۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دورتموند امشب در پی جبران شکست بازی رفت برابر بنفیکا است.

دورتموند – بنفيكا‌؛ عقاب‌ها برابر ديوار زرد

 

* دورتموند امشب در ورزشگاه «زيگنال ايدونا پارك» در حالي ميزبان بنفيكا خواهد بود كه فرصت جبران شكست يك گله بازي رفت را خواهد داشت.

 

دورتموند؛ تله براي عقابها

مشكل دورتموند در فصل جاري مصدوميتها بوده است. شاگردان توخل در سه بازي آخرشان در بوندسليگا 12 گل زدهاند و آماده رقابت با بنفيكا هستند اما در آستانه اين بازي خبر بدي از اردوي اين تيم مخابره شد مبني بر مصدوميت ماركو رويس. بدون شك  زهر دورتموند در خط آتش بدون رويس كم خواهد شد اما باز هم با كمك هواداران پرشور خودشان ميتوانند يك گل خورده بازي رفت را جبران كنند. دورتموند در مرحله گروهي تيم بزرگي همچون رئالمادريد را دو مرتبه متوقف كرد و نشان داد توانايي انجام هركاري را دارد. شانس دورتموند براي صعود كمتر از بنفيكا نخواهد بود.

 

بنفيكا؛ فرو ريختن ديوار زرد

عقابها به آلمان سفر كردند تا در ديداري پرهيجان برابر ديوار زرد به ميدان بروند. صدرنشين ليگ پرتغال فراتر از حد انتظار ظاهر شده و در ديدار رفت نتيجه خوبي برابر دورتموند گرفت. گل نخوردن در خانه باعث ميشود تا شاگردان روي ويتوريا به ضدحملات و گل زدن در خانه حريف فكر كنند. به نوعي آنها ميخواهند ديوار زرد را فرو بريزند و سد دفاعي محكم خودشان را بچينند. بنفيكا در 5 بازي آخرش در ليگ پرتغال تنها يك گل خورده داشته و اوضاع خوبي در خط دفاعي دارد كه ميتواند دورتمونديها را نگران كند.

 

مصدومان و محرومان

دورتموند 5 هافبك مطرح خودش را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت. ماركو رويس، ماريو گوتسه، نوري شاهين، سباستين روده و اسون بندر اين 5 بازيكن هستند. بنفيكا هم امشب از فيليپه آگوستو نميتواند استفاده كند و الخاندرو گارسيا و ليابومير فيسا هم شايد به بازي برابر دورتموند نرسند.

 

آمار بازي

30) فقط حدود 30 درصد (9 تيم از 30 تيم) موفق شدهاند پس از شكست يك بر صفر در بازي رفت در ديدار برگشت رقيب را حذف كنند.

9) بنفيكا در تمامي 9 ديدار خارجازخانه برابر تيمهاي آلماني در رقابتهاي اروپايي شكست خورده است.

53) دورتموند 53 سال پيش در رقابتهاي جام باشگاههاي اروپا بنفيكا را حذف كرد. بازي رفت را پرتغاليها 2 بر يك بردند اما دورتموند با پيروزي 5 بر صفر در بازي برگشت به مرحله بعد رسيد.

4) چهار گل از 8 گل اخير بنفيكا در ليگ قهرمانان از روي ضربات شروع مجدد به ثمر رسيده است.

4) زنبورها هر 4 بازي اروپايي خودشان در خانه برابر تيمهاي پرتغالي را بردهاند.

 

تركيب احتمالي دو تيم

دورتموند: بوركي، گينتر، سوكراتيس، بارترا، پيژچك، كاسترو، وايگل، گوئريرو، دمبله، پوليشيچ و اوباميانگ

بنفيكا: مورائس، نلسينيو، ليندلوف، لوئيسائو، اليسيو، ساماريس، پيزي، زِوكوويچ، سيلوا، كاريو و ميتراوغلو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی