی