نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا شبهای تاریخی کم نداشته است.

لئو مسی، 11 سال و 11 شب جادويی در ليگ قهرمانان

به گزارش روزنامه خبرورزشی، استمفوردبريج، برنابئو و البته شبهاي جادويي مسي در نوكمپ با زدن 4 گل مقابل آرسنال، بدرقه لوركوزن با 4 گل و دوگله كردن بايرنمونيخ؛ اينها خاطراتي است كه از شبهاي طلايي ليونل مسي در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا به يادگار مانده.

 

سال 2006 بود؛ مصاف بارسلونا و چلسي در استمفوردبريج و اخراج دل اورنو و خشم مورينيو؛ در آن شب مسي يك شب تاريخي را رقم زد. در سال 2015 هم ستاره آرژانتيني بارسا با به زانو درآوردن بواتنگ مقابل بايرنمونيخ حماسه ديگري را خلق كرد. اگر بارسا اميدي به برگرداندن ورق مقابل پاريسنژرمن در بازي امشب نوكمپ داشته باشد، بايد در انتظار يكي ديگر از اين شبهاي جادويي مسي باشد. ستاره آرژانتيني در 11 سال اخير نشان داده كه اگر شب، شب او باشد ميتواند هر كاري در زمين چمن انجام دهد.

 

اولين شب تاريخي به يادماندني مسي در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا، در لندن رقم خورد. او علاوه بر گلهايي كه مقابل چلسي زد، مرد اول ميدان بود. تا فصل 2009-2008 ديگر شبي تاريخي را از اين ستاره ريزنقش نديديم. در آن سال مسي در بازي رفت مرحله يك چهارم نهايي با دو گلي كه زد و پاس گلي كه داد در برد 4 بر صفر تيمش مقابل بايرن نقش پررنگي داشت و در فينال رم هم با سر براي بارسا گلزني كرد. در فصل 2010-2009، او 4 گل تماشايي به آرسنال زد و سال بعد از آن هم در مرحله حذفي توپچيها را كنار زد و در نيمهنهايي هم مقابل رئالمادريد خودي نشان داد و با گلزني برد 2 بر صفر تيمش را در برنابئو رقم زد. بعد از آن مسي گام به ومبلي گذاشت و در فينال مقابل يونايتد خودنمايي كرد.

 

در فصل 2012-2011، مسي در مرحله يك هشتم پاياني مقابل لوركوزن 4 گل زد تا تيمش 7 بر يك به پيروزي برسد و در فصل 2013-2012، با وجود افت فيزيكي چشمگيرش، ليدر تيمش در كسب يك برد تاريخي مقابل ميلان بود و 2 گل از 4 گل تيمش را زد. يك بار هم با پاس تماشايي پدرو، نسخه پاريسنژرمن را پيچيد. آخرين شب جادويي او در ليگ قهرمانان اروپا در نيمهنهايي سال 2015 بود كه تيمش را 3 بر صفر مقابل بايرن قدرتمند به پيروزي رساند. حالا مسي اميدوار است امشب مقابل پاريسنژرمن هم بتواند با نمايشي خيرهكننده، ورق را به نفع تيمش برگرداند و البته هواداران بارسا هم ميدانند كه در حضور مسي همه چيز ممكن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی