نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهمترین بازیهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا را منچستریونایتد و رم برابر روستوف و لیون برگزار می‌کنند.

شياطين‌سرخ در سرمای روسيه، جالوروسی مهمان ليون

به گزارش روزنامه خبرورزشی، امشب مرحله يكهشتم نهايي ليگ اروپا آغاز خواهد شد و در مهمترين بازيها منچستريونايتد و رم، دو حريف سرسخت كه از ليگ قهرمانان به اين رقابتها آمدهاند، به مصاف هم خواهند رفت.

 

روستوف منچستريونايتد؛ سردار برابر زلاتان

امشب در ورزشگاه «اليمپو 2» تيم روستوف روسيه ميخواهد به شگفتيسازيهاي خودش ادامه دهد. داستان اين تيم روسي از فصل قبل شروع شد. نايب قهرماني ليگ برتر روسيه در حالي كه ابتداي فصل درباره سقوط آنها حرف زده ميشد، همه را انگشت به دهان كرد و در ادامه در فصل جديد هم ليگ قهرمانان اروپا شاهد نمايشهاي خوب آنها بود. كسي انتظار نداشت در گروهي كه بايرن و اتلتيكو حضور دارند اين تيم صعود كند و در نهايت به جايگاهي كه برايشان بهتر بود رسيدند، يعني سومي و راهيابي به ليگ اروپا. آزمون و يارانش در ليگ اروپا با شكست 4گله اسپارتا پراگ بهترين تيم جمهوريچك نشان دادند حرفهاي زيادي براي گفتن دارند. حالا سردار ميتواند بعد از بايرن و اتلتيكو اميدوار به باز كردن دروازه شياطينسرخ هم باشد. منچستريونايتد به تدريج در ليگ اروپا شرايط بهتري پيدا كرد و مورينيو هم اين رقابتها را بيشتر جدي گرفت. با وجود دوم شدن در گروهشان در مرحله يكشانزدهم با قرعه خوبي روبهرو شدند و براي حذف كردن سنتاتين كار سختي نداشتند. حالا منچستريها كه با قهرماني در جاماتحاديه در اين فصل جامدار هم شدهاند بايد براي نخستين مرتبه در تاريخ برابر تيم مرموز روستوف بازي كنند. در 9 جدال قبلي برابر تيمهاي روسي آنها فقط يك شكست داشتهاند و اين فصل هم در 27 بازي اخيرشان فقط يك بازي را باختهاند. شرايط هر دو تيم در آستانه اين بازي بسيار خوب است و حتماً شاهد يك رقابت ديدني در سرماي شديد شهر روستوف خواهيم بود. 

 

ليون- رم؛ جالوروسي مدعي قهرماني

جالوروسي براي راهيابي به اين مرحله دردسر نداشت. شاگردان اسپالتي، ويارئال كه يكي از پديدههاي فصل قبل ليگ اروپا بود را در مجموع 4 بر يك بردند تا با خيال آسوده در ديدار برگشت فقط مراقب غافلگير نشدن باشند. آنها در اين مرحله به ليون برخورد كردند كه در ليگ قهرمانان اروپا حضور داشت. ليونيها فقط 3 امتياز كمتر از سويا داشتند و در اين گروهشان در نهايت سوم شدند. مرحله يكشانزدهم نهايي ليگ اروپا هم آلكمار هلند را له كردند. بازي رفت 4 گل و بازي برگشت 7 گل به حريف نگونبخت خودشان زدند تا خط و نشاني براي تمامي رقبا بكشند. از شانس بد رم در بهترين حالت به ليون برخورد كردند. البته ليون در ليگ فرانسه اختلاف زيادي با سه تيم بالاي جدول دارد و 10 مرتبه هم شكست خورده، ولي در رقابتهاي اروپايي شانس زيادي براي كسب افتخار خواهد داشت. بدون شك از بين ليون و رم هركدام كه به مراحل بالاتر برسد شانس فيناليست شدن را هم خواهد داشت. پيش از اين سال 2007 در ليگ قهرمانان اروپا دو تيم به مصاف هم رفتند. ديدار رفت در ايتاليا بدون گل مساوي شد و بازي برگشت را رم در خانه حريف با 2 گل برد. 

 

المپياكوس- بشيكتاش؛ ياران كريم برابر عقابهاي سياه

در مرحله يكهشتم نهايي دو تيم ديگر كه كارشان را از ليگ قهرمانان شروع كردند هم با يكديگر مصاف خواهند داد. البته المپياكوس خيلي زود توسط حريفي از رژيم صهيونيستي در مرحله پليآف ليگ قهرمانان اروپا از دور رقابتها كنار رفت اما بشيكتاش در گروهي كه ناپولي، بنفيكا و ديناموكيف حضور داشتند سوم شد و به ليگ اروپا رسيد. مرحله قبل المپياكوس با درخشش كريم انصاريفرد، مهاجم ايراني خودش، عثمانلياسپور را 3 بر صفر مغلوب كرد. ايرانيها باز هم اميدوار به درخشش ستاره خط حمله تيم يوناني هستند. بشيكتاش هم همان تيم هاپوئل را حذف كرد كه المپياكوس را از ليگ قهرمانان كنار زده بود. در سالهاي 2015 و 2016 دو تيم ديدارهاي دوستانهاي داشتند كه هركدام يك بازي را برد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی