نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرخیو راموس شبی تاریخی در سن‌پائولو داشت و تبدیل به چهارمین گلزن برتر این فصل رئال شد.

و حالا كاپيتان SR4

به گزارش روزنامه خبرورزشی، سرخيو راموس، مدافع و كاپيتان باتجربه رئالمادريد در بازي سهشنبه تيمش مقابل ناپولي دو گل از 3 گل رئال را به ثمر رساند تا تعداد گلهايش در اين فصل براي رئال به عدد 10 برسد. او در ليست گلزنان اين فصل رئال، نامش را پشت سر كريس رونالدو (با 25 گل)، بنزما (15گل) و موراتا (13 گل) در رده چهارم ميبيند.

 

مدافع 183 سانتيمتري و 75 كيلويي رئال، ليدر تيمش است و با بازوبند كاپيتاني، كهكشانيها را به سمت موفقيتهاي بزرگ سوق ميدهد؛ هر قدر حساسيت بازي بيشتر باشد، راموس بهتر كار ميكند. اين همان اتفاقي است كه در بازي با ناپولي هم رخ داد. در شرايطي كه مثلث BBC موفق به گلزني براي تيم نشده بودند، كاپيتان كهكشانيها از راه رسيد و ابتدا در دقيقه 51 گل تساوي تيمش را زد و 6 دقيقه بعد با زدن گل دوم، خيال زيدان و شاگردانش را راحت كرد. كرنر كروس و ضربه سر راموس كافي بود تا دهمين گل اين فصل او براي رئال به ثمر برسد (يك گل در سوپركاپ اروپا، يكي در جام حذفي، دو گل در ليگ قهرمانان اروپا و 6 گل در لاليگا)

 

رسيدن به ركورد روبرتو كارلوس

راموس با دو گلي كه وارد دروازه ناپولي كرد توانست نامش را كنار روبرتو كارلوس ثبت كند و حالا اين دو با زدن 68 گل، دومين مدافعان برتر تاريخ رئال در زمينه گلزني هستند. فرناندو ايئرو با 127 گل در اين زمينه يكهتاز است. راموس با زدن اين دو گل يك ركورد شخصي هم ثبت كرد: او تا پيش از اين هرگز نتوانسته بود در طول يك فصل بيش از 8 گل به ثمر برساند و البته هنوز فصل بهار در راه است؛ فصل مورد علاقه راموس براي گلزني.

 

گلي كه به نام مرتنس ثبت شد

البته مسئولان يوفا گل دوم راموس در اين بازي را به نام مرتنس ثبت كردند؛ چراكه او آخرين نفري بود كه به توپ ضربه زد و به اشتباه دروازه خودي را باز كرد؛ همين تصميم خشم راموس را به همراه داشت و راموس در پايان بازي اعلام كرد كه مقامات يوفا، شانس دوگله شدن در اين بازي را از او گرفتهاند: «اذيتم نكنيد. شانس دوگله شدن را از من گرفتند.»

 

راموس يا مسي؛ كدام خالق شادي تلفني بودند؟

راموس بعد از گلزني، ژستي شبيه ژست اخيري كه ليونل مسي در بازي با سلتاويگو به نمايش گذاشته بود را اجرا كرد. او در ابتدا شماره و نامش روي پيراهن را نشان داد، دستهايش را باز كرد و با همتيميهايش شادي كرد و بعد ژست مكالمه تلفني را تقليد كرد. ژستي كه خيليها را به ياد ژست اخير مسي انداخت. اما در پايان بازي راموس اعلام كرد كه او مدتها قبل، اين سبك شادي را انجام داده بوده و گفت: «اصلاً از مسي تقليد نكردم. اين ژست را مدتها پيش انجام داده بودم و بدين ترتيب گلم را به پسرم تقديم كردم؛ چون بعد از هر بازي، با پسرم تلفني صحبت ميكنم.»

 

ناجي رئال با ضربات سر از روي كرنرها

اينطور به نظر ميرسد كه تاريخ در مورد سرخيو راموس در حال تكرار است. يك بار ديگر كرنر، يك بار ديگر ضربه سر و يك بار ديگر ليگ قهرمانان اروپا. گلزني راموس در ناپل، همه را به ياد مونيخ انداخت. راموس در اين فصل يك بار در سوپركاپ اروپا و در مصاف با سويا ناجي رئال شد، در نوكمپ براي تيمش گلزني كرد؛ مقابل دپورتيوو به گل رسيد و اگر خاطرات ليسبون و ميلان را به ياد داشته باشيد، ميدانيد كه او قهرمان جاودانه رئالمادريد است.

 

كروس يار هماهنگ راموس

هر دو گل راموس در اين بازي از ارسالهاي كرنر كروس به ثمر رسيد. گل اول از روي كرنري از سمت چپ بود كه توپ به تيرك اول ارسال شد و راموس آن را به تور دروازه كوبيد. 6 دقيقه بعد صحنهاي مشابه، از سمت راست زمين تكرار شد و اين بار هم كروس توپ را به راموس رساند.

 

اين اولين باري نيست كه فرمول جادويي راموس-كروس نتيجه ميدهد. حريفان هم اين را ميدانند ولي راهكاري براي مهار آنها نيافتهاند. راموس هميشه در منطقهاي قرار ميگيرد كه ارسالهاي كروس دقيقاً همانجا فرود ميآيند. كرنرهاي كروس قوس عجيبي دارند كه قد راموس براي ضربه سر زدن به آنها ايدهآل است.

 

تركيب اين زوج تا به اينجا 6 گل براي تيم مادريدي به همراه داشته: دو گل مقابل ناپولي؛ دو گل مقابل مالاگا؛ يكي مقابل دپور و ديگري هم مقابل اوساسونا. مودريچ و خامس هم هر كدام يك بار از روي ضربات ايستگاهي به راموس پاس گل دادهاند. در هر صورت ترديدي نيست كه راموس يك متخصص ضربات هوايي است كه به بهترين نحو ممكن سرنوشت بازيهاي حساس و مهم را رقم ميزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی